ik ben in paniek en weet niet meer wat ik kan doen om dit te fixen.

  • 28 October 2023
  • 43 reacties
  • 748 Bekeken

Reputatie 7
Badge +8

Ik word steeds vaker boos en mijn zusje rent steeds vaker weg. We worden niet meer naar geluisterd. De persoon met wie ik mijn hele leven heb meegemaakt en altijd naar mij luisterde en aanmoedigde doet dat niet meer. De vrouw wie mijn leven een nut gaf voor zoveel jaar wilt nu liever dat ik verdwijn. Mijn moeder geeft geloof ik niet meer om mij en m'n zusje. Omdat wij te boos zijn. Omdat wij te veel zeiken. Omdat zij niet meer ons als prioriteit ziet of wilt zien. 

Ik zit nu vollop te huilen. Vandaag is het weer mis gegaan. Het begon zo: mijn moeder liet haar geboorte outfit zien voor haar baby. Ze is zwanger. En ze begon over haar dag gister. Ze zei "Ik heb rustig kunnen avondeten zonder gezeik" ze had iedereen behalve ik en T(m'n zusje) meegenomen. Ze had zonder iets te zeggen avond gegeten bij de ikea. T vroeg waarom ze ons niet meer meenam om leuke dingen te doen zoals de ikea. M'n moeder zei "jullie mochten wel mee maar waarom zou ik" dat zijn tegenovergestelde. 

Ik werd daar wel een beetje boos van want ze bleef eigenlijk maar zeggen jullie mochten mee maar ik zei niks en ik wil niet dat jullie mee gaan want jullie zijn het gewoon niet waard. Ik dacht "Waarom niet waard?". Het kwam vanwegen de keren dat ik lichamelijk agressief(?) Werd en mijn zusje weg rende. Blijkbaar luisterde we toch niet naar haar. Ik dacht echt wtf. Ik deed zo omdat er niet naar mij geluisterd werd. 

Ik werd boos en deed echt serieus mijn best om rustig naar mijn kamer te gaan maar dat lukte niet. Echt niet. Ik was gewoon zo gekwetst want voor mijn gevoel zat ze eigenlijk mijn gevoelens maar ook die van T (die op dat moment al een tijdje stil was gevallen om naar dit schouwspel te kijken) belachelijk te maken. 

Ik smeet de deur dicht. Dat was hoe ik mijn woede eruit kreeg. Maar mijn moeder begon door de deur heen te schreeuwen met allerlij dreigementen en ik probeerde haar te laten stoppen. Ik zat eigenlijk tegen een deur te schreeuwen. Letterlijk en figuurlijk want m'n moeder bleef maar door gaan. Ik zei als je niet gaat luisteren hou dan je mond. Werkte niet. Dus Ik gooide de deur extra hard dicht bij elke opmerking die ze maakte. En ze begon gewoon me uit te lachen. Echt wtf. 

Maar blijkbaar nadat ze een lach festijn had was ze zo bang geworden dat ze perdirekt de auto in ging met iedereen behalve ik en T om iets leukers te gaan doen. 

Ik zat na te denken of ik iets of iemand kan bellen ofzo. Maar ik weet niet wie of wat. Ik weet gewoon dat ik me echt bang en gestrest voel. En ik wil dit niet meer doen. Ik kan niet meer in dit soort rotzooi terecht komen. Ik kan niet meer dag in dag uit mijn agressie in me houden en dan als een bom ze los laten want het is gewoon vermoeiend. En ik ben zo bang. Echt zo zo bang

 

Sorry dat dit zo lang is ik ben gewoon erg gestrest en ik moet dit ergens neer zetten. 


43 reacties

Hoi @Lamp.ie ,

Jeetje😔 Ik ben echt geschrokken van je verhalen. Ik vind het echt heel naar voor je!

Ik weet echt niet wat ik moet zeggen, maar ik hoop dat het je even heeft opgelucht om hier je verhaal te delen. Doe het echt zovaak als je nodig hebt!

 

Reputatie 7
Badge +11

Dit is echt niet normaal @Lamp.ie! Dat een moeder haar kinderen zo kan behandelen. 

Misschien kan je met de Kindertelefoon bellen of chatten? Of misschien een familie therapist. Dat kan ook helpen. 

Veel succes!

