ik ben in paniek en weet niet meer wat ik kan doen om dit te fixen.

  • 28 October 2023
  • 43 reacties
  • 748 Bekeken

Reputatie 7
Badge +8

Ik word steeds vaker boos en mijn zusje rent steeds vaker weg. We worden niet meer naar geluisterd. De persoon met wie ik mijn hele leven heb meegemaakt en altijd naar mij luisterde en aanmoedigde doet dat niet meer. De vrouw wie mijn leven een nut gaf voor zoveel jaar wilt nu liever dat ik verdwijn. Mijn moeder geeft geloof ik niet meer om mij en m'n zusje. Omdat wij te boos zijn. Omdat wij te veel zeiken. Omdat zij niet meer ons als prioriteit ziet of wilt zien. 

Ik zit nu vollop te huilen. Vandaag is het weer mis gegaan. Het begon zo: mijn moeder liet haar geboorte outfit zien voor haar baby. Ze is zwanger. En ze begon over haar dag gister. Ze zei "Ik heb rustig kunnen avondeten zonder gezeik" ze had iedereen behalve ik en T(m'n zusje) meegenomen. Ze had zonder iets te zeggen avond gegeten bij de ikea. T vroeg waarom ze ons niet meer meenam om leuke dingen te doen zoals de ikea. M'n moeder zei "jullie mochten wel mee maar waarom zou ik" dat zijn tegenovergestelde. 

Ik werd daar wel een beetje boos van want ze bleef eigenlijk maar zeggen jullie mochten mee maar ik zei niks en ik wil niet dat jullie mee gaan want jullie zijn het gewoon niet waard. Ik dacht "Waarom niet waard?". Het kwam vanwegen de keren dat ik lichamelijk agressief(?) Werd en mijn zusje weg rende. Blijkbaar luisterde we toch niet naar haar. Ik dacht echt wtf. Ik deed zo omdat er niet naar mij geluisterd werd. 

Ik werd boos en deed echt serieus mijn best om rustig naar mijn kamer te gaan maar dat lukte niet. Echt niet. Ik was gewoon zo gekwetst want voor mijn gevoel zat ze eigenlijk mijn gevoelens maar ook die van T (die op dat moment al een tijdje stil was gevallen om naar dit schouwspel te kijken) belachelijk te maken. 

Ik smeet de deur dicht. Dat was hoe ik mijn woede eruit kreeg. Maar mijn moeder begon door de deur heen te schreeuwen met allerlij dreigementen en ik probeerde haar te laten stoppen. Ik zat eigenlijk tegen een deur te schreeuwen. Letterlijk en figuurlijk want m'n moeder bleef maar door gaan. Ik zei als je niet gaat luisteren hou dan je mond. Werkte niet. Dus Ik gooide de deur extra hard dicht bij elke opmerking die ze maakte. En ze begon gewoon me uit te lachen. Echt wtf. 

Maar blijkbaar nadat ze een lach festijn had was ze zo bang geworden dat ze perdirekt de auto in ging met iedereen behalve ik en T om iets leukers te gaan doen. 

Ik zat na te denken of ik iets of iemand kan bellen ofzo. Maar ik weet niet wie of wat. Ik weet gewoon dat ik me echt bang en gestrest voel. En ik wil dit niet meer doen. Ik kan niet meer in dit soort rotzooi terecht komen. Ik kan niet meer dag in dag uit mijn agressie in me houden en dan als een bom ze los laten want het is gewoon vermoeiend. En ik ben zo bang. Echt zo zo bang

 

Sorry dat dit zo lang is ik ben gewoon erg gestrest en ik moet dit ergens neer zetten. 


43 reacties

Reputatie 7
Badge +8

Er is een kans dat mijn moeder dit leest

 

Na iets wat er gisteravond gebeurd was heeft mijn moeder het op zich genomen om uit te zoeken wat er aan de hand is met me. Toen heeft ze zich herrindered dat ik ooit zei dat ik het forum gebruik. Ze had zich ingelogd op mijn account en las de laatste reactie op dit topic. Ze vond het zorgwekkend en ze heeft mijn Ortho pedagoog erover gebeld. Zij heeft samen met haar collega die met mij EMDR zou doen afgesproken om het af te zeggen en inplaats daarvan een gesprek met mij te voeren.

In andere woorden EMDR gaat niet door omdat ik te suïcidaal ben om het kort door de bocht te zeggen. Ze maken zich zorgen en dit zou een grote trigger kunnen zijn voor een poging. Dus ze gaan wachten tot ik een andere verblijf plaats heb en in een minder gevoelige situatie zit. 

