Ik ben het leven zat

  • 21 May 2022
  • 3 reacties
  • 80 Bekeken

Badge

Mijn ouders en broer verwaarlozen me erg, ik heb ook gemerkte dat het ook altijd rond de laatste tijden van het schooljaar is.
Sinds eind meivakantie is mijn moeder begonnen met vervelend tegen me te doen. Als ik iets niet snel genoeg doe, dan slaat ze me. Als ik geen antwoord heb op een vraag die ze me stelt, slaat ze me. Soms komt het zo erg op het punt dat ik niet mag eten. Ik ben het gewend als ze mijn telefoon en iPad afpakt. Ook ben ik het gewoon langzamerhand gewend geraakt als ze boos op me wordt, dat komt omdat ik me leger en leger begin te voelen. Mijn vader en broer staan altijd aan dezelfde kant en zien nooit in wanneer ze geen gelijk hebben. Ze willen mij altijd laten denken dat alles mijn schuld is, tot het punt dat ik ook daadwerkelijk geloof dat alles mijn schuld is. Anyways zijn er meer mensen met een gerelateerde situatie?


3 reacties

Reputatie 4
Badge +2

Hoi MarieB,

We lezen dat je in een lastige situatie zit. Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen. Ook kan je voor hulp of ondersteuning bellen (0800-0113) of chatten met 113 Zelfmoordpreventie (meer informatie www.113.nl).

Sterkte,  Loes
De Kindertelefoon

Reputatie 4
Badge +1

Hey @MarieB 

Wat een vervelende situatie zeg

Ik zal je aanraden om de kindertelefoon is te bellen of te chatten, die kunnen je vast helpen met je thuissituatie. Want alleen ben je machteloos, tegenover je ouders en broer, en praten zal denk ik niet genoeg zijn. Natuurlijk kan je het altijd proberen :)

Ik hoop dat het snel een beetje beter met je gaat, en dat je thuissituatie verbetert.

Veel liefs

Mijnproblemen

Badge

Hey @MarieB 

 

Wat naar om dit te horen. Het is echt niet normaal als ouders je mishandelen, dat je dat zelf maar weet dat jij niks fout doet.

Het is aan te raden om de kindertelefoon te raadplegen, of een vertrouwenspersoon bijvoorbeeld op school, wij hebben daar een speciaal persoon voor, of je mentor/juf/meester.

Heel veel sterkte en ik hoop dat je situatie snel verbeterd!

liefs,

Reageer