Vraag

ik heb nieuwe bhs nodig maar durf ik niet te vragen

  • 21 August 2021
  • 5 reacties
  • 225 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Deze vraag stel ik voor een vriendin van mij omdat zij hem niet zelf durft te stellen

 

Mijn kast ligt vol met allemaal bhs die ik niet kan of wil dragen want ze zijn of te oud en versleten of ze zitten niet comfortabel want het is zo'n sport bh met gekruiste bandjes of het zijn van die stoffen topjes waardoor mijn tepels zichtbaar worden, en ik heb wel goede bhs gehad maar die zitten waarschijnlijk bij mijn zusje in de kast en deze wil ik dus niet meer trug hebben want zij heeft deze al gedragen maar als ik haar vertel dat die van mij zijn geweest wil zij deze ook niet meer hebben en moeten ze worden weg gegooid, nu loop ik al een week met dezelfde bh aan en dus heb ik allemaal pukkeltjes op mijn borsten maar ik kan mijn moeder niet zo maar om nieuwe vragen want 1 het is vet awkward en 2 zij maakt allemaal opmerkingen over mij bijvoorbeeld dat ik mijn schaam haar moet scheren als ik een badpak draag omdat dat anders goor is en dat ieder meisje dat volgens haar doet of dat mijn kleren te sexy zijn en dat zij mijn onder goed kan zien,  soms tilt zij ook mijn jurk of rok zo maar omhoog om te kijken of ik eronder een broekje aan heb of alleen een onder broek en dit doet ze ook als andere mensen in de buurt zijn en dus ben ik bang dat zij mij gaat body shamen als ik zeg dat ik een nieuwe bh nodig heb of dat ze opmerkingen gaat maken. Mijn vader durf ik ook niet te vragen omdat hij geen vrouw is en dus geen bhs draagt of borsten heeft en zelf zet hij mij ook voor schut als ik bij voorbeeld ben wezen winkelen en dan kijkt hij wat ik heb gekocht en als het een rokje is dan houdt hij hem voor zijn middel en gaat hij zo raar met zijn heupen schudden en dan wil ik het rokje niet meer aan trekken. Dus ja ik kan niet zomaar vragen of ik nieuwe bhs mag zonder dat ik voor schut wordt gezet maar ik heb die wel echt nodig want anders moet ik een versleten bh dragen of de hele tijd dezelfde wat moet ik nu doen?

 

Ikzelf weet niet meer hoe ik haar moet helpen dus hopelijk weten jullie het


5 reacties

Constant dezelfde BH dragen is niet alleen vervelend en saai maar ook nog eens slecht/ongezond. Kan je vriendin niet zelf nieuwe BH’s kopen? Die van de Hema zijn bijvoorbeeld helemaal niet zo duur maar zouden prima moeten werken. Of zou jij ze voor haar kunnen halen? In ieder geval is zo doorgaan geen optie. Succes!

Reputatie 7
Badge +4

Hey @EenRandomNoob 

ik heb wel goede bhs gehad maar die zitten waarschijnlijk bij mijn zusje in de kast en deze wil ik dus niet meer trug hebben want zij heeft deze al gedragen maar als ik haar vertel dat die van mij zijn geweest wil zij deze ook niet meer hebben en moeten ze worden weg gegooid

Dit gedeelte snap ik dus echt helemaal niet. Waarom zou je ze weg moeten gooien?! Je kan ze toch gewoon wassen? Ik bedoel ik heb ook zo vaak kleding die ik van m’n neef heb gekregen. Het is toch niet erg als iemand anders dat aan heeft gehad zolang het maar gewassen is.

Verder zou ik het nog even hebben over dat bodyshamen met je vriendin, want dat is natuurlijk nergens voor nodig. Ik zou tegen haar zeggen dat ze het moet proberen te negeren en gewoon lekker aan doen wat ze zelf wil. In plaats van het niet meer aan doen nadat iemand er iets over heeft gezegd. Iedereen z’n eigen smaak toch? Wat maakt het uit dat iemand daar iets van vind.

Misschien kan je vriendin bespreken of ze kleedgeld mag hebben dan kan ze haar eigen kleren en bh’s uitkiezen in haar eentje. Maar ik verwacht dat dat niet mag van haar ouders

Groetjes NV

Reputatie 7
Badge +4

Mijn reactie komt er ook aan

Bedankt voor de reacties, ik zal screenshots maken en doorsturen

Reputatie 6
Badge +7

Ik weet niet hoe oud je bent, maar wat denk je ervan om geld te vragen en ze zelf te kopen?

Eventueel ‘ma ik heb nieuw ondergoed nodig, ik wil het graag zelf kopen, hoeveel geld mag ik uitgeven?’

Of ‘als jij ze voor me koopt, hoeveel geld geef je er dan aan uit?’ 

Nou, dan ga je ze lekker zelf kopen voor dat geld en beloof je het bonnetje mee te nemen zodat ze kan zien dat je het niet aan iets anders hebt uitgegeven.

 

Als zij het persé wil kopen, dan kun je nog zeggen ‘het gaat om ondergoed, ik moet het dragen, het moet mij passen en voor mij fijn zitten… dan is het toch raar als iemand anders het uitzoekt?’

 

Reageer