Hee allemaal!
het gaat niet zo heel erg goed de laatste tijd, ik zal het proberen zo goed mogelijk te verwoorden. Ik zit nu in 5vwo en ik heb het echt ontzettend druk met school de laatste tijd, we hebben heel veel se’s en ik ben er altijd zo zenuwachtig voor. Ik heb nu 12 vakken, want ik mocht heel erg veel extra vakken doen, eigenlijk vind ik het echt veel te veel, de meeste kinderen hebben er 7 of 8, maar het moest van mijn ouders. Thuis is het ook niet altijd even makkelijk, ik voel me soms echt de assenpoester thuis, mijn broertje en zusje mogen alles doen en laten wat ze willen en mijn ouders zijn nog steeds trots op ze, mijn broertje zit bijvoorbeeld op de mavo en als hij een 4 haalt zeggen mijn ouders er niks van en als ik thuis kom met een cijfer lager dan een 8 krijg ik echt de volle laag, dat voelt gewoon heel rot soms. Mijn ouders zijn ook allebei heel druk met werk, ze zijn soms wel eens meerdere dagen weg, dan slapen ze in een hotel en dan ben ik alleen met mijn broertje en zusje en zij geven altijd feestjes en maken er echt een enorme bende van, dan moet ik dat natuurlijk opruimen, want als ik het aan mijn broertje en zusje vraag zeggen ze tegen mijn ouders dat ze van mij moesten gaan opruimen en dan heb ik een probleem. Ik kan er soms zo slecht tegen dat zij zo worden voorgetrokken en dat ik echt iedere dag ontzettend mijn best doe en dat niemand het ziet. Ik huil mezelf echt al weken in slaap en het lukt gewoon echt niet meer allemaal, ik weet echt niet meer wat ik moet doen.