Vraag

Ik haat mijn broertje, wat moet ik doen?

  • 3 June 2023
  • 10 reacties
  • 291 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoi, ik heb een broertje van 8 en die doet vanaf zijn 5de tot nu echt stom! 🤬 Ik haat hem zegmaar echt.

Voor zijn 5de was hij nog lief enzo, toen begon het: hij ging steeds slaan en schelden, eerst een beetje, toen was hij nog in controle te houden. Nu niet meer, toen hij dat deed hield ik nog van hem Maar nu? NU HAAT IK HEM! Ik wil hem dood. Ik wil dat hij dood gaat aan een ziekte ofzo! Ik wil hem NOOIT meer zien!

Aan mijn ouders vertellen heeft geen zin, ze doen er toch niks aan. Ze zeggen dat ik er rekening mee moet houden. Ik doe dat toch, door hem heb ik vaak ruzie met mijn ouders. Mijn broertje heeft zelfs geen respect voor mijn ouders laat staan voor mij. Ik heb soms bewijs, maar mijn ouders doen er niks aan. Ik wil weg van hem! Hij is een problemenkind!

Ik wil eigenlijk de kindertelefoon bellen, maar ik durf niet vanwege mijn ouders. Ze vinden me dan een verrader (denk ik) en ik maak ze dan verdrietig en dat wil ik natuurlijk niet. Maar ik moet echt iets doen, ik wil hem niet meer in mijn leven hebben. Ik haat hem zo erg. Niemand weet van dit probleem behalve mijn gezin. Buiten huis zet ik mijn pokerface op want ik schaam me dood voor mijn broertje. Ik wil hem niet als broertje. Ik wil hem uit mijn leven. Dit denk ik al langer. Of IK ga weg of HIJ gaat weg.

Heeft iemand goede tips naast de standaard tips?

PS. Ik durf het aan niemand te vertellen en ik probeer hem te negeren, maar hij doet zo vervelend. Hij denkt altijd gelijk te hebben.


10 reacties

Sorry dat ik het zeg, maar het is wel lekker makkelijk om alles af te schuiven op een ander, en dan helemaal aan een jongetje van 8? Misschien doe of zeg jij wel iets waardoor hij zo op jou reageert?

Als ik een zus of broer zou hebben die zo over mij zou praten, van ik wil hem dood, ik haat hem, hij weg of ik weg, dan zou ik me bij jou al niet echt veilig voelen… Waarschijnlijk voelt hij dit van jou ook en maakt hem dit wel verdrietig en uit hij zich op deze manier naar jou toe?

En hoe kunnen je ouders je een verrader vinden als je KT zou bellen/chatten, dat is helemaal anoniem en er kan dus niemand achter komen dat je contact met hun hebt opgenomen?

Tips, probeer ook naar jezelf te kijken, jij bent ook niet perfect! Je zou kunnen kijken wat jij kan verbeteren aan het contact met je broertje ipv zo naar over hem te praten...

Reputatie 7
Badge +9

Hey, het kan privé zijn maar moet je ver fietsen ofzo naar school? Want als dat zo is kan je misschien onderweg de kindertelefoon bellen ofzo zodat je ouders het niet hoeven te weten.

Groetjes mij

Ik snap je verhaal en ik heb ook een broer die zo stom doet. Maar probeer niet boos terug te doen ( ook al is dat soms echt heel moeilijk)

Sorry dat ik het zeg, maar het is wel lekker makkelijk om alles af te schuiven op een ander, en dan helemaal aan een jongetje van 8? Misschien doe of zeg jij wel iets waardoor hij zo op jou reageert?

Als ik een zus of broer zou hebben die zo over mij zou praten, van ik wil hem dood, ik haat hem, hij weg of ik weg, dan zou ik me bij jou al niet echt veilig voelen… Waarschijnlijk voelt hij dit van jou ook en maakt hem dit wel verdrietig en uit hij zich op deze manier naar jou toe?

En hoe kunnen je ouders je een verrader vinden als je KT zou bellen/chatten, dat is helemaal anoniem en er kan dus niemand achter komen dat je contact met hun hebt opgenomen?

Tips, probeer ook naar jezelf te kijken, jij bent ook niet perfect! Je zou kunnen kijken wat jij kan verbeteren aan het contact met je broertje ipv zo naar over hem te praten...

Als KT het zorgelijk vindt komen ze je toch bezoeken? En wat mijn broertje betreft, ik probeer hem te negeren. En uit mijn emotie niet op hem alleen als hij echt *** is. Maar hij kan  niet tegen commentaar. En bovendien weet ik zelf wel dat niemand perfect is, ik dus ook niet. Ik heb NOOIT gezegd dat ik perfect ben en natuurlijk kijk ik ook naar mezelf, als ik het kam veranderen dan doe ik dat toch? Als je iemand wil helpen dan moet je dat ook goed doen. Nu klink ik misschien boos, maar dat is niet de bedoeling. Ik wil graag mijn gedachten kunnen uiten op KT.

