Skip to main content
Vraag

huiselijk

• June 30, 2026
  • 1 reactie
  • 29 Bekeken

Hi ik ben een meisje van 15 jaar oud ik woon bij mijn ouder en mijn tweelingzus ik ben de oudste van onze 2!

MIJN VERHAAL:

rond mijn 2e verjaardag overleed mijn oma op 49 jarige levertijd waar ik het als klein kind heel erg zwaar mee had voor de rest ging het goed in de fam ik sprak mijn opa  en oma van mijn moeders kan niet! Maar voor de rest had ik ene gewone opvoeding maar helaas veranderde dit tijdens de Corona crisis mijn vader had soms wel van die buien waar dat hij heel erg snel boos werd. Maar rond deze tijd werd het steeds erger en erger als we bvbeeld gingen rekenen en we niet goed opletten of het nie snapte na heel veel uitleg werd hij heel erg boos en kregen we keer op keer een klap op ons achterhoofd even voor de duidelijkheid we waren hier 10 jaar oud ongeveer! En dit ongeveer een half jaar meer dan elke dag we hadden hier ook heel erg veel ruzie door! Hij is toen 2 jaar later op tirannie geweest maar dat hielp niet volgens hem wel maar dat was zeker niet het geval en ging rond die tijd wel steeds en steeds beter maar dat veranderde als snel ongeveer een half jaar gelden hij werd steeds sneller boos en hij was heel erg snel geïrriteerd alles wat ik zij was een weer woord zo als ik ben het hier niet mee eens of ik heb dat niet gedaan! Het werd steeds oneerlijker tussen mij en mijn tweelingzus. Vape hadden me ouders regels voor niet doen waren die en ze krijgt geen straf maar voor de kleinste dingen die K doe krijg ik gelijk staf voor en als je bvbeeld cola inschenk en wacht tot die klaar is met bruisen en ja pa denk dat hij vol is maar ja wij bij vullen geeft hij gelijk en klap en zengt hij dit is genoeg terwijl die nog geene eens vol was dit is een van de dingen die er dagelijks gebeurden. Ik kreeg vandaag weer ruzie ik had wat gepakt van mama had K niet moeten doen dat zij K ook tegen ze maar nee ik mocht dat niet zeggen. En ik kreeg een maand huisarts en ik moest 150 euro betalen Terwijl die dingen is maar 40 euro 💶 toen zij ik der wat van en toen werden ze boos ik stond per ongeluk op mijn vader zijn voet K zij sorry maar het was gelijk een klap en heel erg veel schreeuwen als K wat er van zeg of mijn menig geef is het gelijk dat ik met grote bek moet houden en dat K te verwent ben. Mjjn kamer word ook zomaar door gezorgd voor geen reden en daar mag ik niets van zegen ze kunnen alles pakken waar K voor betaald heb en dan zeggen ze het ligt is mijn huis! Ik heb er zo klaar mee maar IK HEB GEEN IDEE WAT IK MOET DOEN IK HEB ECHT JULLIE TIPS NODIG. En ik moets ook huilen op werk ik was 10 minuten te laat me tel was leeg ze vroeg waarom ben jij nou weer laat en als grap wat heb je weer gedaan? En toen moest ik heel erg hard huilen het werd me allemaal te veel op een dag! Ps I need tips

1 reactie

Diana
Forum|alt.badge.img+14
  • Vaste gast
  • June 30, 2026

Wat jij thuis meemaakt, klinkt echt heel heftig. Ik heb zelf geen ervaring met zo'n situatie, dus ik kan je helaas geen concrete tips geven. Misschien kun je eens contact opnemen met de Kindertelefoon. Zij luisteren naar je verhaal en kunnen je advies geven of je doorverwijzen naar mensen die je verder kunnen helpen.

Ik hoop oprecht dat er snel hulp komt voor jou en je gezin. Niemand verdient het om zich thuis onveilig te voelen of voortdurend in zo'n nare sfeer te moeten leven. Zorg goed voor jezelf en blijf er alsjeblieft niet alleen mee rondlopen.

Knuffel,

L.