Vraag

ik ben lesbi denk ik?

  • 4 August 2019
  • 1 reactie
  • 65 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi ik ben anoniem maar dat was wel duidelijk.
Ik ben 14.
Kijk ik zit met een probleem.
Het probleem is dat ik het lastig vind om uit de kast te komen, want ik heb het wel eens met mijn ouders erover gehad hoe ze zou den reageren als een van mijbroers of ik lesbie/homo was ze antwoorde met dat het hun niet uit zou maken. Maar toch heb ik het maar moeilijk want ik wil het hun wel zeggen enzo maar wat nou als ik opeens gevoelens heb voor een jongen dan lijkt het net of ik heb gelogen. En meschien wil ik wel helemaal niet uit de kast komen en kom ik op een dag aan met een meisje en zeg hey ik ben lesbi. Maar toch wil ik het ze zegen want dan raak ik er aan geiriteerd als ze zegen binnenkort heb jij ook een vriendje. En dan denk ik maar meschien wil ik wel geen vriendje. Wat moet ik nou doen? (Sorry voor het lange bericht).

1 reactie

Hoi

Je denkt eraan om uit de kast te komen, maar hebt hier je twijfels bij. Je vreest dat je toch nog gevoelens zou ontwikkelen voor een jongen, of dat je, als je niet uit de kast komt, pas later zou vertellen dat je op meisjes valt.

Je zou uit de kast kunnen komen op de manier waarop je dit topic schreef. Vermeld gerust dat je het niet uitsluit dat je ooit gevoelens zou kunnen ontwikkelen voor een jongen, maar dat je je op dit moment aangetrokken voelt tot meisjes. Op die manier zijn je ouders op de hoogte, maar sluit je niets uit.

Het uit de kast komen uitstellen kan ook. Er is geen sprake van een deadline. Het is ok om eerst verliefd te worden, dan je ouders te vertellen dat je op meisjes valt, om een week later je vriendin voor te stellen. Dat kan je ook doen: uit de kast komen door je vriendin bij je thuis uit te nodigen en voor te stellen.

Heb je al eens nagedacht over de manier waarop je uit de kast zou komen? Zou je dat bijvoorbeeld graag in een gesprek doen, of eerder via een briefje?

Groetjes
Kenshin

Reageer