Vraag

Ik vermoed dat mijn vader een narcist is.

  • 16 December 2019
  • 2 reacties
  • 97 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoi,

Het gaat de laatste tijd niet zo goed tussen mij en mijn vader. Nu was ik dit weekend dit artikel aan het lezen https://vitaalgezond.com/narcistische-vader. Ik herkende meteen punten waar ik al een tijd last van van heb. Ik dacht al die tijd dat het aan mij lag, maar het blijkt waarschijnlijk bij mijn vader te liggen. Mijn ouders zijn niet meer bij elkaar en ik ben elk weekend bij mijn vader. Mijn moeder wil ik niet lastig vallen met mijn problemen omdat ze haar eigen problemen heeft. Wie heeft tips voor mij wat ik nu het beste kan doen?


2 reacties

hey 

 

je hebt last van hoe je vader doet. maar je wilt je moeder niet belasten maar het lijkt mij toch belangrijk om met iemand te gaan praten.  

zou je hier over met je mentor of een ander persoon kunnen praten die vertrouwt? 

 

voor de rest heb ik geen tips... 

 

groetjes blue

Hoi Tess,

Ik heb bij mijn vader hetzelfde vermoeden. Het is al een heel belangrijke stap dat je beseft dat het probleem niet bij jou ligt zodat je een deel van het schuld gevoel weg neemt (een van de dingen waar mijn vader het beste in is, is me een schuldgevoel aan praten.) 

Het allerbelangrijkste is praten! Ik heb bij mij op school met de zorgdocent kunnen praten en dat was ontzettend fijn en een hele opluchting. Ik zou je dus zeker aanraden om met iemand te praten: vrienden/ vriendinnen, mentor, zorgdocent op school, familie of de kindertelefoon bellen. 

Ik zit zelf ook nog midden in de situatie, dus voor nu is dit het beste advies wat ik heb.

Ik hoop dat je we wat mee kan!

Groetjes Rosa

Reageer