Skip to main content

Ik weet al dat het veel voorkomt dat mensen hun moeders kant van de familie wat leuker vinden maar wat als ik de andere kant van de familie helemaal niet leuk vind en me erbij thuis voel..? We gaan af en toe op familie vakanties, nu nog voornamelijk met de kant van me vader. Maar van de kinderen ben ik altijd de gene die buitengesloten wordt, ik vind ze niet zo aardig, ze zijn meer van ‘feesten drinken’ en kattenkwaad uithalen maar ik ben niet echt zo. Ik heb ook slechte ervaringen overgelaten aan deze vakanties die ik niet ga delen maar ja. Normaal kom ik hierom heen maar op de vakanties niet en thuisblijven is geen optie.

Heeft iemand ook zo’n soort situaties of wordt je gebodyshamed door je familie? Heeft iemand advies? 

Hey,

Ik kan zelf niks met de familie aan de kant van me moeder. Buitengesloten? Je zult er denk ik mee moeten leven. Wat is kattenkwaad uithalen, want je kan belletje lellen, maar je kan ook te ver gaan? Ik bedoel je kan voor jezelf grenzen gaan stellen tot hoever je met ze mee doet. En anders, ik weet niet hoe groot de familie is van je vader, maar er zal toch wel iemand tussen zitten waar je een beetje mee kan omgaan.

Aan mijn advies heb je niks, want mijn vaders kant bestaat uit meer dan 50 mensen, dus lijkt het mij wel logisch dat er iemand tussen zit, maar als je een kleinere familie hebt, kan het hartstikke anders zijn.

@OnbekendeAnnoniem ja de familie is tussen in groot en klein maar ze lijken allemaal heel erg op elkaar maar ik bedoel ze doen niet veel illegale dingen maar vallen mij wel lastig en bedankt voor het reageren

Reageer