Skip to main content

hoii ik ben een meisje van 13. ik woon samen met mijn ouders en mijn broerte (9) in een huis. thuis is er heel veel ruzie en ik mag heel veel minder als mijn broertje. ik heb een bedtijd op mijn telefoon zitten en daarvan weet ik de code, dus ik was op mijn telefoon komt mijn vader boos mijn kamer binnen en die roept heel hard "hoe kan jij nog in je telefoon?” en toen moest ik mijn telefoon inleveren, toen ik iets wouw vragen werd hij helemaal boos en gaf me een klap, dus ik rende naar mijn kamer toe en hij kwam binnen en zei nu ga je het vertellen dus ik zei ïk wouw het net zeggen en toen gaf je me een klap". toen zei hei terug nu zeggen ik zeg nee toen liep die weg en ik gooi de deur dicht komt hij weer terug naar boven en knijpt hij in mijn arm waar ik net een griepsprik gehad heb.

zulke dingen gebeuren heel vaak bij mij thuis. het werd een keer zo heftig dat ik me niet goed voelde en naar me beste vriendin ben gelopen en daar heb geslapen. 

iemand wat kan ik het beste doen? 

x

Dit is kindermishandeling, contacteer de politie.

Heyy

Wat naar zeg.. Ik wil je ten eerste vertellen dat ik het super knap van je vind dat je dit met ons durft te delen en dat je hier om raad vraagt!

Dat je ouders je regelmatig slaan, knijpen en op zo'n manier behandelen valt volgens mij inderdaad onder een vorm van kindermishandeling. Dat is natuurlijk niet oké en wat je ouders doen is ook strafbaar.

Als je je onveilig voelt thuis kan je misschien eens een keer contact opzoeken met Veilig Thuis. Veilig Thuis is iedere dag, 24/7 te bereikbaar via het telefoonnummer 0800-2000 en is iedere dag tussen 9:00 en 17:00 te bereiken via hun chatfunctie. Het bellen of chatten met veilig thuis is gratis en anoniem.

Ook kan je iedere dag tussen 11:00 en 21:00 bellen / chatten met de kindertelefoon om dit met hun te bespreken. Dit is ook gratis en anoniem en de kindertelefoon is te bereiken op het nummer 0800-0432.

Denk je dat je met iemand die je vertrouwd durft te praten over je thuissituatie? Ik denk namelijk dat het erg fijn voor je kan zijn om iemand in vertrouwen te nemen zodat je steun en hulp kan ontvangen en iemand hebt waar je altijd terecht kan met je problemen. Je kan bijvoorbeeld gaan praten met een ander familielid, een docent, je mentor of een vertrouwenspersoon. Die mensen zijn er echt voor je en kunnen samen met jou kijken hoe je je (thuis)situatie kan verbeteren. Als je praten eng vindt zou je ook altijd een brief of berichtje kunnen sturen naar iemand die je vertrouwd.

Sterkte!

Groetjes,

NaamNietBekend

Reageer