Liefs,

  1.  
Reputatie 7
Badge +8

Kleine updates: ben mijn kamer sinds niet uit geweest. Hoef haar geen power tripje te geven omdat ik voedsel nodig heb en afhankelijk ben. Maar ze kwam net de kamer in en zei natuurlijk "je mag gewoon eten pakken". Ik zei gewoon oke. Had geen zin in haar. Ze loopt de kamer uit. T vraagt wat ik zei en m'n moeder zei "kon niet verstaan. Nu kan ze niet zeggen dat ze niet mag eten" P (haar man) zei "zei ik dat dan?" Haar reactie "nee maar toch. Nu kan ze dat niet zeggen net zoals de vorige keer" 

Vorige keer (topic van 3 maanden geleden over de politie en crisishulp) heb ik m'n best gedaan uit te leggen hoe het voelt als ze boos is op mij. Alsof ik m'n kamer niet uit kan en niks verdien. Ik kan technisch gezien gewoon gaan maar ik ga niet een kamer in met volwassenen die wettelijk alles over me te zeggen hebben en denken dat ze alles kunnen doen en flikken en er mee dreigen als ze boos zijn. En die volwassenen zijn boos. Maar dat wordt nu tegen me gebruikt. 

Ander dingetje. Toen mijn moeder terug kwam van haar leuke trip naar niemands land vroeg ze aan T of ze de kamer in was gegaan. Ze zei 1 keer (eig 2 keer) en ze gaf aan dat ik niks echt zei. M'n moeder vraagt "heb je gekeken of ze dood is?". Ik dacht echt: wat zegt ze nou? Want populair feitje nu: ik heb complex post traumatisch stress stoornis. Mensen met C-PTSS zijn erg gevoelig voor zelfmoorden. Meer dan 50% van de zelfmoorden onder mensen met ptss komt door ptss zelf. Dus ik was overduidelijk wel geschrokken toen ik dat hoorde. En ik hoop zo erg dat ik dat verkeerd heb gehoord. Maar ja, alles gaat nog kut. 

Reputatie 5
Badge +1

Hey ! 

Ik vind dit zo heftige om te lezen.

Ik hoop echt Dat je hulp gaat zoeken zoals bij veilig thuis,  want dit kan niet zo langer .

 

 

Veel sterkte 

Liefs anoniempje xx.

Reputatie 6
Badge +3

Hoi @Lamp.ie

Ik snap hoe je je voelt dit heb ik ook vaak gelukkig niet zo erg.

Kun je misschien contact opnemen met Veilig thuis hun zijn verplicht verder te onderzoeken als je iets hebt ingediend. Heb je iemand om mee te praten? Zoals een vertrouwens persoon of vriend(in) en je mag met mij bellen niet dat dat kan maar het maar het mag.

Probeer sterk te blijven♥️♥️♥️ Op weg naar betere tijden      groetjes ik@SadLightbulb...

Reputatie 7
Badge +8

Dus nog een update:

 

Ik was niet helder bezig. Ik had niks gegeten maar ik dacht ik heb kop pijn laat me -------- pakken. Het deed niks. Dus na 4 van die dingen dacht ik ik pak maar wat het komt goed. tekst verwijderd door KT regel 6. Plaats geen schadelijke, triggerende inhoud of links op het forum.

Maar blijkbaar was drinken pakken en niet sterven te veel. Ik wou niet de woonkamer in als mn moeder en P er waren. Ze zijn niet vaak de woonkamer uit gewest. Ze waren voor een paar uurtjes boven om te slapen dus ik pakte snel een plak brood, wat drinken en ging naar de wc. Helemaal oke dacht ik. Ik kon de hele avond niet slapen. Van 2 tot 8 was ik er nog.

Van 8 tot half 10 en van half 10 tot 11 uur sliep ik. Ik dacht ik blijf lekker in bed en alles deed minder pijn dus het is goed. 

iedereen behalve ik en T waren weg naar de Lidl. Dus ik ga naar de wc. Was ongesteld maar dit was raar omdat het doorzichtig was en rare textuur had. Ik raak in paniek. Ik ga m'n tanden poetsen en ik moet ineens kokhalzen. Bloed zie ik. Gelukkig niet veel maar ik schik me dood. En ik roep m'n zusje "T FUCKING BLOED. HELP" ze kon niks dus ik dacht: moet vast het feit zijn dat ik in 2 dagen maar één plakkie brood had gehad. Dus ik pak m'n trommel en stop er allemaal dingen in. Ik ful m'n fles en ik probeer een appel te eten. Lukte niet helemaal omdat mijn wangen helemaal rood en geïrriteerd waren. 

