Vraag

ik vape en het is geheim voor mijn ouders

  • 12 August 2023
  • 7 reacties
  • 198 Bekeken

Badge

hallo, ik ben 16 jaar oud.

Ik heb een vraag ik vape al 1 jaar en mijn ouders weten er helemaal niks van en mijn ouders hebben al een beetje minder vertrouwen om dat ik al vaker heb gelogen over alcohol. dus ik vroeg me af of ik het aan hun moet vertellen of dat ik moet wachten tot dat ze er zelf achter komen of dat ik het pas moet vertellen tot dat ik 18 ben. kunnen jullie mij helpen met deze situatie. 

 

groetjes M. 


7 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Ik zou het ze wel vertellen. Als ze je weer betrappen op een leugen ben je hun vertrouwen misschien helemaal kwijt en dat wil je ook niet. Liegen is nooit de oplossing. En vroeg of laat komen ze er toch wel achter.

Reputatie 5
Badge +4

Ik snap uit ondervinding dat je het niet aan je ouders wil zeggen , ik ontkende ook altijd dat ik rookte toen ik er al heimelijk mee begonnen was . Toen ze er achter kwamen waren ze wel bozer omdat ik gelogen had dan omdat ik rookte . Aan jou om te zien wat je doet , hangt er ook wat vanaf hoe je ouders tegenover roken staan : volgt er dan groot drama of laten ze je roken/vapen ? 

Reputatie 7
Badge +9

Uiteindelijk is het jou keuze. Je kan het ze vertellen of niet. Ja ze kunnen wel uit hun plaat gaan als je het verteld, maar waarschijnlijk zouden ze nog bozer worden als je het niet verteld en ze er zelf achter komen.

Reputatie 5
Badge +3

Ik zou het niet vertellen en het geheim houden tot je 18e,maar nog beter is het om te stoppen met vapen, het maakt je niet cooler ofzo en het beschadigd je longen, je ouders kunnen r op die manier ook achter komen want als je steeds meer hoest dan gaan ze zich afvragen of je miss vaped, als je snel stopt hebben je longen miss nog genoeg tijd om helemaal te herstellen maar als je nog lang doorgaat dan zijn ze niet meer te redden... 

Hopelijk heb je hier wat aan! Groetjes Archer 

Reputatie 7
Badge +9

ik ben het deels met @GhostEmoArcher8 eens. je moet gewoon stoppen. en als ze dan vragen of je rookt/vaped dan lieg je niet als je nee zegt. als je niet meer kan stoppen dan moet je het vertellen zodat ze je kunnen helpen met stoppen. je moet gwn eerlijk toegeven dat je verslaafd bent en dat je hulp wilt ook al wil je geen hulp.

Reputatie 1
Badge

Breath air

 

Gewoon stoppen met vapen is het beste

Reageer