Hoi, ik vertel soms te makkelijk dingen. Als ik iets denk dan zeg ik het hardop en dan bedenk me later pas dat ik dat heb gezegd. Dat is soms wel fijn want dan kan ik makkelijk neutraal blijven bij moeilijk onderwerpen maar ook zooooo irritant.
Ik zeg bijvoorbeeld bijna dit tegen mijn moeder:
“Ja mijn vriendin is een beetje getraumatiseerd toen ze een boek met een scène met wat jullie doen” (mijn ouders die seks hebben en ik heb ze gehoord (meerdere keren) maar zij weten dat niet)
of als mijn moeder wil dat ik mijn telefoon weg leg is dit soms wat ik bijna zeg: “ ja doe ik zo, even dit topic af maken” of “is het goed als bij de kindertelefoon nog even een topic maak?”
dit is heel irritant ik kan moeilijk geheimen bewaren. Ik heb zo per ongeluk vertelt voor wie ik met Sinterklaas een surprise ging maken en het is heel moeilijk
soms heb ik ook dat ik vergeet woorden op te schrijven als ik een toets maak of zo omdat ik daar al voor bij ben met denken en dan heb je weer 0,5 van je cijfer af =a
ik vertel niet snel geheimen door maar soms ben ik bang dat iedereen het te weten komt en ik werk mezelf in de nesten ja kan ik mezelf nog wel vertrouwen? Ik heb eig ook niemand om over dingen te praten
hebben jullie dit weleens? Wat kan ik hiertegen doen?