Bedankt voor jullie tips! @ikweethetnietmeer2009 , ik woon niet ver van school. @Iemand. Ik probeer niet boos terug te doen en je hebt gelijk, het is echt moeilijk!

Reputatie 7
Badge +17

Misschien je niet zo op laten naaien door een kind van 8? En zoals @TikTak al zei, kijk eens naar je eigen gedrag. Zoals je over je broertje praat is echt niet normaal.

Reputatie 7
Badge +9

Negeer hem gwn, ik heb ook een jonger zusje die mij probeert te irriteren, so what. Let it be.

 

Gewoon negeren, waarom zou je hem dood willen? Jeez, waarom doet jou broertje zo naar jou?

Misschien doe jij iets wat hij niet fijn vind?

Laat hem gewoon, laat je niet gek maken. Negeer hem dan nog meer en je zal zien hoe snel dat op houd.

Negeer hem gwn, ik heb ook een jonger zusje die mij probeert te irriteren, so what. Let it be.

 

Gewoon negeren, waarom zou je hem dood willen? Jeez, waarom doet jou broertje zo naar jou?

Misschien doe jij iets wat hij niet fijn vind?

Laat hem gewoon, laat je niet gek maken. Negeer hem dan nog meer en je zal zien hoe snel dat op houd.

Bedankt

Sorry dat ik het zeg, maar het is wel lekker makkelijk om alles af te schuiven op een ander, en dan helemaal aan een jongetje van 8? Misschien doe of zeg jij wel iets waardoor hij zo op jou reageert?

Als ik een zus of broer zou hebben die zo over mij zou praten, van ik wil hem dood, ik haat hem, hij weg of ik weg, dan zou ik me bij jou al niet echt veilig voelen… Waarschijnlijk voelt hij dit van jou ook en maakt hem dit wel verdrietig en uit hij zich op deze manier naar jou toe?

En hoe kunnen je ouders je een verrader vinden als je KT zou bellen/chatten, dat is helemaal anoniem en er kan dus niemand achter komen dat je contact met hun hebt opgenomen?

Tips, probeer ook naar jezelf te kijken, jij bent ook niet perfect! Je zou kunnen kijken wat jij kan verbeteren aan het contact met je broertje ipv zo naar over hem te praten...

Als KT het zorgelijk vindt komen ze je toch bezoeken?

De KT komt je nooit op zoeken, wat ze wel doen is je helpen als je dit zelf heel graag wilt, dan vragen ze je heel netjes of ze je mogen terug bellen zodat ze je in contact kunnen brengen met een andere organisatie, dan heb je dus een telefoongesprek met 3 mensen, maar ze komen nooit thuis langs hoor! Wat KT daarna met je telefoonnummer doet weet ik niet, maar ik denk ook niks? Of wel@NoaStella,@Marieke,@Mariska H 

En wat mijn broertje betreft, ik probeer hem te negeren. En uit mijn emotie niet op hem alleen als hij echt *** is. Maar hij kan  niet tegen commentaar.

Als je weet dat hij daar niet tegen kan, kan je hem misschien een brief schrijven waarin je alles tegen hem zegt, dan kan hij dit rustig door lezen, weet hij hoe of wat en hoef jij niet lelijk en onaardig tegen hem te doen!

En bovendien weet ik zelf wel dat niemand perfect is, ik dus ook niet. Ik heb NOOIT gezegd dat ik perfect ben en natuurlijk kijk ik ook naar mezelf, als ik het kam veranderen dan doe ik dat toch? Als je iemand wil helpen dan moet je dat ook goed doen.

Iedereen hier op het forum helpt elkaar, en ook jou! Maar soms zijn niet alle reacties op een topic die je hebt gestart even leuk of waar je had op gehoopt, maar ja 100 mensen, 100 meningen toch?

Nu klink ik misschien boos, maar dat is niet de bedoeling. Ik wil graag mijn gedachten kunnen uiten op KT.

 

Reputatie 5
Badge +4

Hoi allemaal, 

Gesprekken met De Kindertelefoon zijn vertrouwelijk. Dat betekent dat wij aan niemand buiten De Kindertelefoon doorvertellen wat jij ons vertelt, behalve als dat van jou mag. Wij weten niet wie jij bent en dat hoef je ons ook niet te vertellen. Alle medewerkers en vrijwilligers hebben een geheimhoudingsplicht. Alles wat zij te horen krijgen via de telefoon, mogen zij niet bespreken met mensen van buiten De Kindertelefoon, tenzij zij daartoe wettelijk verplicht worden, als jij in levensgevaar bent of jij daartoe toestemming geeft.

Indien je meer hulp nodig hebt kunnen wij je doorverwijzen naar Veilig Thuis, een advies- en meldpunt huiselijk geweld en kindermishandeling, of een andere instantie. Wij zullen niet bij iemand thuis komen. 

Hier kun je meer lezen over wat we met persoonsgegevens doen. 

Groetjes, JanneB van De Kindertelefoon

Reageer