Ik durf geen contact op te nemen met Veilig Thuis, iemand tips of ervaringen?

  • 9 November 2020
  • 19 reacties
  • 1348 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoi,

Heeft er iemand ervaring met Veilig Thuis? Iemand heeft mij geadviseerd om daar contact mee op te nemen, maar ik durf niet. Kunnen jullie helpen door te vertellen over jullie verhaal/ervaring of hebben jullie tips?

Juul.B


19 reacties

Iemand alsjeblieft?

Hi Juul.B,

 

ik heb zelf geen ervaring met Veilig Thuis, maar ik kan me wel voorstellen dat het lastig kan zijn om echt te gaan bellen of chatten, maar iedereen bij Veilig Thuis snapt dat ook en ze luisteren echt naar je verhaal en ze zullen er alles aan doen om je te helpen, door eerst te zorgen dat je je op je gemak voelt.

 

Ik las op de site https://veiligthuis.nl dat je er ook kan chatten met een medewerker. Verder zijn ze 24/7 telefonisch bereikbaar op telefoonnummer 0800-2000 gratis en als je wilt kun je anoniem blijven

Ik heb hieronder een stukje tekst van de site gekopieerd en neer gezet:

- begin quote:

Wat gebeurt er als je Veilig Thuis belt?

  • Je belt gratis 0800-2000 en krijgt een medewerker aan de lijn.
  • De medewerker luistert naar je verhaal, stelt vragen en beantwoordt jouw vragen.
  • De medewerker kijkt samen met jou of er iets is wat jij zelf kunt doen.
  • Komen jullie tot de conclusie dat de situatie te lastig is? Dan kan de medewerker van Veilig Thuis je helpen om een melding te maken van je vermoedens. Dit kan anoniem.
  • Op basis van de melding doet Veilig Thuis zelf onderzoek naar de situatie of roepen ze de hulp in van lokale hulpverlener, zodat het gezin geholpen kan worden.
  • Als je melding maakt, vertelt Veilig Thuis wat er met de melding gaat gebeuren.

- einde quote