Vraag

Ik irriteer me echt dood aan me zusje

  • 16 February 2019
  • 3 reacties
  • 368 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Mijn zusje is echt zo irritant om verschillende redenen...
1.Ze zingt zo vals als een kraai en mijn moeder denkt dat het mooi is dus dat moedigt haar aan om door het hele huis als een verbrande kip te gaan zingen,
2.Als er snoep of wat anders in huis ligt wordt het altijd meteen door haar opgegeten
3.Ze bemoeit zich echt overal mee!!!
4.Ze irriteert mijn kleine zusje en dat gaat mijn kleine zusje super hard janken
5.Mijn zusje krijgt alle aandacht van me moeder en ik wordt aan de kant gezet
6.Ze wilt altijd mee met mij naar mijn vrienden ik ben 2 jaar ouder en een zusje van 11 is echt super vervelend om naar een bioscoop te nemen...
Ik heb al wel eens gezegd tegen me moeder dat ik haar super veel haat maar me moeder zegt dat het aan mij ligt omdat ik in de pubertijd zit!! Ik zit misschien wel in de pubertijd maar dat betekent niet dat alles aan mij ligt!!!!
Kan iemand me alsjeblieft helpen ik heb al eens een gesprek proberen aan te gaan en dan zegt me zusje:Ga naar mama toe dan pussy,
Help me ik heb echt knallende koppijn van dat kind en mijn school presentaties worden er ook maar niet beter van...

3 reacties

Hey,

wat vervelend dat je zusje zo irritant doet. Dit is bij haar ook een fase, ze wordt als het goed is ook ouders, dus gaat zich ook anders gedragen.

Ik zou in plaats van alles als 1 probleem zien, het opdelen in meerder problemen zoals je hierboven hebt gedaan en dan per probleem een oplossing zoeken. Ieder probleem heeft een andere oplossing nog, je kan ook niet met 1 medicijn alle ziekte oplossen, daar zijn meerdere medicijnen voor nodig.

Ik zal je een aantal voorbeelden geven van oplossingen die je kan gebruiken, als je er meer nodig hebt hoor ik het graag.

1.Ze zingt zo vals als een kraai en mijn moeder denkt dat het mooi is dus dat moedigt haar aan om door het hele huis als een verbrande kip te gaan zingen,


  1. geef haar op voor zangles
  2. koop oordoppen
  3. ga op je kamer zitten, want daar kan je haar wegsturen
2.Als er snoep of wat anders in huis ligt wordt het altijd meteen door haar opgegeten


Spreek met je ouders af dat jullie het snoep verdelen, dit is van jou en dat van mij en daar moeten we een hele week mee doen en wanneer we het opeten is onze eigen keuze.

3.Ze bemoeit zich echt overal mee!!!


Ga op je kamer zitten, dat is jou plek en ben jij dus de baas. Je kan haar dan gewoon wegsturen of de deur op slot doen waardoor ze zich niet meer met je kan bemoeien.

Ik heb al wel eens gezegd tegen me moeder dat ik haar super veel haat maar me moeder zegt dat het aan mij ligt omdat ik in de pubertijd zit!! Ik zit misschien wel in de pubertijd maar dat betekent niet dat alles aan mij ligt!!!!


Vreemd dat je moeder jou de schuld geeft, heb je hier al eens met iemand anders over gepraat? Zoals je vader of je mentor, misschien kunnen zij helpen.


Sterkte!
Bedankt voor je antwoorden,Ja ik heb al wel eens gepraat met een vriendin van mij maar veder met niemand.
Laat je niet manipuleren door zo’n kleine snotaap, en laat zien dat je “ouder” bent en je niet klein laat krijgen.
Als ze zelf irritant doet doe dan vervelend terug ofzo iets.. Ik heb zelf geen broertje/zusje, maar heb wel een irritante broer die anderhalf jaar ouder is.
Probeer het uit te leggen tegen je moeder dat het niet leuk is als ze elke keer mee gaat met jou en je vrienden.
Als school niet goed gaat: ga dan op je kamer zitten, deur op slot en oortjes in (als er lawaai is).
Gaat ze zingen door het huis? Zing zelf nog valser de irritantste liedjes.

Conclusie, laat je niet gek maken en sta sterker dan haar zodat je in het voordeel staat!

Ik hoop dat je er wat aan hebt,
Groetjes! xx

Reageer