 

In andere woorden: I fucked up. Morgen heb ik een afspraak met mijn ortho pedagoog. M'n moeder is als eerste en ik weet gewoon dat ik dan simpel weg verdoomd ben. Maar ik ga m'n best doen om het allemaal uit te leggen en ik denk dat ik haar ook over de ----moet vertellen. Want ik vond het eigenlijk wel heel niet normaal van me dat ik van die dingen m'n strot in heb gewerkt de hele dag door zonder eten. Dat is gewoon gevaarlijk. 

tekst aangepast door de kindertelefoon vanwege regel 6

Reputatie 7
Badge +12

Hey!  Omg dat is erg!  Je moet dit echt niet meer doen hoor :(   Heb je al eens gebeld met de kindertelefooin hier over? En wil je dit morgen vertellen aan die orthopedagoog? Want als je dit doet of voelt dat je dit moet doen dan mag je echt hulp krijgen hoor !  Dat zijn best wel linke chemische medicijnen.  Vraag hulp !! Misschien reageer ik nu een beetje recht voor de raap maar echt je mag hier mee worden geholpen.

Liefs Tover xxx

Reputatie 7
Badge +11

Dit is serieus verkeerd @Lamp.ie, bel/chat zo snel mogelijk met de kindertelefoon. Dit kan echt niet zo langer, en neem contact op met Veilig Thuis zoals @SadLightbulb zegt. Ik wou dat ik meer voor je kan doen, want dit is echt heftig. Veel succes lieverd! 

Liefs,

  1.  

Jeetje. Wat heftig @Lamp.ie !!!

Ik weet niet wat ik nu moet zeggen... maar ga idd sowieso met veilinghuis chatten.  Ik hoop echt dat je thuissituatie gaat verbeteren! Desnoods een pleeggezin of wat anders. Het is echt niet goed voor je elke dag zoveel stress, paniek en woede te hebben. En je hebt al zoveel meegemaakt! Ik wou echt dat ik je er mee kon helpen. Maar ik weet niet hoe.

Ik hoop echt dat je hulp krijgt. Ik vind het echt zo naar voor je!!

 

Reputatie 7
Badge +17

Idd misschien eens contact opnemen met Veilig Thuis? Want dit lijkt me niet echt een houdbare situatie.

En dit klinkt misschien obvious maar zorg ervoor dat je wel goed blijft eten en drinken. 1 plakje brood in 2 in combinatie met de stress is echt niet goed. Ga alsjeblieft ook niet lopen rommelen met medicijnen.

Je verdient echt zoveel beter dus probeer hulp te zoeken.

Heel veel sterkte.

Reputatie 7
Badge +9

Hey, heel erg heftig dit. Ik wens je als eerste heel erg veel sterkte!! 

Ben het hartstikke eens met iedereen. Misschien is bij een vriend(in) logeren een goed idee? Of anders iemand vertellen over je situatie? Want dit is echt niet oke. 

En over het medicijn: misschien hoeft jouw moeder daar niet eens over te weten. Ik heb geen rechten gestudeerd, maar volgens dit: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/rechten-van-patient-en-privacy/jongeren-en-het-medisch-dossier/medisch-dossier-minderjarige-kind-inzien bestaat er een kans dat jouw orthopedagoog geheim moet houden dat jij --- hebt gebruikt.  Je kunt natuurlijk eerst normaal aan jouw pedagoog vragen of die het geheim wil houden en dat er daarna bij te vermelden. Ik weet dit echter niet zeker tho. 

Nog heel veel sterkte en succes!!

Hoi @Lamp.ie .

Heb je al een update? Hoe gaat het nu?

 

Reputatie 7
Badge +8

Hoi @Jesse_6567 

Die zondag heb ik nog aan tafel gegeten en onder de douche gestaan. Ik voelde me echt kots misselijk. Ik was dus ziek geraakt door een vaccinatie die ik heb gekregen. Dus heb ik gister dat gesprek niet gehad. En was ik thuis gebleven van school (vandaag ook). 

Mijn moeder doet weer "normaal" tegen me. Ik ga donderdag afspreken met mijn buddy en vrijdag bellen met mijn ortho pedagoog( ik noem haar maar A). Ik ga de week daarna weer bellen met A (heb die week toetsweek dus geen afspraken) en de week daar weer na een echte afspraak. Niet ideaal maar ik denk dat het kan. A heeft nog niks over het gedoe met ik en m'n moeder gezegd dus ik denk niet dat ze het weet.

