Vraag

ik krijg een broertje!

  • 4 July 2021
  • 6 reacties
  • 158 Bekeken

Reputatie 1
Badge

hoi allemaal.

Ik ben Lynx ( ja mijn echte voornaam ) mamma heeft verteld dat ze zwanger is en ik een broertje krijg.

Nu heeft ze ook al voornamen bedacht ze heeft er 2 en namelijk Fox-Wolf of Coyote

Dat is een traditie bij ons komt van mamma’s opa zijn geschiedenis ( wat precies weet ik niet ) daar komen alleen maar dieren als voornaam voor. De tekst is verwijderd omdat deze in strijd was met forumregel 6. Plaats op het forum geen persoonsgegevens. daarom heet ik Lynx.

Nou even over mijn broertje die gaat komen, hij zal  Fox-Wolf of Coyote gaan heten, .

Welke zal het beste passen bij een jongetje?

 

Officieel zijn Fox en Wolf 2 losse namen maar kun je die ook koppelen met een koppel teken - zoals mijn mamma die op papier heeft geschreven?


6 reacties

Hallo Lynx :)

Aparte namen to be honest. Coyote klinkt beter. Fox-Wolf klinkt een stuk aparter en minder makkelijk om te zeggen. Maar dat is mijn mening.

-TheMightySlayer <3

Reputatie 7
Badge +19

Bijzonder dat jullie allemaal dierennamen hebben. Wolf heb ik wel eens van gehoord maar Fox-Wolf nog nooit. Coyote heb ik nog nooit van gehoord. Ik vind het moeilijk om dan te bepalen wat beter bij een jongen past.

Gezien je ons om tips vraagt gok ik dat jij invloed hebt op dit proces.

Is het misschien mogelijk om andere dieren hiervoor te kiezen?
Wolf is niet super gek, maar zoals de anderen al aangaven rolt Fox-Wolf niet echt van de tong.

Gelukkig zijn er zat andere caninae waar je ook uit kunt kiezen.
Jackal is vergelijkbaar, maar je hebt een iets betere roepnaam dan Coyote, namelijk “Jack”.
 

Ook kun je gaan voor een andere taal.
Varianten op Lupus ( wolf) en Vulpes (vos) kunnen ook leuk zijn.
Lupa moet je in ieder geval niet gebruiken, omdat dat de vrouwelijke variant is in het Latijn.
Je kunt ook andere talen gebruiken, tenzij het per se in het Engels moet.

 

Als dat allemaal geen optie is, zou ik kiezen voor Wolf.

 

#TeamWolf

Ik zou ook net zoals de meeste anderen zeggen voor Wolf zonder Fox erbij gaan, maar als Fox erbij moet danzou ik toch voor Coyote gaan.

Reputatie 2
Badge +1

Hoi,

 

Wat een speciale traditie seg! Ik vind dat persoonlijk wel cool :).

als ik jou was (maar ofc mag je dat zelf kiezen) dan zou ik voor Coyote gaan

 

veel Succes en veel plezier met je toekomstig broertje!

 

grtjs lisa 

Reputatie 1
Badge

Gezien je ons om tips vraagt gok ik dat jij invloed hebt op dit proces.

Is het misschien mogelijk om andere dieren hiervoor te kiezen?
Wolf is niet super gek, maar zoals de anderen al aangaven rolt Fox-Wolf niet echt van de tong.

Gelukkig zijn er zat andere caninae waar je ook uit kunt kiezen.
Jackal is vergelijkbaar, maar je hebt een iets betere roepnaam dan Coyote, namelijk “Jack”.
 

Ook kun je gaan voor een andere taal.
Varianten op Lupus ( wolf) en Vulpes (vos) kunnen ook leuk zijn.
Lupa moet je in ieder geval niet gebruiken, omdat dat de vrouwelijke variant is in het Latijn.
Je kunt ook andere talen gebruiken, tenzij het per se in het Engels moet.

 

Als dat allemaal geen optie is, zou ik kiezen voor Wolf.

 

#TeamWolf

De tekst is verwijderd omdat deze in strijd was met forumregel 6. Plaats op het forum geen persoonsgegevens 

En andere dierennamen tsja mijn moeder heeft deze op geschreven vindt ze ook meer passen bij mij en mijn zusje, daar past na mijns inziens Coyote het beste bij ook kwa uitspraak, daar in vindt ik Fox-wolf ook maar lastig.

Reageer