Vraag

ik sta afwezig bij gym, wat moet ik doen??!

  • 31 January 2019
  • 3 reacties
  • 174 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
KUNNEN JULLIE DIT ALSJEBLIEFT LEZEN IK WEET ECHT NIET WAT IK MOET DOEN!!!

Vanochtend had ik ruzie met mijn moeder over make-up (ik heb 2 littekens die ik wil verbergen), omdat ik er te lang over deed. Maar ik kan er niks aan doen dat ik er te lang over, omdat ik de juiste kleurencombinatie nodig heb want ik heb niet zo makkelijke huidskleur qua make-up. Dus ik had dat gezegd tegen mijn moeder alleen ze ging ineens tegen de deur en tegen de kledingkast slaan en daarna mij. Ik werd boos omdat zij mijn make-up heeft verstopt waarvoor ik met mijn eigen geld heb betaalt. Ik was heel verdrietig (als je denkt die huilt om make-up dat is niet zo), omdat ze me geslagen omdat ik te lang over mijn make-up doe.
Ik was onderweg naar school, maar ik had gym. Ik was nog steeds verdrietig over wat er thuis was gebeurd, dus had de mood niet om mee te gymmen. Ik besloot dus de kindertelefoon te bellen omdat ik mijn verhaal kwijt wou en dat heb ik ook gedaan. Ik had dus eigenlijk gym geskipt om een goeie reden, alleen ik sta nu afwezig bij gym en weet niet wat ik moet doen, want als mijn ouders het zien dan zit ik echt in de problemen.

Wat moet ik doen want ik zit er erg mee?

3 reacties

Hoi

Wat heftig dat je moeder zo reageerde. Niet ok dat ze je pijn doet.

Ondanks dat je in een nare situatie zat, heb je goed gehandeld. Dat je niet in de stemming was voor gym, kan ik me voorstellen. Een gesprek met de KinderTelefoon heeft jou vast verder gebracht, dan een gymles zou gedaan hebben.

Is er een leraar waarbij je zou kunnen vertellen wat de reden was dat je niet bij gym was? Ik kan me voorstellen dat, als school weet waarom je afwezig was bij gym, ze het door de vingers zullen zien. Je had het erg moeilijk en had even tijd nodig om dingen te verwerken, wat me begrijpelijk lijkt.

Gaat het er thuis vaker zo aan toe?

Groetjes
Kenshin
@Kenshin het slaan was een paar jaar geleden gestopt, maar het is de afgelopen maanden begonnen. En altijd als er mensen afwezig zijn komt er een mevrouw in de klas langs en daar heb ik geen zin om het uit te leggen want dan ga ik altijd huilen over zo'n onderwerp en dat wil ik niet
Ik kan me voorstellen dat dat onderwerp een beetje gevoelig ligt. Zou je het fijner vinden om je mentor te mailen, om de situatie uit te leggen?

Niet fijn dat het pijn doen herbegonnen is. Heb je iemand in gedachten waarmee je dit zou kunnen bespreken? Vaak heb je op school een vertrouwenspersoon. Daar kan je bij terecht. Is dat een optie?

Groetjes
Kenshin

Reageer