Skip to main content
Vraag

Ik heb een bril nodig maar ik ben bang dat m'n ouders boos worden

• March 24, 2026
  • 3 reacties
  • 41 Bekeken

Heyyy. Oke ik ben 14 jaar en ik heb dus zwz een bril nodig want ik kan sommige dingen van het bord zegmaar niet lezen en ik zie zegmaar mensen hun gezicht gwn super wazig aan de andere kant van de klas.

En mijn vriendinnen zeggen dat ik een oog test en zo moet doen maar ik ben veel te bang om het tegen m'n ouders te zeggen.

Want ik ben bang dat ze boos worden en dat ze allemaal dingen gaan zeggen over wat ik verkeerd doe en stuff.... dus... heeft iemand tips van hoe ik t kan uitleggen want ik ben lowkey bang 😭✌️

3 reacties

Cantaloupe
Forum|alt.badge.img+8
  • Vaak actief
  • March 24, 2026

Heyy ​@Murmeltje ,

Heel veel mensen/kinderen hebben een bril nodig hoor, bepaalde dingen hebben er wel invloed op natuurlijk maar betekent niet dat het alleen daardoor komt🙂 Mss kun je iets zeggen van ‘ik zie de laatste tijd niet zo goed meer, wil eig wel zo’n oogtest’.

Weet iig dat het écht niks raars is, en sowieso is dit ook erfelijk dus mss hadden je ouders dit zelf vroeger ook wel!

Liefs 😊

Yusa
Forum|alt.badge.img+14
  • Vaste gast
  • March 25, 2026

Hi ​@Murmeltje,

Je kan het heus tegen je ouders zeggen hoor🙂 Het is heel normaal en ik zou niet weten waarom ze boos zouden worden. 

Liefs♥︎

Boterbloempjee
Forum|alt.badge.img+10

Hi ​@Murmeltje ,

Ik sluit me aan bij wat ​@Cantaloupe heeft gezegd!🙂 het is echt niks raars en als je liever geen bril wil kun je er ook voor kiezen om lenzen te nemen, het kan dan wel zo zijn dat je eerst moet oefenen om ze in te doen of dat je proeflenzen krijgt🙃 hopelijk heb je er iets aan.

Liefs 😊