hoi, ik ben een meisje van 14.
ik heb 3 grasparkieten en 1 kat. er zijn zowiezo al 2 vogels vervangen nadat er 1 was opgegeten, 1 was doodgegaan van ouderdom en een andere was laatst dood gegaan. de eerste twee zijn vervangen. 1 van de nieuwe vogels is ziek. iets in het bloed. hij ziet er echt verschrikkelijk uit omdat zijn hele linker kant kaal en rood is. hij zit er ook de hele tijd te pikken met zijn snavel en hij wordt steeds magerder. mijn zus had vroeger ook vogels waardoor mijn vader er al veel van weet dus ik vroeg hem wat ik moest doen. ik heb ze niet handtam gekregen waardoor ze niet naar een dierenarts kan. en dan zegt mijn vader dus dat ik hem maar dood moet laten gaan. na de laatste die dood ging heb ik gezegd dat ik geen vogels meer neem. het doet me teveel pijn om ze dood van de grond te moeten halen. ik heb ook geen tijd om voor ze te zorgen. toen ik 10 was en ik ze kreeg had ik nog tijd maar ik ben nu dus 14 en ik heb gewoon geen tijd meer. ik wil mijn vogel zo graag helpen, als ik extra lekker eten in hun kooi hang heeft hij te weinig kracht om over het eten te “vechten”. ik wil hem ook niet apart zetten omdat ik wil dat hij zijn laatste dagen met zijn familie kan delen.
ik weet dat het waarschijnlijk als het verkeerde subforum voelt maar voor mij zit het goed. mijn vogels en in het algemeen huisdieren voelen als familie voor mij. daarom dat ik dit in thuis en familie zet.