Hulp Nodig met scheiding

  • 13 November 2013
  • 4 reacties
  • 310 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi, ik ben gerard ik ben 16 jaar mijn ouders zijn nu ongeveer 6-7 jaar gescheiden en ik heb sindsdien al een co-ouderschap, mijn moeder is een stuk minder streng dan mijn vader en ik begin er nu echt last van te krijgen bij mn moeder mag ik gewoon elke dag weg en in het weekend ook veel later thuis komen maar bij mijn vader mag ik doordeweeks nieteens weg terwijl we met een groepje vrienden bijna elke dag afspreken.
Vandaag vroeg ik weer of ik weg mocht vanavond en werd hij helemaal boos want ik heb morgen 2 proefwerken maar heb ze gewoon al goed geleerd.. 

Ik zit er nu aan te denken om bij mijn moeder te gaan wonen maar vind dit erg lastig om aan mijn vader te vertellen en ook best wel zielig voor hem want als er geen gezeik is kan ik het wel goed met hem vinden, wat moet ik doen?!

Groeten Gerard

4 reacties

Hey,

Bij dit soort keuzes moet je niet echt aan je ouders denken. Ik heb een soortgelijke situatie vorig jaar mee gemaakt. 
Als je een keuze maakt of je definitief bij je moeder gaat wonen, denk wel goed na.
Kan je niet voordat je een beslissing maakr, met je vader en met je moeder gaan praten? (hoeft niet tegelijk)
Misschien dat je vader je wel snapt na het gesprek en dat hij eventueel iets losser wordt met jou laten gaan.

Succes

xx
waarom ga je niet om de week wonen? dat doe ik ook, ik ben 14 en ga zelf veel uit. mijn ouders zijn ook streng maar dat doen ze uit bezorgdheid.
Hoi Gerard,

Heel erg vervelend allemaal!
Gelukkig ben je niet de enige die dit meemaakt, en het is hartstikke goed dat je je vragen durft te stellen.
Mijn ouders zijn ook gescheiden, en mijn moeder was veel losser van mijn vader. Het beste advies wat ik je kan geven is: praat erover. Maak het bespreekbaar. Je bent 16, je mag heus wel vertellen hoe jij je voelt en hoe jij naar bepaalde zaken kijkt. Vooral over dit onderwerp: het gaat tenslotte wel om jou!
Wat je kunt doen is aan je moeder vertellen hoe je je voelt en dat je met je vader gaat praten. Zij vind het ook fijn om te weten wat er speelt in jouw hoofd. Daarna kun je met je vader om de tafel gaan zitten en hem vertellen dat je het erg lastig vind om heen en weer geslingerd te worden tussen twee verschillende opvoedstijlen. 
Wellicht kunnen jij en je vader afspreken dat wanneer jij je huiswerk af hebt, en goed hebt geleerd, dat je daarna mag gaan en staan waar je wil.
Note: zeg niet: ik wil dat jij dit doet, want anders ga ik bij mama wonen. Zo jaag je hem alleen maar op de kast natuurlijk, en dat wil je niet! 

Succes!
Groetjes, Rachelle
Reputatie 4
Badge +5

Je moet dit gewoon op school bespreken!
En als je vader blijft doordrammen zeg je gewoon tegen je vader dat je bij je moeder gaat wonen.

Probeer erover te praten op school!
 

Reageer