Vraag

ik voel me eenzaam

  • 13 June 2022
  • 2 reacties
  • 84 Bekeken

Reputatie 4
Badge +3

Heyy mensjes,

ik ben een meisje van 13 jaar, en ik voel me eenzaam (vooral buiten school om). Ik vind spelen zoals vroeger gewoon nog leuk, en ik wil graag dat het weer zo word als vroeger. Met mn cijfers gaat het ook niet echt goed maar ja daar gaat t nu nie over. 

Nou kijk op school alleen al heb ik maar 5 vriendinnen waarvan 1 op dit moment een wereldreis maakt, 1 heeft autisme en is depressief (is nu niet op school vanwege persoonlijke zaken), met die andere 3 is er niks aan de hand behalve dat 1 daarvan (mn BFF) spierziekte heeft.

maar buiten school ben ik helemaal alleen, soms nog met mn BFF (die spierziekte heeft) maar dat is dan meestal voor school. Verder zijn er hier niet echt leeftijdsgenoten waarmee ik contact heb of die tijd voor me willen maken. (Ik woon in een ander dorp dan dat ik naar school ga)

mn buurmeisjes Indy en fay (niet hun echte namen) zijn bang voor me. Mn buurjongetje Rico (niet zijn echte naam) vind me irritant en wil niet meer met me spelen. Mn buurjongen Syl (niet z’n echte naam) en die vind altijd wel een reden om niet met me te hoeven spelen. Dan hebben we Milou (niet haar echte naam) die negeert me altijd. En dan hebben we Liena en Jet (niet hun echte namen) nog, die mogen nooit naar buiten van hun ouders.

mn broertje Jesse (niet z’n echte naam) is game verslaaft. En wil nooit met me spelen.

Ik kan mezelf best vermaken maar ik wil minder achter een scherm gaan zitten. Alleen in je eentje voetballen? Of in je eentje tikkertje spelen? Echt speelgoed zoals Lego heb ik ook niet meer want mn ouders vinden me daar te oud voor. 

Ik word hier best onzeker van. Ik ben zoizo al niet zo zeker over mezelf. Want is he niet raar? Ik ben al 13 jaar. En ik geef toe mijn karakter is ook niet perfect. Want ik kan soms wat bezig en plagerig zijn maar zo zit ik in elkaar, ik probeer al wat aan te doen. En sloof me ook best wel uit bij jongere kinderen 😅. En echt een meisje meisje ben ik nou ook weer niet.

Dus ja heeft iemand tips ofzo? (Sorry voor dat lange verhaal hehe)

groetjesss 


2 reacties

Hi lieverd! Wat naar om dit te horen als aller eerst zeg, dat je dit moet doormaken ook voel ik dit persoonlijk zelf erg met je mee, ik was ook zo en werd ook zo behandeld maar ik heb dat patroon doorbroken en jij kan dat ook, dat weet ik zeker. Ik snap dat het erg spannend is maar probeer wat meer socialer te zijn naar mensen toe, dat kan al simpel beginnen in de klas bijvoorbeeld. Als iemand hulp nodig heeft met iets kan je helpen, laten zien dat je open staat voor leuke grapjes maken met je klasgenootjes, daar kan het al beginnen en je bent ook natuurlijk nog 13. Dan is alles sowieso nieuw op de middelbare school, misschien dat je op een sport kan gaan daar zijn ook veel kinder ( dus veel sociaalheid!) of een bijbaantje nemen enzovoort, ik weet zeker dat je dit kan lieverd i  got u.

Hey Robi12,

 

Wat vervelend dat je je zo eenzaam voelt. Ik ben zelf ook op reis en weet hoe het voelt om wat eenzamer te zijn. Buitenspelen met andere kinderen is nog gewoon normaal op die leeftijd. Ik ben speel zelf ook nog met mijn broertjes buiten. Ik heb het geluk dat ik best wat broertjes en zusjes heb. Zo te horen heb je ook niet veel mensen om mee te spelen in de buurt. Dat is erg vervelend voor je😥. Ik ben nu ook in Nederland terug van de reis en ga nu ook werken, omdat ik mij anders echt verveel. Mijn vrienden van 1 jaar terug zitten nog op school en ook ben ik niet echt met iedereen meer bevriend.

Als ik jou was en het kan zou ik zoals hierboven al werd gezegd een bijbaan/sport gaan doen. Zoek wat meer het sociale leven op als je dat wilt! Dat zou je misschien helpen of spreek wat meer af met je vriendinnen.

 

Voetballen in je eentje zou kunnen natuurlijk, maar is niet superleuk om lang te doen. Ik was er dan meestal ook al met een halfuurtje klaar mee.

 

Ik vind het naar voor je dat je je eenzaam voelt en ik hoop dat je hier wat aan hebt!

 

Groetjes,

 

Heyhey07

Reageer