Skip to main content

Ik ben bang dat ik m’n beste vriendin van 10 jaar kwijt raak.

• May 21, 2025
  • 2 reacties
  • 68 Bekeken

Hoi allemaal,

het ging een lange tijd erg slecht met mij, ik gaf depressieve klachten aan en ik duwde iedereen van me weg behalve m’n beste vriendin.. zij was mn enige vriendin.. is ze nog steeds.. het gaat al beter maar nog niet 100%.
De laatste tijd ben ik de enige die een gesprek probeer te maken met haar, ze reageerde soms niet en anders heel laat of met een paar woorden maar. 
Ze snapt me wel om het snap scoor te houden. 
Ze heeft veel vrienden en vriendinnen op school dus eigenlijk heeft ze me niet nodig, ik heb all een x haar geappt hoe ik me hierover voel maar ze legt uit dat ze druk is met school om over te kunnen gaan, ik begrijp het en het is ook niet alsof ik wil dat ik haar enige vriendin ben. 
Ik ben blij dat ze veel vrienden heeft en dat het goed gaat met haar.. alleen.. ik voel me gewoon jaloers.. ik ken haar al 10 jaar en wil haar echt niet kwijt, ik huil hier soms nog over..

Wat moet ik doen?

2 reacties

girlvan_
Forum|alt.badge.img+2
  • Praat goed mee
  • May 21, 2025

Het is logisch dat je haar mist en je jaloers voelt,  dat betekent dat je veel om haar geeft. Je hebt al eerlijk gezegd hoe je je voelt, dat is al goed!

Misschien kun je nog eens rustig met haar praten en zeggen dat je haar niet wilt verliezen. En probeer ook andere mensen om je heen te zoeken, hoe klein ook. Je verdient het om je gesteund te voelen, niet alleen! 💗

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • August 4, 2025

Hoi ​@Ikhoumegeheim,

Wat je voelt is heel normaal en menselijk. Je mist je vriendin, voelt je onzeker over jullie band, en bent bang om haar kwijt te raken. Jullie zijn al 10 jaar vriendinnen, dus het is logisch dat dit je raakt. Je bent al dapper geweest door haar eerlijk te appen over hoe je je voelt. Dat vraagt moed. Haar reactie (dat ze druk is met school) is waarschijnlijk waar, maar dat betekent niet dat jouw gevoel er niet toe doet.

Wat je kunt doen: geef haar wat ruimte, maar blijf ook eerlijk en jezelf. Stuur af en toe iets liefs zonder verwachting, zoals een herinnering of iets grappigs wat jullie samen hebben meegemaakt. Laat haar weten dat je haar waardeert, maar probeer ook je wereld iets groter te maken. Kijk of je op school, online of via hobby’s nieuwe mensen kunt leren kennen, dat betekent niet dat je haar vervangt, maar het helpt tegen het gevoel van afhankelijkheid.

En heel belangrijk: blijf goed voor jezelf zorgen. Je zegt dat het al beter gaat met je, maar nog niet 100%. Je verdient steun, ook buiten haar om. Praat met iemand die je vertrouwt, een ouder, mentor of hulpverlener. Je bent niet alleen hierin, en je hoeft het niet alleen op te lossen.

Je vriendin is misschien even op een ander punt in haar leven, maar dat betekent niet dat je er niet meer toe doet. Blijf trouw aan jezelf, wees zacht voor je eigen gevoel, en bouw stapje voor stapje verder aan jouw eigen geluk, met of zonder haar aandacht. 💛

xx liefs Wolf 🐺