Skip to main content
Vraag

Ik ben zo moe van alles, het lijkt alsof ik nooit genoeg ben (ouders enz)

• May 16, 2025
  • 2 reacties
  • 59 Bekeken

v4p0rgr1nd
Forum|alt.badge.img

Ik weet niet meer wat ik moet doen. Thuis is het elke dag weer anders. M’n ouders zijn gewoon hartstikke aardig, dan doen ze normaal en zijn ze lief. Maar dat kan binnen een paar seconden helemaal omslaan. Dan schreeuwen ze tegen me alsof ik niks waard ben. Dingen als: “Je bent dom”, “Je kan niks”, “Je houdt je nooit aan de regels”, “Waarom doe je nooit iets goed?” en nog veel erger. Het is elke keer weer een aanval en ik ben het echt zat.

Ze zeiken letterlijk over alles wat ik doe. Of ik m’n huiswerk wel goed heb gedaan, hoe veel of weinig ik eet, hoeveel ik op m’n telefoon zit, welke vrienden ik heb, of ik wel gezond leef, zelfs over mijn hobby’s… Het voelt alsof ik niks mag zijn of doen. En ja, ik weet dat ik soms fouten maak. Ik kom vaak te laat uit bed, ben niet altijd even snel of netjes, en kom vaak te laat, maar dat komt ook gewoon omdat ik nergens zin in heb. Ik zie op tegen de dag voordat ‘ie überhaupt begonnen is.

Op school is het ook niet veel beter. In m’n klas voel ik me gewoon niet op m’n plek. Ik praat niet veel, ben een beetje stil, en dat maakt me blijkbaar ‘raar’ of ‘saai’ voor anderen. Dus niemand probeert echt met me om te gaan. Ik heb gelukkig wel vrienden, maar die zitten in andere klassen of op andere scholen en ik zie ze alleen in de pauze of even buiten schooltijd. Daardoor voel ik me vaak alleen, ook al ben ik op school met honderden mensen om me heen.

Als ik dan een keer probeer te zeggen hoe ik me voel ( dat ik me gewoon kut voel door hoe alles gaat ) krijg ik meteen de schuld van alles. Dan zeggen m’n ouders dat ík het probleem ben. Dat ik niet zo moet zeuren. Maar ik vraag helemaal niet om kritiek of gezeur, ik wil gewoon even dat iemand zegt: “Ik snap het, en ik ben er voor.” Dat krijg ik ook, maar het lijkt alsof ze dat 10 sec later compleet vergeten.

En ik wil ook niet doen alsof ik ze haat of zo, want dat is niet zo. Ik hou wel van m’n ouders, en ergens weet ik ook dat zij om mij geven. Maar het is gewoon moeilijk om dat te voelen als ze me elke dag alleen maar afkraken. Het doet pijn. En het maakt me moe. Alsof ik de hele tijd moet vechten, gewoon om een beetje rust te hebben.

2 reacties

• May 16, 2025

het ​@v4p0rgr1nd 

wat vervelend om te horen! Misschien kun je hier met je mentor over praten? (of met een andere docent die je vertrouwt) ze kunnen je vast helpen!

Ook ben je van harte welkom bij de KT! Je kunt chatten en bellen, en zelf je hart luchten op het forum.

Ik zal je account in de gaten houden, als er meer topics verschijnen zal ik m'n best doen zo snel mogelijk te reageren!

Heel veel sterkte, liefs eendje!❤️

Forum|alt.badge.img
  • Net nieuw
  • June 10, 2025

Hi!

Ik heb hier ook heel erg last van! Echt precies hetzelfde alleen zijn mijn ouders gescheiden. Ik ben 12 jaar oud en mijn ouders zijn gescheiden vanaf dat ik 4 was. Mijn vader zij ook altijd tegen mijn moeder dat ze niks waard was en dat ze niks was zonder hem, dat ze te dik was, dat ze te veel at en dat soort dingen. Mijn moeder heeft toen 5 dagen in de week therapie gehad en moest ik altijd naar de bso. Na een jaar of 2 had ze eindelijk de moed om te scheiden van mijn vader.

Mijn vader zat aan de drugs en toen mijn moeder er achterkwam heeft ze gezegd dat hij moest kiezen tussen mij en drugs. Hij koos voor mij en sinds toen is hij mij al aan het vertellen dat ik niks waard ben en dat ik de HAVO niet eens ga halen (ik zit pas in de eerste). Dat geloof ik. Nu heb ik te horen gekregen dat ik waarschijnlijk naar MAVO ga. Alleen omdat ik geloof wat hij zegt. Door deze opmerkingen heb ik ook last van zelfmoord gedachten. Dat heb ik na 2 jaar van die gedachtes hebben verteld aan mijn mentor. Zij heeft ervoor gezorgd dat ik hulp krijg. En precies iedereen doet alsof ze het boeit hoe het met je gaat maar het boiet ze eigenlijk niet. 

Ik wilde je even laten weten dat je niet alleen bent en als je ooit voelt alsof er geen uitweg is, geloof me die is er wel. Misschien is die er niet heel dichtbij maar hij is er wel! Stay strong!!!