Vraag

Ik vind mijn ouders te streng maar als ik erover begin krijgen we ruzie

  • 22 August 2020
  • 1 reactie
  • 44 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hi, ik ben Eva 

 

Ik ben 17 jaar en leef nog thuis bij mijn ouders. Dat gaat meestal wel goed maar ik heb ook vaak ruzie met m'n vader waar mijn moeder vaak de kant van mijn vader kiest. We hebben ruzie over dingen als:

 

1. Telefoon: ze kunnen mijn internet zien en dat willen ze ook dat vind ik niet fijn. 

2. Vrienden: ze hebben soms ook wel kritiek op mijn vrienden maar ik kies ze zelf uit en ik weet dat ze niks raars doen (ze roken niet, drinken niet of iets of niet in mijn buurt)

3. Laat thuis komen ik moet altijd om 12uur thuis komen maar leeftijdsgenoten mogen allemaal tot half 1 1uur of later

4. Klusjes: dat vind ik prima om te doen maar niet als ze constant erom zeuren

5. Vriendje: ik heb sinds een halfjaar een vriendje maar ik mag niet alleen in zijn appartement zijn of boven op mijn kamer. Hij mag wel hier komen als we alleen thuis zijn en ik mag ook naar zijn ouderlijk huis toe dus ik snap het niet meer.

6. Viool: ik speel nu al 10 jaar viool maar ze zeuren telkens over oefenen terwijl ik dat echt wel bijna elke dag doe.

7. Logeren: ik mag bij niemand logeren ik weet niet waarom (naast corona)

 

Dit soort onderwerpen hebben we best wel vaak ruzie over ik wil gwn deze dingen zelf bepalen want ik ben bijna volwassen. Ik vind dat ze me meer los moeten laten maar dan moet ik meer zelfstandig worden en dat lukt niet als ik niet eerst wordt losgelaten. Mijn vader wordt ook om de kleinste dingen boos en dan ren ik weer naar boven. Ik word er zo langzamerhand echt moe van en wil over 2 jaar echt het huis uit. Eerst maar deze 2 jaar nog overleven.

 

 


1 reactie

Heb je weleens buiten een ruzie om hierover gepraat met je ouders?? Misschien helpt dat dan zijn ze wat rustiger en jij ook en kun je ze gewoon precies uitleggen wat jij vindt, en dan kun je misschien overleggen of je op een middenweg kunt komen. Als dat niet lukt kun je inderdaad ook gewoon deze twee jaar overleven , als je uit huis gaat moeten je ouders je we loslaten...

Reageer