Vraag

Ik haat onze hond

  • 12 May 2019
  • 4 reacties
  • 788 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hallo allemaal! Afgelopen december hebben mijn ouders een hond gekocht. Ze wilden al super lang een hond en hebben er toen een gekocht. Ik heb honden nooit leuk gevonden, ik was altijd al meer van de katten. Toch wilden mijn broertje, zusje en ouders er een, dus hebben ze het gedaan. Want het is ook raar als het alleen door mij niet lukt. Dat zou lullig zijn. Wel is afgesproken dat ik hem niet hoef uit te laten. Het is een teckel, dus hij is best klein. We kochten hem toen hij ongeveer 3 maanden oud was. Al vanaf dag 1 voelde ik helemaal niks voor hem. Ik doe hem geen pijn ofzo! Maar ik voel er gewoon niks voor. In het begin poepte hij overal in huis. Ik vond dat echt heel vies. Hij stinkt ook heel erg, ookal gaat hij soms in bad. Het is gewoon die hondengeur. Dat gaat ook moeilijk weg. En hij blaft zo veel! Om elk klein dingetje! Als ze de buren thuiskomen, als er een kat voorbij loopt, als er mensen op straat met elkaar praten, als er een auto voorbij rijdt. Ik kan heel slecht tegen dat geluid. En hij blaft nog heel lang door. En als ik alleen thuis ben blijft hij blaffen tot ik hem uit zijn bench haal. Daarna gaat hij blaffen tot ik hem op de bank laat. En als hij op de bank is, loopt hij op me en gaat hij me likken. Ik vind dat echt smerig, dus dan leg ik hem op de grond. Maar dan gaat hij weer blaffen. En veel dingen lukken ook niet. Dan kunnen we geen dagje weg omdat hij het niet volhoudt om zo lang te lopen en we geen oppas hebben. Begrijp me niet verkeerd, ik doe hem absoluut geen pijn en wens hem ook niks ergs toe, maar ik ben hem zat. Hebben jullie tips om met hem en de situatie om te gaan?
Groetjes, Laura

4 reacties

Hey!

Je ouders hebben een hondje gekocht, maar eigenlijk vind jij dat helemaal niet fijn.

Ik denk dat het misschien nuttig kan zijn om nu al eens te zoeken naar een oppas (kan ook een buur of vriend zijn) voor als jullie een dagje weg zijn.
Probeer hier ook eens met je ouders over te spreken en leg uit wat je er allemaal zo moeilijk aan vindt. Misschien kan de bench oook op n minder hoorbare plaats staan. Je kan vragen of de anderen wat meer met hem kunnen spelen zodat de hond vermoeider is en minder blaft als jij thuis bent.
Naast deze dingen denk ik dat je de hond toch zal moeten leren accepteren.

Groetjes
Lot
Hi,
Wat vervelend!
Misschien kan je proberen van het negatieve is positiefs te maken.
Je kan bijvoorbeeld kijken naar hem, en dan alleen naar het positieve van hem kijken.
En als je het vies vindt als hij op je komt, kan je misschien uit voorzorg een dekentje over je heen leggen. Als hij zo gaat blaffen wilt hij graag aandacht (mijn oma heeft ook een teckeltje, bij haar 'werkt' het ook zo). Dan zou je hem misschien kunnen aaien, dan stopt hij (als het goed is) met blaffen, en komt hij tot rust, dus stopt hij ook met likken. Als je aaien ook vies vindt, kan je misschien een dun handschoentje of zoiets aandoen.
Je zult uiteindelijk hem uiteindelijk moeten gaan respecteren.
Ik kan nog heel veel meer gaan vertellen hier over, maar dit is waar het op neer komt. Hopelijk heb je er wat aan, en ga je proberen dit uit te voeren.
Xx
@xLotx
Heyy,
bedankt voor je reactie! We zijn op zoek, onze buurvrouw past wel eens op in vakanties, maar dagjes weg is wel lastiger omdat het vaak onverwachts is. Maar ik denk dat we het wel gaan vinden. Ik heb er wel eens over gepraat, maar dat was vaak op momenten dat ik al geïrriteerd was en wat feller reageerde dan normaal. Maar ik zal eens op een rustig moment proberen te praten, kijken of dat wel misschien iets opgeleverd! En misschien kan ik wel eens met mijn broertje en de hond meespelen, dan wordt hij misschien wel wat meer moe haha. En accepteren zal idd wel moeten, ik doe mijn best!:)

Groetjes, Laura

@Bloempie
Hey! Bedankt voor je reactie!
Ik vind het echt een super handige tip om het positief te bekijken! Zo heb ik het nog niet echt bekeken! Ik bekijk veel dingen automatisch negatief, maar ik zal het proberen! Ik vind het wel een schattig hond hoor! En dat blaffen om aandacht doet hij wel haha. Ik ga dan proberen om hem te aaien. En dat accepteren gaat vast wel lukken, alleen het heeft tijd nodig denk ik:)

Groetjes, Laura
Fijn dat je er wat aan hebt! 😄

Reageer