Vraag

ik heb advies nodig over auditie voor kpop

  • 15 April 2023
  • 2 reacties
  • 56 Bekeken

Badge
  • Net nieuw
  • 1 reactie

Hii ik ben 13 en wil graag advies 

ik hou heel veel van kpop en al sinds kleins af aan wou ik an een danser warden nog steeds maar nu uitgebreider K-pop idol dus dat betekent als ik de auditie haal dat ik naar Korea ga 

mijn ouders zijn verschillend mijn vader zegt dokter of advocaat dat soort dingen mijn moeder zegt do wat je passie is maar ze zegt ook dansen is maar een hobby en ales wat ik doe of wat voor kleren ik wil zegt ze altijd je doet die Chinezen na en je gedrag komt van die mensen die je luistert 

ik wil het er over hebben met hun maar ik ben heel gevoelig en is ben heel bang dat ik ga huilen en ik praat niet veel met hun en ze zien me niet vaak huilen 

ik ben wel van plan pas na mijn 15e de auditie te doen maar ik heb ouders die heel moeilijk zijn over alles

Hebben jullie tips 


2 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Het is goed om je passie te volgen en dromen te hebben maar je moet ook realistisch zijn.

Ik weet niet of het op jou van toepassing is, maar je moet sws bedenken dat als je zelf niet van Aziatische afkomst bent (bijv. koreaans, japans, chinees, thai) de kans heel erg klein is dat een company je wil hebben. Vooral de grote zijn gewoon niet echt op zoek naar westerse trainees.

Ook zeg je dat je heel gevoelig bent. De kpop wereld is voor trainees echt keihard. Met je gevoelens gaan ze daar geen rekening houden.  Weet je zeker dat het wel iets voor jou is?

En ook al haal je de auditie, dan is het nog helemaal niet zeker of je een debut krijgt.

Maar als je er echt serieus voor wilt gaan moet je dat zeker doen. Ik zou dan wel sws al wat Koreaans leren (ook echt het proberen te spreken, dus niet alleen losse woordjes). En probeer zoveel mogelijk over de Koreaanse cultuur te leren.  En natuurlijk heel veel oefenen op dansen en zingen.

Best wel wat om over na te denken dus.

Misschien kun je ook deze docu eens bekijken. Gaat over het leven van trainees (is wel alleen met Engelse ondertiteling)

Heel veel succes, wat je ook doet.

Reputatie 2
Badge +1

Hoi

 

ik snap je, ik wil ook iets anders dan dit en het is kut

vertel het ze nog niet, pas na je 15de en doe eerst meer ervaring op met dingen zoals dit

Maar Luister pls eerst naar @tim16 , hij heeft een sterk punt 

Reageer