Vraag

Ik heb stiekem een tarantula gekocht

  • 22 January 2020
  • 4 reacties
  • 123 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Oke jullie denken nu waarschijnlijk dat ik een grapje maak, maar nee.. Mijn beste vriend zijn neef had dus een Tarantula (een Nhandu chromatus) maar hij begint binnenkort aan zijn opleiding bij de marine. Aangezien hij dan dus uit huis gaat en er geen dieren zijn toegestaan bij de marine moest hij zijn spin kwijt en niemand wilde hem hebben. Ik vond hem wel leuk en ik vind mezelf verantwoordelijk genoeg. Dus ik heb de spin van hem overgekocht (en verstopt in mijn nachtkastje) alleen mijn ouders weten dat nog niet.  (Mijn moeder is trouwens echt heel bang voor spinnen) Moet ik het ze vertellen of wachten tot ze erachter komen??


4 reacties

Heyo,

Ik hoop dat je voor de spin ook een terrarium hebt gekocht of hebt gekregen. Spinnen willen graag holletjes maken voor hun schuilplaats daar is een terrarium met wat strooisel voor op de bodem ideaal, verder moet je ervoor zorgen dat je spin net als andere huisdieren water heeft. Sommige spinnen houden ervan als hun bodem nevelig is (vochtig). En last but not least je spin moet 2x per week eten hebben. Dus daarvoor zou je levende insecten moeten kopen om hem te voeden. 

Je kan het je ouders het beste gewoon vertellen dat je de spin hebt overgenomen, zij kunnen je misschien helpen met het kopen van eten, of strooisel voor je spin. Mij lijkt het best gaaf om een tarantula te hebben, maar als me oma die ziet dan kan ik meteen samen met opa de begrafenis regelen lol.

Ik volg al enkele jaren een YouTube kanaal Exotics Lair misschien dat je hem wel kent. Hij heeft zelf ook heel veel verschillende tarantula's en andere exotic dieren. Vaak geeft hij tips en tricks over hoe je het beste je tarantula eten geeft, wat ze lekker vinden, en hoe je hun moet verzorgen.

Veel plezier met je spin, Heb je hem al een naam gegeven?

See Ya!

Spookyzx.

Heyy thanks voor je reactie Spookyzx!

ik heb inderdaad een terrarium erbij gekregen en een waterbakje en voertang. Ik heb me verdiept in hoe ik hem moet verzorgen dus dat zit goed. Ik ben inderdaad van plan om het ze te vertellen en dan hoop ik dat hij niet weg hoeft.

(ExoticsLair is echt een leuk kanaal btw! xd) 

Het is een mannetje van 13 jaar. Hij heet Scott :)

see ya!

Badge

Heb je tips hoe ik van mijn spinnen angst afkom

ehmm idk ik ben zelf eigenlijk altijd geïnteresseerd geweest in spinnen in plaats van bang. ik denk dat je het besze gewoon elke keer een stukje dichter bij een spin moet gaan komen. (en met een kleine spin beginnen) enja dan gewoon op gegeven moment op je hand laten lopen ofzo idk of je dr wat aan hebt, ik heb zelf namelijk niet echt over een spinnenangst heen moeten komen dus ik weet niet hoe dat zou moeten. maar dit lijkt me wel logisch :)

Reageer