Dus ik ben een 15 jarige met een 12 jarig zusje. Toen mijn zusje en ik jonger waren waren we heel close en goede vrienden. We vertelden elkaar alles. Maar later wanneer zij ouder werd kreeg ze andere vrienden en duwde me ze mij aan de kant. Alleen wanneer geen van haar vrienden met haar kon afspreken of spelen ging ze met mij om. Ze deed me daar heel veel pijn mee omdat ik bijna geen vrienden heb en zij was een van de enige vrienden die ik had.
Ik was er oke mee totdat ze haar vrienden allemaal persoonlijke dingen over mij ging zeggen. Dingen waar ik me erg voor schaam en zelfs niet anoniem hier op het forum durf te zetten. Ik vertelde haar niets meer en we zijn nu slechts 2 mensen die onder hetzelfde dak wonen.
Maar 1 jaar geleden toen ze naar de middelbare ging verlieten een hoop van haar vrienden haar en wou ze opeens met mij om gaan alsof we nogsteeds best friends waren. Toen ik nee zei werd ze kwaad en ging naar mijn moeder toe en vertelde haar dat ik gemeen was tegen haar wat echt heel kinderachtig is. Ik negeer mijn zusje nu voornamelijk maar daardoor laat ze andere denken dat ik de slechterik ben hierin. Ze gedraagt zich heel onschuldig wat 1, heel irritant is, ze is een tiener for god's sake, en 2, het is niet eens waar en naar haar kijken lijkt alsof ik kijk naar een barbie uit een kinderfilm die heel happy is en houd van roze wat heel gênant is in het openbaar.
Mijn dilemma hier is dus dat ik niet meer van haar hou. Ik wil niet in haar buurt zijn. Niet met haar praten. Niet naast haar zitten. En het liefst wil ik dat ze voorgoed verhuist naar het huis van haar vriendin waar ze toch altijd is. Maar mijn moeder zegt dat we een bijzondere band hebben. En ze zegt dat we wat meer met elkaar moeten uithangen. Wat moet ik doen zodat mijn moeder en mijn zusje stoppen met vragen of ik uit wil gaan hangen met mijn zusje? Vertellen dat ik niet meer van mijn zusje hou? Ik haat haar niet. Maar ik voel de liefde die ik vroeger had en de pijn die ze me vroeger kon geven wanneer ze onaardig was tegen me niet meer. Ik zie haar als een persoon die onder hetzelfde dak woont omdat het moet.