Vraag

ik ben er gewoon klaar mee

  • 9 October 2020
  • 2 reacties
  • 103 Bekeken

Badge

Hallo iedereen.

De tekst is verwijderd omdat deze in strijd was met forumregel 6 ik ben 13 jaar oud.

ik woon bij mijn ouders in een gezin samen met mijn broer en zusje.

vorig jaar ben ik naar een instelling gestuurd De tekst is verwijderd omdat deze in strijd was met forumregel 6
daar ben ik vervolgens door mijn moeder na 3 dagen weer weggehaald.

omdat ze mij daar in een isoleercel hadden gestopt omdat ik had geprobeerd weg te lopen.

nou ben ik inmiddels alweer thuis.

ik mag alleen niet naar buiten van mn ouders ik mag met niemand afspreken helemaal niks ze vertrouwen me niet zeggen ze.

heeft iemand een idee wat ik hieraan kan doen zodat ik wel weer naar buiten mag?

oja nog een ding ik heb een goede vriendin alleen mag ik van mn ouders niet meer met haar omgaan omdat ik met haar dingen heb gesloopt. iemand hier nog een idee voor hoe ik dat kan oplossen?

 

 


2 reacties

Badge

Hey keano07.

Ik snap dat dat lastig is .brobeer tegen je ouders te zegen dat je het lastig vind dat je bijna niets mag en vraag aan je ouders hoe je kan laaten zien dat je wel te vertrouwen bent.zeg bijvoorbeeld dat je het niet eerlijk vind dat ze je beoordeeld op een paar foute keuzes die je hebt gemaakt .en dat je aan hun wil bewijzen dat je verandwoorlijk  kan zijn. Begin met kleine  dingetjes zoals je kamer netjes houden je huiswerk op tijd af heben.vraag af entoe  of je eergen mee kan helpen . Je kan dan op een gegeevenmoment vraagen of je een keer mag afspreeken met vriendin of vriend en als dat niet mag zeg dan gerust tegen je ouders maar wel op een neten manier dat je denkt dat jij dat kan en spreek samen met je ouders alvaste een straf af voor als je je niet aan de regels houd.

Ik hoop dat ik je een beetje heb geholpen.

Reputatie 1
Badge +1

hé,

ouders hebben vaak bewijs nodig. Probeer een beetje te zeggen ik wil ooit weer een normaal leven en jullie toch ook voor mij? Zou ik alsjeblieft een keer mogen afspreken om te laten zien dat het goed gaat. Spreek de eerste keer met iemand anders dan je beste vriendin af dan geef je ze al een beter gevoel. En zeg tegen je ouders dat ze je die middag of wat dan ook elke keer mogen face time zodat je kan laten zien dat je verantwoordelijk bent. Dit bouw je steeds af tot je steeds meer van hun vertrouwen hebt. Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

Reageer