ik vind het moeilijk- geen moeder

  • 17 July 2020
  • 1 reactie
  • 35 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

hoi ik ben een meisje van 15 ik zit in een pleeggezin bij mijn opa en zijn vrouw mijn stief oma ik hou veel van haar en ik woon al 12 jaar bij hun ik vind het wel lastig want ze voelt niet als mijn moeder en heb niet het gevoel dat ik met mijn problemen met haar kwijt kan zoals je bij een moeder kwijt kan. het is mischien raar maar meestal mensen vooral vrouwen zoek ik aandacht van of raak ik door geopsedeerd het gaat de verkeerde kant op soms probeer ik zelfs flauwtevallen om aandacht te kijken of als ik een film of serie zie en dan een vrouw die heel lief en vriendelijk in en een moederlijk iets voor mij voelt raak ik er van geopsedeerd en wil  ik elke film of serie van diegene zien op dit moment heb ik het met julie andrews hopelijk denken jullie niet dat ik totaal gestoord ben ofso ik doe ook meer dingen om aandacht te krijgen trouwens aan dacht van mensen te krijgen nier opeen verliefde manier maar gewoon dat mensen me aandacht geven en om me geven en dat ik er echt toe doe want mij echte ouders waren er nooit voor mij


1 reactie

Hey Anoniempje1505

 

Het lijkt me niet ongewoon, dat je de affectie van een moederfiguur opzoekt. Je hebt het gevoel dat je een moeder in je leven mist, wat je inderdaad misschien wel compenseert door in andere personen een moederfiguur op te zoeken. 

 

Laat het me nog even duidelijk herhalen: je bent lang niet ‘totaal gestoord’. Wat jij ervaart, lijkt me eerder een normale reactie op de natuurlijke nood aan een moederfiguur; iemand die er voor je is. Denk je die moederfiguur soms terug te vinden in iemand uit je omgeving?

 

Als je iemand uit je omgeving erg vertrouwt en je geborgen voelt bij die persoon, zou je eventueel met diegene kunnen bespreken of die sommige delen van een moederrol op zich zou kunnen nemen. Wie weet wordt jouw wens om een moeder op die manier bevredigd. 

 

Heb je een familielid of (wat oudere) vriend(in) in gedachten, die deze rol op zich zou kunnen nemen? Zo ja, bespreek dan goed waar je nood aan hebt. Is dat aan een goed gesprek bijvoorbeeld, aan gezellige avondjes film kijken met z’n tweeën, of aan een geruststellende knuffel wanneer je die nodig hebt? Denk er maar eens over na. 

 

Als je het gevoel hebt dat deze zoektocht naar een moederfiguur je dagelijkse leven sterk begint te beïnvloeden, is het misschien wel nuttig om dit te bespreken met een psycholoog. Die zou je eventueel kunnen leren hoe om te gaan met deze verlangens. Voor een doorverwijzing naar een psycholoog kan je terecht bij de huisarts. 

 

Gr. Kenshin

Reageer