Skip to main content
Vraag

Huiselijk geweld of niet?

• August 26, 2025
  • 2 reacties
  • 60 Bekeken

Hallo, ik ben een meisje van 15 jaar. Ik woon samen met mijn ouders en jongere broertje. 

nu hebben mijn ouders, en mijn moeder en broertje best vaak ruzie. Mijn broertje denkt dat hij alles kan zeggen en doet dat ook, nu komt het vaker voor dat mijn moeder hem slaat om ‘m “uit het moment te halen”. 

buiten dit moment, zijn er ook momenten geweest waar mijn vader zo boos is geworden dat hij mijn broertje getrapt heeft of pijn gedaan op een andere manier. Mijn vader heeft ook vaker gewelddadige acties richting mijn moeder gedaan.

nu weet ik echt niet wat ik moet doen. Ik heb het met een vriendin besproken en zij zegt, dat ik het moet melden. Maar ik weet niet of dit wel echt telt als huiselijk geweld of mishandeling. Want mijn ouders zeggen altijd dat er andere zijn die het erger hebben en zeggen dat zij het doen voor goede redenen. Ze zeggen altijd sorry als het niet redelijk was. Ik ben bang dat ik onze familie uit elkaar haal als ik het meld. Want buiten deze momenten zijn mijn ouders heel fijn. 

2 reacties

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • August 27, 2025

Als je vader gewelddadige acties doet, dat is dat indd huiselijk geweld. Je kan hiervoor naar Veilig Thuis gaan.

xx liefs Wolf 🐺

Anna_KT
Forum|alt.badge.img+2
  • De Kindertelefoon
  • August 27, 2025

Hoi ​@Nobody_odysseus ,

Wat een nare situatie, heel begrijpelijk dat je hierdoor in de war bent. Wat knap en goed van je dat je er hier advies over komt vragen. Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Zoals Wolf zei kun je inderdaad ook contact opnemen met Veilig Thuis (https://veiligthuis.nl/contact/), dat kan ook anoniem. Nogmaals heel goed van je dat je dit durft te vertellen!

Veel sterkte!

Anna (De Kindertelefoon)