Ik voel me nu wat rustiger en is er niks meer gebeurd. Ik denk dat als ik weer naar school ga ik gewoon ff weer door kan. Want hier thuis zitten is simpel weg te veel. Maar ik zit echt te twijfelen over veilig thuis. Dus ik bespreek dat maar met A. Zij kan inmiddels ook een melding maken geloof ik. 

Fijn om te horen dat je beter gaat. Ik zou het idd met je orthopedagoog .

Hopelijk zorg je nu trouwens beter voor jezelf! Je moet echt meer eten dan je een paar dagen geleden deed.

 

 

Reputatie 7
Badge +8

Heb vrijdag met A gebeld. Vanwegen toetsweek bellen we dinsdag weer. Ik zat in een parkje en ik moest wel huilen. Ik was doodsbang om de situatie aan haar uit te leggen. Het was wel fijn om erover te kunnen praten. De week na de toetsweek ga ik dus met EMDR beginnen. Op de 21ste. Ik heb het nu dus een paar weken uit gesteld. Maar ik voel me niet instaat om eraan te beginnen. Ook is familie therapie nu geen optie. Ik ben een grotere prioriteit. Op dit moment wil ik dat liever niet zijn. Maar ik snap het wel. Familie behandeling is pas in juni of juli. Komt allemaal door mijn moeders zwangerschap. Maar totdat het juni is zit ik in behandeling. Ik ben niet het probleem. Maar toch ben ik wie gefixt moet worden. Ik verdien gewoon rust maar als ik die rust neem wordt het een zelfmoord poging. Dus geen rust. Maar behandeling. 

Ik ga misschien toch wel met veilig thuis chatten. Om te kijken of deze situatie wel "erg" genoeg is. Of er iets nuttigs (zoals voor mij een uit huis plaatsing) gaat gebeuren. Als dat niet zo is kunnen ze niks voor mij betekenen naast mij het doelwit maken (als ik moet blijven). Ik ga nu ook gesprekken samen met A, M (systeem therapeut), ik en m'n moeder uitstellen omdat die gesprekken nu meer schade doen in dit soort stress situaties dan dat ze me helpen. Toen deze dingen eerder gebeurde wou mam nog luisteren. Toen deden we gesprekken om mijn gedrag uit te leggen. Maar ze worden tegen me gebruikt. Zolang dat m'n moeder niet wilt luisteren kan ik niks anders dan overleven. 

 

Ik probeer nu gewoon normaal de dag door te gaan. Maar ik heb door dat ik meer paranoide ben als ik thuis ben en dat ik weer begin met dingen verzamelen voor "noodgevallen". Er liggen overal kleine snacks en in mijn tas verstop ik dagelijks extra fruit of dergelijke. Ik wil dit niet doen, het is ongezond om zo over alles te denken. Maar ik voel me nogsteeds te afhankelijk en bang. Bang voor een "Wat nou als dit weer gebeurt?". 

Fijn dat je bij A even alles kwijt kon, @Lamp.ie .

Ik zou zeker met Veilig thuis chatten, ik hoop dat ze je kunnen helpen. Ik zou wel van te voren in alle rust opschrijven wat er allemaal gebeurt (is). Heel veel succes.

Reputatie 7
Badge +8

Ik heb met veilig thuis gechat. Ze waren aardig maar gaven eigenlijk aan dat ik het tegen A moet vertellen zodat zij een melding kan maken. Ik weet niet wat ik ervan moet vinden. Ik ga morgen wel met A bellen en ik vertel haar dan maar over het gesprek met Veilig Thuis. Ik had liever dat ze zeiden “He ozo geweldige Lamp.ie, we nemen je mee en je hoeft je nooit meer kut te voelen!” maar dat gaat ook niet zomaar gebeuren. Maar ze vrouw gaf wel toe dat dit iets is wat een meld geval is. Dus dat is ook weer nieuwe info (wist ik wel maar toegeven deed ik niet echt)

Op naar het nieuwe enge gesprek!😓

Reputatie 6
Badge +3

Wat erg wat er is geberud, veel suc6 met je gesprek en sterkte.

-sinasappelbroodje

Hoi @Lamp.ie ,

Goed dat je gechat hebt!

Voor je gesprek morgen kun je evt. ook alvast opschrijven wat je gaat zeggen.

Veel succes!!

 

Hoi @Lamp.ie ,

Hoe ging het gesprek met A?

