Skip to main content

hoi allemaal, ik ben een meisje van 14 jaar en ik start morgen in de 4e klas.

ik heb nu al een paar jaar problemen met mijn laptop (eigenlijk maar 1 jaar maar mijn moeder zegt elke keer dat ik al zolang er problemen mee heb). mijn moeder denkt dat de ict bij mij op school echt wonderen kan verrichten met laptops (ik had eens een keer problemen met dingen via microsoft edge zoeken en de ict start google op en zegt dat het probleem is opgelost). ik heb dus nu een probleem met mijn laptop dat hij af en toe automatisch uit gaat. dan zegt het: “er is een probleem gevonden” en dat is alles. toen heeft er een kennis van mij naar gekeken en die zegt dat mijn laptop even schoongemaakt moet worden omdat hij vies is en daardoor volgens hem heel heet wordt. ik voel niks van die hitte maar hij had mij wat laten zien en toen zag ik dat mijn laptop heel snel boven de 150-180 uitkwam. nu wil mijn moeder dus dat ik mijn laptop morgen mee neem naar school en hem daar achter laat. ik ga volgende week naar de ardennen dus dat zou betekenen dat ik mijn laptop 2 week onbeschermd op school moet achter laten. de ict moet dan op mijn laptop kunnen dus ze moeten mijn wachtwoord hebben en dan kunnen ze echt alles zien. dus dat ik op het forum zit en andere erg schamende dingen.

maar volgensmij liggen die problemen aan het merk. want op mijn school worden dus dell laptops aangeraden dus iedereen heeft die laptops. en ik hoor zo vaak van andere klasgenoten dat ze problemen hebben met opladen of dat de laptop gewoon niet aan gaat. en ook dat het ding ongewoon veel batterij gebruikt net als de mijne. dus ik denk niet dat er iets aan gedaan kan worden.

ik weiger dus mijn laptop op school achter te laten of in elk geval voor de ardennen naar de ict te gaan tenzij ik mijn laptop mee naar huis kan nemen. maar mijn moeder denkt ook dat als we er deze week achter komen dat mijn laptop niet gerepareerd kan worden dat ik voor de week na de ardennen een nieuwe heb. maar een jongen uit mijn klas die heeft bijna een half jaar gewacht op een nieuwe laptop. dus het maakt niks uit wanneer ik te horen krijg dat hij niet gerepareerd kan worden.

en nog een ander ding.

ik had vorig jaar een docent voor levensbeschouwing die er het halve jaar of meer gewoon niet was, tegen ons zei: “laat je levensbeschouwing boekjes op school in de kast zodat je ze thuis niet kwijt raakt” en vervolgens raakt hij onze boekjes kwijt en wordt hij boos op ons dat we niet op de boekjes hadden gelet, doet hij niet eens zijn best om onze klas iets te leren, heeft hij altijd wel een reden om 30 minuten van een 40 minuten durende op ons te mopperen en zet hij begrippen online voor een toets een dag voordat die toets is.

maar dit jaar heb ik hem weer voor levensbeschouwing. en mijn moeder zit nu al te zeuren dat ik bij mijn coach (mentor) moet klagen over hem voordat hij iets heeft gedaan. het is net alsof je zou zeggen: “ja, de lamp doet het niet” voordat je geprobeerd hebt hem aan te zetten.

maar mijn moeder denkt nog steeds dat de middelbare hetzelfde is van wanneer zij op school zat denk ik. zij denkt dat mijn leeftijd dezelfde dingen doet en leuk vind van wat zij leuk vond vroeger. 

wat zijn jullie meningen hierover?

Hey @ikweethetnietmeer2009 

Ik begrijp jou de moeders zijn zo tegenwoordig maken van alles een groot drama.

Je moet er gewoon niet naar luisteren 

Reageer