Vraag

ik mag mn vader niet meer

  • 14 September 2021
  • 1 reactie
  • 68 Bekeken

Badge

Hoi, mijn ouders zijn gescheiden. Dus ik ben de helft van de tijd bij mijn moeder en de andere helft bij mijn vader. Maar, bij mijn moeder in huis voel ik me veel fijner. Dat is anders dan bij mijn vader. De laatste tijd voel ik me gewoon niet helemaal op mijn gemak als ik bij mijn vader ben. Als ik bijvoorbeeld mijn vader lange tijd niet heb gezien, wil hij me altijd knuffelen als we elkaar dan weer zien, maar ik wil dat helemaal niet meer. Het is niet dat ik niet van hem hou, maar zo voel ik me gewoon. Ik durf het niet zo tegen hem te zeggen want ik weet gewoon dat het letterlijk zijn hart zal breken omdat we vroeger echt heel close waren. 

Ik ben redelijk dik maar ik probeer eraan te werken. Maar mijn vader zegt steeds ( ik weet niet of hij dat onbewust doet maar ja) dingen die echt heel naar zijn zoals: vroeger was ik OOK heel dik, en over een gezonde levensstijl en dat gezond eten en veel sporten alles js wat je op de been houd enzo. Ook laatst, bij vrienden van mijn vader waren we op bezoek. Ik zit beetje naast hem op de bank en opeens slaat hij op mijn been en zegt tegen die vrienden: Zo! 70 kile he! Nou ik kon wel janken. Ten eerste, hij weet dat ik met mn lichaam worstel, ten tweede, DAT ZEG JE TOCH NIET ZO EN AL HELEMAAL NIET WAAR DIE VRIENDEN BIJ ZIJN!?!?! 

Zulk soort dingen maken me echt verdrietig en krop ik allemaal op omdat ik eigenlijk niemand heb om mee te praten. Ik heb wel vrienden maar dat zijn niet echt het soort vrienden waarmee je gesprekken aangaat met zulke onderwerpen. Ik durf het ook niet tegen m'n moeder te zeggen want die speelt het gelijk door naar m'n vader enzovoort. 

 

Sorry voor het lange verhaal );

Wat moet ik doen?😭


1 reactie

Praat er met hem over. En met je moeder, je kan ook contact opnemen met de kindertelefoon!

Sorry voor het korte antwoord maar ik moet nu gaan, misschien kijk ik er straks nog even naar!

Lucas 

Reageer