Wat een heftig verhaal, dit is iets wat al vanaf je jeugd speelt, misschien dat je zelf in een traject van jeugdzorg moet, dat lijkt mij het meest verstandig! Daar hebben ze alle handvatten om je verder te helpen, met het op jezelf wonen, allerlei mensen die je kunnen adviseren en dit soort zake voor je regelen.
Alleen kom je hier niet uit.
Over je geneeskundestudie moet je wel erg goed over nadenken, als je al grote problemen hebt met je VWO ga je daar ook grote problemen krijgen. Als extreem hoogbegaafd zou je met het VWO geen problemen moeten hebben lijkt mij. Ook moet je hier zelf aardig stabiel voor zijn, dus zorg eerst maar dat je je leven op de rails hebt.
Conclusie: ga zelf naar jeugdzorg, werk hard zodat je leven weer op de rails is en daarna kan je gaan studeren en een goede toekomst tegemoet zien!!!
Ik heb serieus nagedacht over mijn geneeskundestudie.. maar het is echt een droom voor mij, en al mijn leraren raden het ook aan om het te doen.. ik ken al ongeveer elk geneeskunde boek, omdat ik me er zo graag in verdiep. na school doe ik ook nog een studie medische termilogie. om zo wat meer uitdaging te krijgen omdat ik me eigenlijk dood verveel op school. En doordat ik me zo verveel gaan dus ook die toetsweken niet zo ontzettend goed, omdat ik te moeilijk denk over dingen terwijl het eigenlijk voor mij gezien allemaal heel makkelijk is. Mijn leraren weten dat ik het kan, dus dat scheelt. Ik heb ook rapporten alleen maar 8'en en 9'ens gestaan, maar dan zak ik op de helft van het jaar in, emotioneel. en haal ik vervolgens alleen maar 3'en waardoor ik dus 6'jes sta voor mijn eindrapport. Mijn lijst voor mijn eindexamen is gelukkig erg goed en bestaat uit alleen maar 8'en. Dus die studie zou mij wel moeten lukken, alleen ben ik op dit moment zo'n emotioneel wrak dat ik mijn toetsen gewoon verknal terwijl daar geen reden toe is.
Door dus uit huis te gaan hoop ik mijn rust terug te kunnen vinden en zo mijn VWO te kunnen halen. Ik weet alleen niet zo goed hoe dat in zijn werk gaat. En op internet is ook niet heel veel te vinden.
Misschien moet je opnieuw contact met ze opnemen, uit huis gaan is misschien wel een goede optie, als je school het akn regelen moet je dat vooral doen. Financieel zal dit wel even zwaar worden, ik weet niet of je ouders bij wilen springen.
Studieboeken uit je hoofd leren is 1, goed met mensen om kunnen gaan en zelf ondanks veel moeilijke momenten stabiel te blijven is een tweede.
Ga ervoor als je denkt dat je het aankan, eerst je rust vinden is wel verstandig! Zorg dat je in ieder geval je diploma binnen sleept!
Sterkte ermee! Blijf zoveel mogelijk nuchter nadenken ook al is dat makkelijker gezegt dan gedaan! Zoek hulp bij mensen waar je wat aan hebt en neem afstand van mensen die je geluk in de weg staan!
(onnodige quote verwijderd)
heee,
Ik ben ook een meisje van 17 en zit ook op het VWO. Thuis is het bij mij ook echt een drama, ik wil al lang het huis uit, maar dat is niet verstandig als je minderjarig bent. Ik ben afgelopen jaar ook blijven zitten en dat zorgde voor nog meer drama, een complete chaos. Nu nog blijft mijn moeder zeggen dat ik niks kan en mn best niet doe, pff. In juni word ik 18 en dan ben ik van plan om op mezelf te gaan wonen. Ik denk dat dat beter is voor mij en mijn moeder. Ze is elke dag wel boos, elke dag geschreeuw en ik denk dat ik me dan ook beter op mn schoolwerk kan concentreren en vervolgens slaag. Ik herken me zo in jou situatie, mijn grootste droom is rechten studeren
groetjes
Jee, wat een heftige situatie.
Dat stukje waarop je oudere zus weigert om in therapie te gaan, gaat veel te ver.
Je moet echt met je ouders gaan praten of met iemand anders, want zoals ik lees wil je je VWO examen heel graag halen maar je zegt dat je dat niet gaat halen.
Misschien is het beter om bij je opa en oma of bij iemand anders te gaan wonen tot je 18 de want zo kan het echt niet. Zelfs ik ben geschrokken van dit verhaal.
Je kan ook elke dag chatten met de kindertelefoon via www.kindertelefoon.nl/chat
Doe dat vooral, want dan kun je je verhaal ook aan hulpverleners kwijt!
En oh ja: Dat stukje waarin je vertelt dat je kleinere zusje je probeerde te doden, ik zou gewoon meteen de politie bellen. En is er een reden waarom je oudere zus en je kleinere zusje en broertje woede-aanvallen krijgen?
Je moet hulp gaan zoeken, dat gaat je echt goed doen. Geloof mij maar. Wacht geen moment nadat je dit leest en ga onmiddellijk hulp zoeken!
Want jouw situatie is echt te heftig om voor je te houden! Wat een hel heb jij meegemaakt in je jeugd!
Echt ik heb medelijden met jou hoor! En ik lees ook dat je zo hard je best doet op school maar dat dat niet lukt. Daarom vind ik het extra dapper dat je hier je verhaal durft te delen!
Trek je niks aan van anderen die zeggen dat je niks waard bent of zeggen dat je niks kunt. Je bent gewoon wie je bent, en daar mag je trots op zijn. Want niemand is perfect, zelfs jouw ouders, je oudere zus, je kleinere zusje en broertje niet.
Niemand is perfect! Onthoud dat alsjeblieft heel goed, voor de rest van je leven ook al woon je niet meer thuis!
Ik hoop dat ik je hiermee goed heb kunnen helpen, want zo´n zelfde soort situatie heb ik meegemaakt met mijn zus een aantal jaren geleden.
Houd moed en ga meteen hulp zoeken!
Je kan het!
Liefs,
Daniël
Reageer
Welkom
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.