Vraag

ik ben gesloopt en ben ten einde raad.

  • 29 September 2019
  • 3 reacties
  • 140 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi ik ben een meisje van 17. Ik heb thuis alleen maar ruzie met iedereen. En ik weet niet hoe dat komt ik doe zo me best om het goed te doen en toch krijgen we steeds ruzie. Ik heb geprobeerd om met me pleegouders erover te praten maar dat ging zonder succes. Er zijn nu zoveel instanties mee bezig dat ik alles niet meer kan volgen. Ik kreeg laatst 3 opties van me pleegmoeder: of ik gedraai me normaal, of ik ga het huis uit en of ze brengt me naar een gesloten crisis afdeling waar andere me gaan helpen. Maar ik heb echt geen idee wat ik fout doe en dat leggen ze ook niet uit. Laatst heeft mijn pleegmoeder de gesprekken die we voerde opgenomen en dan ga je echt te ver lijkt mij. Wie pakt nou het enige beetje privacy wat een kind heeft van hem/haar af. Ik werd daar zo boos om dat ik geen eens thuis heb geslapen. Ik sta nu op het randje van instorten en denk er zelfs over na om zelfmoord te plegen want dan is alle ellende voorbij. Want ik ben gesloopt ik ben nog nooit zo moe geweest na alle die 3 maanden ruzie. Wie heeft er goed advies voor mij?

3 reacties

Jeejtje,

Praat! Kijk of je een vertrouwingspersoon, of jeugd agent kunt vinden. Als je niet verder kan komen met je pleegouders, is het belangrijk dat er hulp van buiten af komt. Maar zelfmoord is het niet waard! Toen ik een poging deed escaleerde alles alleen maar. Plus als het wel was gelukt kwam er alleen maar meer ellede van dan dat het oplosde. Dat zie je alleen achteraf.

Ik zelf had het geluk dat ik rechtstreeks naar een psycholoog kon, maar als alles en iedereen om je heen je laat vallen MOET je nu echt op eigen houtje naar een vertrouwingspersoon of jeugdagent gaan. Doet de vertrouwingspersoon klote, of sowieso zijn/haar hele taak niet goed, stap dan gelijk door naar een jeugdagent. Die neemt jou wel altijd serieus.

Houd vol

Veel sterkte en succes!
LVA
Bedankt LVA,

Ik heb een vertrouwenspersoon meerdere zelfs alleen niemand lijkt mij te kunnen helpen. Ik zal wel ff kijken voor een psycholoog of die mij wel verder kan helpen.
Geen dank!

Ik ben heel blij om te horen dat je naar een psycholoog op zoek bent. Ik hoop voor je dat alles vanaf nu snel en soepel zal gaan.

Houd je rug recht, en blijf doorzetten!

Veel liefs,
LVA

Reageer