Reputatie 7
Badge +8

Hi @Jesse_6567 

Er ging een groep mensen naast me zitten toen ik het wou zeggen, ik raakte onzeker en bang. Ik zei het niet en ons gesprek was erg kort. Maar dinsdag hebben we alweer een nieuwe afspraak maar nu face to face. Geen iritante mensen en parkjes. Daar gaan we meer praten over wat ik al bij ons eerdere telefoon gesprek eruit heb kunnen krijgen. En dan ga ik erover beginnen.

Dit allemaal duurt mega lang. School is wat het nu allemaal minder gespannen maakt. Maar het zorgt voor obstakels zoals niet kunnen afspreken. 

Dinsdag vertel ik wel na het gesprek wat ze zei en ervan vond. 

 

Reputatie 7
Badge +8

Hey @Jesse_6567 

 

Het gesprek is geweest en er waren veel emoties (om het heeeel zachtjes neer te zettenl)

Ik heb alles maar dan ook alles vertelt. Van het gedrag van mijn moeder tot mijn impulsieve neigingen die ik af en toe uitvoer. 

A gaf aan dat ze eerder na heeft gedacht over een melding maken bij veilig thuis maar ze twijfelde. Nu dat ik zelf vertelde dat ik met hun gechat had was de keuze definitief. Ze gaat samen met de gemeente proberen een plek te vinden waar ik rustig kan verblijven (zo zei ze het) en ze gaat met haar collega's overleggen over wat dingetjes. Ook gaat ze een melding maken. 

A werd erg emotioneel toen ik haar mijn situatie vertelde. Ik zat al te huilen maar toen begon zij ook. Toen dacht ik echt "dit is erger dan ik dacht". Maar toch is het wel fijn als je niet de enige bent die zit te huilen als het gewoon ff kut gaat. 

We eindigde het gesprek met rustig in en uit ademen. Ik ben echt blij dat ik dit heb verteld. Het was vermoeiend en eng maar ik heb er nu meer vertrouwen in dat er iets kan veranderen. Ik vertel wel als ik meer weet. 

Hoi @Lamp.ie ,

Heel goed dat je alles hebt gezegd! Ik ben blij om te horen dat ze veilig thuis heeft ingeschakeld.

Je moet je situatie ook niet onderschatten; dat een psycholoog emotioneel word zegt wel wat. Zij heeft natuurlijk al heel veel situaties gehoord. Ze zal ook echt om je geven. En zo iemand heb je op dit moment ook gewoon nodig.

Ik hoop dat je snel naar een fijne plek kan!

 

Hoi @Lamp.ie ,

Hoe gaat het nu? 

Reputatie 7
Badge +8

hi @Jesse_6567 

Ik heb in de tussentijd geen updates gehad over een andere verblijf plaats. Ik heb gisteren wel met de onderwijsfunctionaris op school gepraat over wat er thuis aan de hand is. A dacht dat dat handig zou zijn om dat met iemand op school te delen. Dus nu weten ze erover. En ook vanaf daar gaan ze kijken of ze misschien een veilig thuis melding willen maken. Maar omdat de gemeente betrokken is weten ze het niet zeker. Dus dat  gaat ze met haar collega's in overleg bespreken. 

Ik ga dinsdag beginnen met EMDR dus ze gaan ook erover zorgen dat ik op woensdagen geen toetsen meer hoef te maken. Ook als het heel slecht met me gaat door thuis maar ook EMDR willen ze wel kijken naar een aangepast rooster of dat ik in een ander lokaal alle opdrachten maak zodat het was rustiger is. Wan ik gaf aan dat schoolwerk maken me niet meer lukt omdat ik amper door een kleine tekst kom. 

Ze weten niet welk effect uit huis plaatsing zal hebben op school maar daar willen ze wel rekening mee houden. Maar ze willen wel extra hulp bieden. Als ik updates heb van wat de gemeente weet over een andere verblijf plaats ga ik het met school bespreken. En dan  hoor je het hier ook. 

Met mij zelf nu gaat het best kut. Ik heb geen incidenten meer gehad maar ik kom echt amper de dag door. Ik eet minder (door de stress) en ik maak geen huiswerk meer. Mijn tics zijn ook weer terug (ik ontwikkelde ze in 2020 en ze waren voor 1 ½ jaar weg tot nu).  Dus dat is wat minder. En ik praat amper meer met mensen (naast professionals). 

 

Maar het gaat beter komen, dat weet ik zeker. Want zelfs nu zijn er al veel goede ontwikkelingen geweest. 

 

oh en @Jesse_6567, bedankt dat je zo vaak wilt checken hoe het gaat, ik waardeer het echt heel erg. 

Reageer