Mijn oude signalerings plan is erbij gepakt en ze hebben 113  en de avond poli/ huisartsen post bellen voor als het heel slecht gaat met mij wanneer A en haar college niet werken 

 

Het leek me handig om niet zomaar te stoppen met updaten ondanks het feit dat mijn account nu openbaar gestelt staat aan mijn moeder 

Reputatie 7
Badge +8

Kleine update: 

Heb een intake gesprek gehad bij een plek die zorgt voor de woongroepen in de regio. Ik krijg binnen 2 weken weer een update of ze denken dat ze mij kunnen helpen. Daarna zou ik een wachtlijst komen te staan tot er een plekje is. 

Reputatie 7
Badge +12

Hey! Ik hoop dat je snel geholpen wordt en dat je een plek krijgt! We leven met je mee en super dat je telkens zo je verhaal vertelt! Nogmaals veel sterkte! 

Liefs Tover xxx

Hoi @LampenKap ,

Fijn dat je nu naar een woongroep gaat, ik hoop dat je snel terecht kan.

Sterkte en houd ons op de hoogte😘

Reputatie 7
Badge +8

Update: 

Ze hebben een plek in een woongroep voor me. Ik kan deze week al verhuizen naar de groep. Maar eerst heb ik nog een gesprek bij die organisatie die dat verzorgt. Dat gesprek is vrijdag.

Ik vraag me af hoe het zit met feestdagen vieren omdat ik letterlijk 2 dagen voor kersmis al weg mag. En ik weet niet wanneer ik weer thuis mag bezoeken. 

Maar dat allemaal ga ik allemaal vrijdag uitzoeken. Ik ben wel erg nieuwsgierig. Ik hoop gewoon dat dit een leuke groep gaat zijn zodat ik niet langer hoef te wachten of misschien opnieuw moet verhuizen. 

 

Reputatie 7
Badge +17

@LampenKap  Wel fijn dat je een plekje kunt krijgen in die woongroep. Ik snap dat het spannend is, zeker voor de feestdagen, maar het gaat vast helemaal goed komen.

Heel veel succes.

Reputatie 7
Badge +17

Hoi, ik sluit me bij de anderen aan! En we 👍🏼 voor je !  Laat ons weten hoe het gaat ?

Fijne kerst alvast! 

Groetjes liefs Tartan X

Reputatie 7
Badge +8

Oke dus gister was de grote verhuizing

Het was erg veel. Ik heb bijna alles wel meegenomen en toch ben ik zoveel vergeten. 

De groep is echt geweldig. Ik geloof dat er een of twee nu thuis zijn dus die zie ik later maar tot nu toe is iedereen echt aardig. En de begeleiding is ook erg hulpzaam. 

Ik heb mijn eigen kamer en voor de komende 6 weken zit ik in een wen periode. Dus geen therapie en EMDR voor nu. 

Ik ben verhuisd naar een andere stad dus ik ken de weg maar een beetje. Gelukkig mag ik wel mee naar de winkel bij elke kans die dr is. Dus ik ken wel wat plekjes. Ook heb ik nu al cupcakes mogen bakken voor iedereen. Ik heb er wel al 3 ½ van gegeten 😅

 

Voor kerst kom ik thuis langs op de eerste kerst dag en dan blijf ik een dagje. Daarna kom ik weer terug op oud en nieuw. Dan slaap ik die avond. 

Ik ben blij. Moe maar blij. Ik hoop dat dat zo blijft. Nu moet ik maar een beetje rond klooien en uit zoeken hoe alles werkt. 

Hoi @LampenKap ,

Wat fijn zeg! Ik ben blij dat je groep oké is, hopelijk blijft dat zo.

Hey @LampenKap ,

Heb je de rest van je woongroep inmiddels ook gezien? Hoe zijn die?

Hoe was je eerste week eig?

Reputatie 7
Badge +8

Hoi @Jesse08 

Ik heb eergisteren officieel iedereen ontmoet. Alle begleiders en andere jongeren. Iedereen is nu al zo aardig. En ik heb al wat mensen waar ik veel mee om ga.

Een van de mensen daar, ze is 18 en ze woont al mega lang op de groep. Ze gaat binnenkort naar begleid wonen en ze heeft me nu al met zoveel geholpen. En we gaan vaak naar de winkel. (Ik ben al weken lang zo depressief dat naar de winkel gaan een hell was maar nu is het een bevrijding) ook een jongen van 18 is erg aardig. Hij speelt gitaar en als ik overprikkeld ben wilt hij altijd met mij praten. 

