Vraag

Ik hou niet van m'n ouders en wil gewoon weg thuis, wat is de beste manier om dit te doen?

  • 9 April 2019
  • 3 reacties
  • 585 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
De grootste rede dat ik niet van m'n ouders hou is omdat ze er nooit voor mij zijn geweest. Op de basisschool werd ik altijd heel erg gepest en kwam vaak huilend thuis. Zonder ook maar te vragen wat er mis was stuurde ze me vaak terug naar school waar bijna iedereen me uitlachte als ik de klas weer binnenliep. Door het pesten door de jaren heen was ik heel erg ongelukkig met hoe ik was. Ik begon minder te eten om er 'mooi' uit te zien, ik hield altijd mijn mond zodat ik niks doms kon zeggen en was nooit meer echt mezelf. De mij die iedereen kende was ik eigenlijk niet. Dus toen we voor m'n 13e verjaardag uiteten gingen waren we van plan dat met z'n vieren te doen. Ik, mijn vader, mijn moeder en mijn broer. Maar aangezien mijn moeder ziek was ging mijn bestevriendin mee. Die avond was ik voor het eerst mezelf waar mijn 'familie' bij was. Diezelfde avond zeiden ze dat ze teleurgesteld waren in hoe ik me gedragen had en dat ik sorry moest zeggen. Sorry zeggen voor hoe ik eigenlijk ben. Sorry zeggen omdat ik eindelijk mezelf was na jaren.

Een van de dingen die m'n moeder laatst ook heeft gedaan maakt me ook heel boos. Ze maakte laatst grapjes over de periode waar ik bijna niks at. Ik dacht altijd dat ze dat nooit door had en dat ze daarom nooit wat heeft gedaan. Maar waarschijnlijk boeide het haar niet dat haar dochter haarzelf bijna verhongerd.

En een van de grootste reden dat ik uit huis wil is omdat ik het haast gewoon niet meer aankan hier. Ik voel me opgesloten. Alsof ik hier vastzit met mensen waar ik niet van hou. In een leven dat ik niet wil leven. Met mensen die gewoon niet om mij geven. Ik wil gewoon niet meer bij mijn familie zijn omdat het lijkt alsof ze mij niet willen.

3 reacties

Hey,
Super vervelend dat je je niet thuis voelt in je eigen huis, maar van huis weg is nogal moeilijk en misschien ook niet de beste oplossing?
Als je echt uit huis wil, kun je misschien bij familie gaan wonen die in de buurt woont? of op jezelf gaan wonen (hoe oud ben je?)
Verder zou ik, of je nou wel of niet uit huis gaat, met iemand gaan praten over je thuissituatie, want zo kan het gewoon niet en erover praten met iemand is voor zowel jou als voor je ouders echt goed.
Laat je weten hoe het verder gaat?
Jonah
Hey,
Super vervelend dat je je niet thuis voelt in je eigen huis, maar van huis weg is nogal moeilijk en misschien ook niet de beste oplossing?
Als je echt uit huis wil, kun je misschien bij familie gaan wonen die in de buurt woont? of op jezelf gaan wonen (hoe oud ben je?)
Verder zou ik, of je nou wel of niet uit huis gaat, met iemand gaan praten over je thuissituatie, want zo kan het gewoon niet en erover praten met iemand is voor zowel jou als voor je ouders echt goed.
Laat je weten hoe het verder gaat?
Jonah

M'n opa en oma die in de buurt wonen zijn nogal arm en hebben geen ruimte om mij in huis te nemen en de andere mogen mij niet. En om op mezelf te wonen gaat niet lukken op mijn leeftijd.
Ik denk dat ik misschien wel op school met iemand kan praten die me misschien verder kan helpen. Want ik wil niet langer zo verder eigenlijk.
Wat een nare situatie,

Heb je een keer gepraat met je moeder en vader hoe je je voelt? Misschien bedoelen ze het niet gemeen.
Wat naar dat je gepest werd. Blijf wie je bent, want als je jezelf bent ben je het mooist! Probeer het ondanks wat anderen zeggen. Je bent het waard!

Op jezelf wonen is dus niet haalbaar. Je kan instanties vragen of ze je kunnen helpen zoals de kindertelefoon.
Kan je met iemand erover praten zoals met vrienden, familie (oma en opa) of iemand bij je school of sportclub.
Praten helpt echt! Je kan daardoor je gevoelens aan iemand kwijt en je wordt gehoord.

Het komt goed, als je nog meer hulp nodig hebt of wilt praten kan je mij altijd een berichtje sturen!

Groetjes Anne

Reageer