Ik maak me zorgen om een vriendin

  • 30 July 2022
  • 3 reacties
  • 61 Bekeken

Badge

Hallo,

 

ik maak me erg zorgen om een vriendin van me en ik weet niet wat ik moet doen.

Ik heb het gevoel dat een vriendin van me depressief is, ze snijdt haarzelf en ik weet dat haar ouders aan drugs doen, ze wil er niet graag over praten maar ik wil haar helpen, ik weet alleen niet hoe. Ze voelt zich niet veilig thuis en ze heeft al meerdere zakjes gevonden in haar ouders kamer (met drugs). Zelf rookt ze en ik maak me daar ook zorgen om want ze is nog jong. Wat zou ik kunnen doen om haar te helpen? 
Groet Anoniem-345


3 reacties

Misschien zou je aan haar kunnen vertellen dat je je zorgen om haar maakt en dat je er voor haar bent. Want dan laat je aan haar je intenties zien en dan kan ze zelf kiezen of ze hulp wil. Omdat je zelf niet weet of en wat voor een soort hulp ze nodig zou hebben.

Hoop dat dit wat helpt

Reputatie 5
Badge +2

Heehee,

Wat een vervelende en lastige situatie zit je in… Ik zou er vooral voor haar zijn. Het lijkt mij dat ze niet erg veel steun van haar ouders krijgt, dus als jij die steun wel kan bieden, zal dat haar misschien helpen. Je kan proberen om haar te vragen of ze je in vertrouwen wilt nemen, zo niet, dan kan je haar niet dwingen…

 

Ook zou je voor kunnen stellen dat ze met de kindertelefoon kan chatten / bellen. Anders kan ze ook bij een docent / een vertrouwenspersoon terecht om haar verhaal te doen.

 

Ik hoop dat je er iets aan hebt 

 

-Yodema

Reputatie 6
Badge +3

Hey Anoniem-345,

Ik ken haar natuurlijk niet, maar de meeste mensen vinden het wel fijn om te weten dat er iemand is op wie ze kunnen vertrouwen. Je zou tegen haar kunnen zeggen dat je ziet dat er iets is en dat je voor haar openstaat en wel wilt helpen. Je moet natuurlijk wel kijken of ze daar behoefte aan heeft.

Als ze zich niet veilig thuis voelt, kan je misschien tegen haar zeggen dat ze met Veilig thuis kan bellen/chatten. Zij kunnen haar dan ook helpen

Ik hoop dat je haar kunt helpen!

Groetjes iemand.

Reageer