Skip to main content

Ik voel me een misfit in mijn familie

• November 30, 2025
  • 4 reacties
  • 62 Bekeken

DnDlover
Forum|alt.badge.img+1

Hallo forummensen,

Ik kom net terug van een familie-uitje voor Sinterklaassurprises en toen werd ik er weer aan herrinert waarom ik niet zo graag bij familie uitjes ben. Want zoals de titel al zei voel ik me een beetje een misfit in mijn familie. Ik heb dit al een lange tijd maar ik vind dat het eruit moet en ik heb het er ook al over gehad met een vriend van mij maar ik doe het hier maar ook. Want volgens mij vinden mijn neven/neefjes, nichten/nichtjes en mijn broer en broertje (behalve mijn broertje zijn we allemaal rond dezelfde leeftijd) mij zoals de gemiddelde persoon die ik zou tegenkomen op straat raar. Ze zitten gewoon niet op dezelfde denkwijze en ik heb een beetje het gevoel dat ze me een weirdo vinden (normaal vind ik dat niet erg en soms zelfs een compliment, maar bij mijn familie zou ik veel liever volledig geaccepteerd worden).

Ik heb hier nog een voorbeeldje van vorig weekend. Want we waren met z’n allen in een zwembad en ik zat met de rest van de kinderen bovenaan de glijbaan en wou met z’n allen in een rijtje gaan net als net daarvoor maar deze keer met meer mensen. Maar iedereen bleef tegen mij zeggen dat ik gewoon moest glijden en na een minuut van ik die naar het rijtje vroeg gleed ik maar gewoon naar beneden, en hoe denk je dat zij daarna van de glijbaan afkwamen? Ja hoor, in een rijtje. Dit klinkt misschien kinderachtig, maar dit raakte mij wel echt. Later in het huisje toen ik had gedouchet (?) probeerde ik ook in vrede af te drogen maar mijn broer en stiefneef gaven mij geen rust en zaten continu de deur te openen en hadden ook mijn sok in het water gegooid..

En uiteindelijk ook al zijn het allemaal maar kleine pesterijtjes, uiteindelijk breken die je gewoon, al helemaal als het van je familie komt. En na zoveel familie-bijeenkomsten niet volledig mee in de spellen en alles opgenmen te worden brak ik gewoon en heb ik daarna op mijn kamer zitten huilen. Is er een manier om te proberen mijn familie meer te laten geven om mij of zal ik gewoon zo vast blijven zitten? En hebben jullie dit ook bij jullie families?

Dankjewel voor deze tekstmuur te lezen, ik moest dit gewoon ff van me af krijgen.

Tekst aangepast door De Kindertelefoon ivm de leesbaarheid.

4 reacties

Tover01
Forum|alt.badge.img+18
  • Ster
  • December 1, 2025

Hey, wat naar lijkt me dat. Begrijpelijk hoor dat je je zo voelt! Het is voor jou ook niet leuk. Kun je één iemand van hun waar je je vertrouwt bij voelt vertellen wat je hiervan vind en wat dat met jou doet? Dat je echt vanuit jezelf kunt vertellen dat je het niet fijn vond en er verdrietig van werd. Misschien je ouders of een lieve oom of tante waar je mee kunt en durft te praten. Want het is terecht dat jij je zo voelt lijkt mij. Ze moeten weten dat jou dit raakt, want dit moet niet doorgaan zo. Je kunt ook altijd de Kindertelefoon bellen voor advies. Sterkte ermee! 

https://www.kindertelefoon.nl/bellen

Liefs, Tover xxx

ghast
Forum|alt.badge.img+9
  • Topper
  • December 1, 2025

Hoi,

Zelf snap ik niet waarom sommige mensen zo zijn. Ik word zelf ook een beetje genegeerd of krijg negatieve aandacht vanwege mijn situatie dit moment. Super kinderachtig van ze, ook al zijn ze kinderen, het is onaardig gedrag, bijv. aan de deur trekken en van je sok.

Zoals Tover zegt zou ik er met bijv. je ouders of een ander familielid over hebben zodat ze er misschien op aangesproken kunnen worden.

Groetjes,

ghast

MOTJE
Forum|alt.badge.img
  • Net nieuw
  • December 1, 2025

Hey, 

Dat is echt stom dat dat zo is. En dat je je zo voelt snap ik. Ik heb dat ook. Je moet gwn trots zijn op jezelf. En misschien als het kan de deur op slot doen. Volgens mij ben je gwn super leuk en aardig, en als zij vervelend doen, dan moet het je gwn niks boeien(ook al doet het je wel). Maar nog steeds is het stom. Ik leef met je mee💕

Liefs

Motjee

Anoniemetrien
Forum|alt.badge.img
  • Weet de weg
  • December 3, 2025

Hey hey,

Hier net hetzelfde! Het is echt niet leuk  hé!!! Hetgeen dat mij erdoorheen heeft geholpen is gewoon naar mijn grootouders trekken. Het is echt geweldig wat er uit die mensen komt :) Ik ben het oudste meisje in mijn familie en heb 2 oudere neven, en voor de rest alleen maar mijn jongere zus en jongere (stief)nichtjes, en (stief) neefjes, die allemaal naar elkaar toe trekken. Ik hoop dat het ook werkt voor jou! <3

XOXO ANONIEMETRIEN