Vraag

ik leef in angst

  • 13 August 2021
  • 4 reacties
  • 100 Bekeken

Badge

Ik heb mijn echte vader nooit gekend. Ik heb tot ik 8 was alleen met me moeder geleeft.  Toen trouwde ze met een man die nu mijn stiefvader is. Ik ben nu 15 en ik ben heel bang voor me stiefvader. Hij heeft 2 kinderen met mijn moeder gehad die dus mijn halfzusjes zijn en ze beteken heel veel voor me. Mijn stiefvader heeft mijn moeder meerdere keren mishandeld maar de laatse keer was het ergste, we hebben toen de politie gebeld en sinds dien is er hulp verlening. Waarom me moeder nog bij hem is begrijp ik niet maar ik ben bang voor hem. Ik heb hoogst waarschijnlijk ook een trauma opgelopen door hem en heb verschrikkelinke vertouwings problemen. Ik leef elke dag in angst dat hij weer uitbarst. Ik heb elke dag nachtmerries en kan niet slapen. Ik wil niet meer leven maar ik wil ook niet dood. Mijn  oude mentor weet ervan en probeert me te helpen maar zij weet ook geen oplossing. Ik wil uit huis zonder dat me zusjes ook uithuis geplaatst worden. Heeft iemand een oplossing?


4 reacties

Hey!

Ik snap je angst, mijn vader en moeder zijn op mijn 3de uit elkaar gegaan en ik woon sindsdien bij mijn moeder. 

Onze situaties komen ontzettend overeen en ik wil je daarom ook heel graag helpen!

Je kan op https://www.villapinedo.nl/ een buddy aanvragen waar je dan mee kunt praten over je thuis situatie.

Als je thuis situatie echt zo ernstig is als je aangeeft,  meisje bel alsjeblieft de kinderbescherming.  Dit is het allerbeste voor jou, je zusjes én je moeder.  Zij is dan waarschijnlijk ook gewoon doodsbang voor je stiefvader en jij als grote zus kan je zusjes beschermen, zij zullen je later alleen maar dankbaar zijn!! 

Echt lieverd, red jezelf, red je zusjes, red je moeder. 

En als je dat net te ver vind gaan, wacht af totdat hij weer een woede aanval heeft en bel gewoon direct de politie. Dan heb je voor je eigen gevoel misschien toch en goede reden om actie te ondernemen.

Veel liefs!!

Heyy

 

Wat naar dat je altijd in zo’n angst leeft voor je stiefvader! 

 

Je geeft aan dat je niet meer wilt leven, maar je wilt ook niet dood.. Ik wil je toch melden dat als je denkt dat je jezelf wat aan wilt doen dat je dan je altijd contact op kan nemen met 113. Als je je onveilig voelt thuis zou je contact op kunnen nemen met veiligthuis. Je kan 24/7 met veiligthuis bellen en je kan iedere dag tussen 9 en 17 uur met ze chatten. Ook kan je iedere dag tussen 11 en 21 uur bellen of chatten met de kindertelefoon.

Telefoonnummer 113 : 0800-0113

Telefoonnummer veiligthuis : 0800-2000

Telefoonnummer kindertelefoon : 0800-0432

 

Misschien is het toch een goed idee om met iemand te gaan praten in je omgeving. Heb je iemand waar je nog meer naar toe kan gaan die je vertrouwd? Bijvoorbeeld toch weer even naar je oud mentor om te praten, of je gaat naar de huisarts, een ander familielid, een docent of een vertrouwenspersoon. Als iemand in je omgeving van je situatie afweet kan die je misschien toch een beetje helpen en steunen om te kijken wat de mogelijkheden zijn om jouw situatie te verbeteren. Je zou, als je het eng vind om te praten ook een brief / mail kunnen schrijven aan iemand die je vertrouwd waarin je alles opschrijft. Dat gaat misschien wat makkelijker voor je.


Tegen je angst werkt het misschien een beetje om afleiding te zoeken door af en toe wat leuks te doen. Alle kleine, positieve dingetjes kunnen helpen. Een stukje wandelen bijvoorbeeld, of muziek luisteren, een boek lezen of met een vriend/vriendin afspreken. Misschien vind je dat fijn zodat je even van de realiteit ontsnapt.

 

Sterkte!

 

Groetjes, 

NaamNietBekend 

Reputatie 5
Badge +2

sterkte Girl

Stay strong

Badge

Hey!

Ik snap je angst, mijn vader en moeder zijn op mijn 3de uit elkaar gegaan en ik woon sindsdien bij mijn moeder. 

Onze situaties komen ontzettend overeen en ik wil je daarom ook heel graag helpen!

Je kan op https://www.villapinedo.nl/ een buddy aanvragen waar je dan mee kunt praten over je thuis situatie.

Als je thuis situatie echt zo ernstig is als je aangeeft,  meisje bel alsjeblieft de kinderbescherming.  Dit is het allerbeste voor jou, je zusjes én je moeder.  Zij is dan waarschijnlijk ook gewoon doodsbang voor je stiefvader en jij als grote zus kan je zusjes beschermen, zij zullen je later alleen maar dankbaar zijn!! 

Echt lieverd, red jezelf, red je zusjes, red je moeder. 

En als je dat net te ver vind gaan, wacht af totdat hij weer een woede aanval heeft en bel gewoon direct de politie. Dan heb je voor je eigen gevoel misschien toch en goede reden om actie te ondernemen.

Veel liefs!!

Ik durf niet naar de kinderbescherming te gaan want dan word iedereen in mn familie boos op me. Dat hebben ze wel duidelijk gemaakt. Mn stiefvader heeft zich nu al een paar maanden rustig gehouden maar ik weet dat dit net zo goed de stilte voor de storm kan zijn, mocht hij weer uitbarsten dan bel ik inderdaad meteen de politie. Heel erg bedankt!

Reageer