Vraag

huisdier naar slacht vanwege stiefvader

  • 5 July 2020
  • 3 reacties
  • 72 Bekeken

Badge +1

Hoi allemaal,

Ik heb op mijn 6de verjaardag een kuikentje (bella) gekregen… ik was en ben nog steeds heel erg blij dat ik haar heb gekregen. Mijn ouders zijn gescheiden en mijn moeder heeft sinds kort een nieuwe vriend. Alleen is hij allergisch voor Bella, daarom moet hij weg. Ik wil dit echt niet want dat betekend dat ze waarschijnlijk naar de slacht gaat (dit willen mijn moeder en stiefvader). Ik wil gewoon niet dat Bella weg moet en al helemaal niet dat ze naar de slacht gaat. Ik huil al een aantal dagen over dit… ik heb geprobeerd met ze te praten maar ze moet weg. Ze zeggen dat vanwege haar leeftijd de slacht het beste plan is. Ik weet echt niet wat ik moet doen… iemand een idee? Ik kan echt niet zonde haar😭

 


3 reacties

Misschien kan je stiekem naar een kippenboer gaan? Je ouders willen misschien wel geld hiervoor krijgen wat een hele nare streek is!

Hi anoniemgm,

 

ik vind dat die nieuwe vriend wel heel snel zijn zin lijkt te krijgen. Hij moet toch ook snappen dat jij gehecht bent aan Bella. Straks moet jouw Bella weg en misschien is de week daarna die nieuwe relatie van die vriend met je moeder ook al voorbij en dan is Bella al weg.

 

Dat moet anders kunnen.

Zit Bella binnen in huis? Als Bella binnen zit kan ik me wel voorstellen dat als je echt allergisch bent, dat dat dan heel vervelend kan zijn, maar dan kun je misschien samen kijken of Bella in een goed hok (met ren) buiten kan. Al is het maar voorlopig in de zomer om te kijken hoe het gaat.

 

Misschien is die vriend voor het einde van de zomer weer weg en kan Bella gewoon weer naar binnen (als ie daar nu ook zit).

 

Ik denk dat naar de slacht wel heel drastisch is.

 

Als Bella niet langer in of om het huis bij je moeder kan blijven, kan Bella dan (tijdelijk) naar je vader? Ik weet niet of ie ver weg woont, maar als het niet te ver is kun je er nog regelmatig even naartoe.

 

Als dat ook niet kan dan kun je misschien kijken naar en goed 'huis’ voor Bella. Ik zit zelf te denken aan een kinderboerderij ofzo. Of misschien zijn er wel andere plekken waar ze dieren houden, bijvoorbeeld bij een bejaardenhuis of een school of een aardige buurvrouw, zodat je Bella nog kunt bezoeken.

 

Ik hoop dat je moeder er nog eens goed over nadenkt en dan komen jullie vast tot een oplossing die ook goed voor Bella en jou is.

 

Succes alvast.

 

Groetjes,

M&M's

Hey,

 

Zoals M en M's al aangaf, vind ik het ook wel snel dat die nieuwe vriend zoveel te zeggen heeft. 

Bestaat er voor jou een optie om haar ergens anders onder te brengen? 

Ik kan verder wel veel typen, maar M en M's heeft het al geformuleerd.

 

Conclusie van mijn reactie was. Kijk of ze naar je vader kan of zoek een nieuw huis voor haar, dan hoeft ze niet naar de slacht en kun jij haar bezoeken wanneer je wilt. 

 

Groetjes Gebruiker c 

Reageer