Mijn eerste week was goed. Ik voelde zoveel rust maar ik was wel doodsmoe. Ik ben ook vaak in slaap gevallen en de laatste 2 dagen kwam ik amper uit bed tot aan midden in de middag. Toch denk ik dat naar de groep komen het beste is wat mij is overkomen dit jaar. 

 

Ik ben nu wel thuis voor nieuwsjaar en het is thuis een choas. Nu inplaats van dat ze boos worden op mij worden ze boos op mijn zusje T.  Ze hebben in onze kamer alles wat op de vloer lag weg gegooid onder andere mijn zusjes jas, geld, bureau stoel en andere belangrijke dingen. Dus ik moet hier nog achteraan. Ik maak me wel zorgen over thuis. Omdat het nogsteeds zo slecht gaat. Maar met mij is het goed. Mega goed. Krijg een mini schuld gevoel voor T zo hier achter laten. 

 

Hey @LampenKap ,

Wat fijn!

Ik snap je schuldgevoel wel ja… Misschien kan T ook naar een woongroep of pleeggezin?  Weet iemand ook over haar problemen?

Reputatie 7
Badge +8

@Jesse08 

Ik heb al aan mijn zusje zelf gevraagd of zij ook uit huis wil. Ik heb haar zelfs aangeboden te helpen. Ze geeft aan dat ze niet denkt het nodig te hebben maar ik vind van wel. 

Voor heel kort heeft mijn zusje iemand gehad om mee te praten maar ze vond die mensen maar stom. Die mensen waren systeem therapeuten. Ik vond met hun praten zelf ook niet zo leuk. Mij lijkt het wel handig dat ze een therapeut ofzoiets krijgt. Zij wilt dat niet. Ik ga haar en kan haar niet dwingen. Ik heb haar wel gevraagd mij te appen als iets zoals dit weer gebeurd. Dat wou ze wel doen. 

Ik vind het maar stressvol dat dit zo op deze manier door gaat maar dan met haar. Want het resultaat van mij was een mislukte overdosis. En ik wil niet dat dat met haar gebeurd. Ik denk dat ik wel aan A ga vragen of zij hier iets mee kan. 

Ja, ik snap je... Misschien kan ze ook een keer op je groep kijken? Dan heeft ze er een beetje een beeld bij.

 

 

 

Reputatie 7
Badge +8

Lijkt me ook wel handig. Mijn groep is mega leuk dus ik denk dat ze dan wel een goede impressie krijgt. 

Reputatie 7
Badge +8

Veel gebeurt in deze 18 nachtjes, ik was niet actief vanwegen omstandigheden 

Als ik dat allemaal ga uitleggen dan zit ik hier over 2 uurtjes nogsteeds te typen.

Heel makkelijk gezegd: P heeft mij om half 11 savonds op 1 januari een lang complex (en slecht geformuleerd) document berichtje gestuurd na aanleiding van oud en nieuw. Ik werd heel simpel weg verteld "je bent een leugenaar, adios" oh en dat ik dus niet meer op het forum moet zitten. 

P en mijn moeder zaten lekker mijn verhaaltjes hier te lezen. Van de overdosis tot aan plannen om naar een groep te gaan, hun zaten in mijn privé zaken te snuffelen. En dat is niet oke. Want niemand gaat hier de dingen die ik plaats als ze mensen hebben met wie ze dit durven te bespreken.  Ik ga niet stoppen met dit geweldige forum alleen omdat een 63 jarige man zich bedreigd voelt door een 14 jarige die vrijwillig zichzelf uit huis heeft laten plaatsen. 

Dus ookhoewel, thuis is nog meh maar de groep is mega leuk. 

Reputatie 7
Badge +5

Hey @LampenKap ,

Fijn dat je groep nog steeds zo leuk is! 

Vervelend van je thuissituatie... Ben je nu de hele week op de groep of ook sommige dagen thuis?

Reputatie 7
Badge +8

@Jesse08 

Ik ben in totaal 2 keer naar huis gegaan. Dat was voor kerst en oud en nieuw. Op oud en nieuw bleef ik slapen maar daarna gebeurde ook wat ik in m'n vorige reactie plaatste. Naast wat andere gedoe

 

Nu is er afgesproken dat ik niet naar huis ga. Dus ik zit fulltime op de groep. Ik ga nog naar school en dergelijke maar ik ga niet naar huis. Wil ik liever ook niet. Binnenkort beginnen wel familie gesprekjes maar dat is op het hoofdgebouw van de woongroep. Dus niet thuis. 

Reageer