Skip to main content

Ik ben het zat hier

• April 8, 2025
  • 2 reacties
  • 48 Bekeken

Hallo ik ben een jongen van 17 in mei 18 jaar. Ik heb thuis vaak ruzie over van alles en vooral met mijn moeder. 2 weken terug ben ik uit geweest en had ik wat drankjes op ik kwam thuis en er was toen iets gezegd wat niet waar was dus ik had m'n moeder even de feiten voor gelegd dit was onacceptabel en ik werd naar boven gestuurd. Ik was mijn telefoon lader vergeten en vroeg of ik deze mocht er werd door mijn stiefvader constant nee gezegd en hij bemoeit zich altijd overal mee. Ik ging toen uit mijn stekker tegen hun en toen kwamen ze boven mijn moeder en ik raakte in een heftige ruzie waarna zei mij daarna meermaals sloeg uit verdediging trapte ik haar en dit ging perongeluk het gebeurde voordat ik het door had toen kwam mijn stiefvader erbij en die sloeg mij ook. Nu 2 weken later wordt er nog steeds over gepraat en alleen ik ben degene die fout zat omdat ik "dronken" was terwijl dit niet eens zo was. Nu mag ik de hele maand niet naar feestjes en wordt er gezegd ja jij hebt het verdient. Gisteren gaf mij. Moeder aan dat ik vrijdag naar een feest mocht van m'n vriendin vandaag breng ik het nog eens op en zegt ze is goed. Nu in da avond vertel ik iets en zegt ze in een keer ja je mag niet naar feestjes de hele maand. Vervolgens wordt ik boos omdat ze gewoon haar eigen woorden verdraait en nu ben ik weer degene die alles fout heeft gedaan. Hoe ga ik hiermee om en wat moet ik nu doen ik wil hier echt weg en ik voel me gewoon kut omdat ik volg3ns hun alles fout heb gedaan.

2 reacties

Anna_KT
Forum|alt.badge.img+2
  • De Kindertelefoon
  • April 9, 2025

Hoi ​@Ikbengewoonmezelf ,

Heel goed van je dat je dit vertelt! Je zit in een nogal lastige situatie zien we. Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Nogmaals heel goed van je dat je dit durft te vertellen!

Veel sterkte!

Anna (De Kindertelefoon) 

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • August 4, 2025

Hey hey, dat klinkt echt heel zwaar en verwarrend voor je. Het is begrijpelijk dat je je kut voelt als je het gevoel hebt dat je steeds de schuld krijgt, vooral als je dingen anders ziet. Wat er gebeurd is, klinkt als een lastige situatie met veel emoties en spanning, en het is niet oké dat er geweld is gebruikt, van niemand. Het is belangrijk om te proberen rustig te blijven en niet mee te gaan in de ruzies, ook al is dat moeilijk. Misschien kun je proberen een moment te vinden om met je moeder en stiefvader te praten, bijvoorbeeld met een neutrale derde persoon erbij zoals een familielid, vertrouwenspersoon of hulpverlener, zodat iedereen zijn kant kan uitleggen zonder dat het escaleert. Als dat nu te moeilijk is, kun je ook contact zoeken met iemand buiten het gezin, een mentor, schoolpsycholoog of iemand van je netwerk, om je verhaal te delen en te kijken welke hulp er mogelijk is. Het is goed dat je aangeeft dat je hier weg wil; misschien kun je samen met iemand kijken naar opties om tijdelijk ergens anders te wonen of hulp te krijgen bij het verbeteren van de situatie thuis. Probeer ook voor jezelf kleine dingen te doen waar je ontspanning en rust uit haalt, zodat je niet alleen in de spanning blijft zitten. Je bent niet alleen en het mag echt beter voor je worden.

xx liefs Wolf 🐺