Hallo, ik wil graag wat vragen over huiselijk geweld. De afgelopen paar jaar zijn echt een hel geweest, met veel ruzies en discussies. Maar sinds kort worden mijn ouders telkens fysiek agressief in deze ruzies en word ik vaak gekrabt, geslagen, geduwd (op de grond), geknepen, vastgepakt en meer. Ik ben niet echt open geweest om hierover te praten met mensen, heb wel meerdere keren mijn ouders laten zien wat kindermishandeling inhoud maar ze reageren hier vaak met ‘jij deed vervelend’ ‘je vroeg erom’ of ‘het was zelfverdediging’ op. Heeft iemand misschien tips of dergelijke wat ik moet doen? Bedankt
Hey Brent20,
Dit is niet oké. Jouw ouders mogen jou zo niet behandelen, dat ze je slaan schoppen en meer. Het lijkt mij verstandig als je contact zou opnemen met mensen die je hierbij kunnen adviseren en helpen.
Waar ik dan aan denk is een organisatie als Veilig Thuis of Fier. Je kunt bij allebei chatten en bellen, gratis en anoniem.
Je kunt je verhaal kwijt en hun kunnen met je meedenken wat je zou kunnen doen en wat hun voor je kunnen betekenen.
Linkje naar de site voor meer informatie:
Veilig Thuis of Fier
Weet iemand van jouw situatie in je omgeving die je hierin kan steunen en helpen?
Het lijkt me voor jou het fijnste en het veiligste als dit stopt!
Sterkte gewenst!
Simply Me
Hoi Brent20,
Wat knap dat je je verhaal met anderen deelt! Het is goed om te zien dat je graag hulp wilt.
Als je erover wilt praten, kun je ook De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten . Hier kun je anoniem je verhaal delen of samen met De Kindertelefoon kijken hoe je je situatie kunt verbeteren.
Groetjes, JanneB van De Kindertelefoon
Hey Brent,
Wat rot voor je, het is echt niet leuk dat jij in zoon situatie moet leven. Ik zelf heb ook veel huiselijk geweld mee gemaakt en ik begrijp dat dit echt heel erg veel fysiek en mentaal pijn doet. Is er iemand waarmee je kan praten hier over? Iemand die je vertrouwt en je hier mee kan helpen? Zo ja, ga dan zeker er over praten en als je er zelf comfortabel mee bent kun je zelfs echte hulp inschakelen die met je ouders kunnen praten. Wees vooral niet bang om dit te doen, want het is soms echt nodig! Als je deze optie nog niet fijn vindt of je vindt het nog een beetje eng zou ik nog even wachten. Als je ouders ruzie hebben kun je het beste gewoon in je kamer blijven zitten en als dat geen fijne plek is zoek dan een ander plekje in huis waar je kan zitten zonder dat ze je kunnen tegenkomen en je pijn kunnen doen. Ik snap je situatie volledig, en vergeet niet je bent niet alleen! Jij bent niet de enige in zoon situatie en het ligt absoluut niet aan jou!
Liefs, Lonelywriter
Reageer
Welkom
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.