Ik heb steeds maar ruzie met mijn moeder

  • 19 August 2021
  • 3 reacties
  • 122 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

hoi! ik ben 17 en ik heb echt altijd ruzie met mijn moeder. ik ben depressief maar mijn ouders begrijpen het niet, nou mijn moeder begrijpt het niet. ik heb ook waarschijnlijk een sociale angststoornis, dus ik hoe er niet zo van om te praten met mensen omdat het veel energie kost. gisteren was ik in een slechte bui en liep ik weg.

mijn moeder kwam me achteraan, in mijn kamer, terwijl ze weet dat dit mijn veilige zone is, en dat ik liever niet heb dat mensen daar zijn. ik had die zelfde dag een afspraak met mijn psychotherapeut, maar ik wilde er niks over vertellen. ik was nog bezig het te verwerken.

zij soortvan eiste dat ik haar binnen zou laten, en dat ik zou vertellen wat er aan de hand is en wat ik heb besproken met mijn psychotherapeut.

 

ik heb haar verteld om weg te gaan en uiteindelijk na een paar keer haar vertellen weg te gaan ging ze weg. toen ze weg was heb ik zo hard gehuild, door de stress.

 

ik weet dat ik af en toe ook niet aardig ben, maar ik probeer ook mijn best te doen om hier vanaf te komen. ik weet niet wat ik moet doen.


3 reacties

Reputatie 4
Badge +2

Hoi Skyex,

We begrijpen dat je momenteel in een lastige situatie zit.

Als je behoefte hebt kan je altijd contact opnemen met de Kindertelefoon: 

0800-0432, elke dag van 11:00 tot 21:00 uur.

Vriendelijke groet,

Karin, De Kindertelefoon

Reputatie 7
Badge +4

Hey @Skyex 

Misschien kan je een keer een gesprek hebben met je psychotherapeut en je ouders. Dan kan hij of zij meehelpen met uitleggen. Dan hoef je niet zelf alleen het gesprek aan te gaan. Overleg het eens met je psychotherapeut. Die zal vast graag helpen. En vertel trouwens ook wat je hebt verteld in deze post.

ik weet dat ik af en toe ook niet aardig ben, maar ik probeer ook mijn best te doen om hier vanaf te komen. ik weet niet wat ik moet doen.

Het is niet jouw schuld. Je moeder ging over jouw grenzen heen. Dat mag natuurlijk NOOIT! Ze zou je grenzen moeten respecteren. Hiermee bedoel ik nou niet dat er niks aan moet veranderen. Want een beter contact met je ouders is natuurlijk fijn.

Veel succes

Groetjes NV

dankjewel voor de reacties! bij mijn volgende afspraak ga ik het er over hebben om mijn ouders te betrekken in het programma. ik heb daar in tegen wel met mijn ouders gepraat en het gaat wel beter tussen mij en mijn moeder. maar ik ga haar zeker betrekken bij mijn behandeling.

Reageer