ik mag echt bijna niks van mijn ouders en mijn broertje die 2 jaar jonger is wel, wat moet ik doen!

  • 4 November 2023
  • 2 reacties
  • 71 Bekeken

Reputatie 5
Badge +4

ik (13)woon alleen met mn moeder en broertje (11)

mn vader is nooit thuis door zn werk en mn broertje is mn moeders lievelingetje hij mag later dan ik naar bed terwijl hij twee jaar jonger is(ik weet dit is eig heel erg gezeik in vergelijking met sommige van jullie maar goed) ik ben dus mn vaders lievelingtje alleen hij is maar 1,5 tot 3 maanden in het jaar thuis.

ik moet al om 8 uur naar bed terwijl sommige kinderen van 4 al later gaan.

ook mag ik geen social media enzo omdat mn moeder me te jong vind. ook mag ik geen spelletjes op mn telefoon omdat mn moeder denkt dat ik dan telefoonverslaafd word(mn broertje mag dit alles wel)

soms voelt het net alsof mijn moeder mij gewoon niet mag, help!


2 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hoi, ik weet niet of het kan, maar misschien kun je eens een moment uitkiezen om hier over te praten met haar? Schrijf het op, en niet veroordelend naar je broertje, maar hoe jij het beleeft.  Of probeer het te laten merken, dat je je hierdoor niet fijn voelt en gestresst raakt. Als ze dan vraagt wat er is, kun je zeggen dat je het gevoel hebt dat ze jou niet waardeert en of ze wel van je houd.  Misschien is het ook een idee om eens de kindertelefoon te bellen of te chatten?  Bovenaan deze pagina staat wel hoe dat moet. Ik hoop dat je er baat bij hebt. Veel succes !
Groetjes liefs Tartan X

Reputatie 7
Badge +11

Hoi @anoniempjehoi123,

Ik vind het wel stom zeg dat je broertje later naar bed mag dan jij.  En dat je broertje wel social media en games mag en jij niet vind ik echt niet goed. Misschien kun je er op een goed moment over praten met je moeder,  maar bereid je er wel op voor wat je wilt zeggen. Anders kan je ook altijd met de kindertelefoon bellen/chatten. 

Groetjes, @Monkeyboy08

Reageer