Beantwoord

homoseksualiteit


  • Anonymous
  • 0 reacties
Ik weet zeker dat ik homo of Bi ben en ik zit er ontzettend erg mee en ik heb een vraag. Hoe kun je het beste aan je ouders vertellen dat je gay bent?
Heb je een tip of iets van hetzelfde deel het met mij plz.

AnoniemeGuy22
icon

Beste antwoord door Anonymous 14 May 2019, 21:51

Bekijk origineel

17 reacties

Hey @AnoniemeGuy22 heb het zelfde als jou ik weet niet hoe ik het tegen me ouders moet zeggen
Hi, ik ben zelf een hetero meisje dus ik heb niet echt een idee over hoe je je voelt. Ik heb wel een vriend die ook gay is. Hij heeft het eerst tegen mij verteld voordat hij het tegen iemand anders had verteld. Ik heb er toen samen met hem over gepraat, hij vond dat erg fijn. Mijn tip is dus om iemand te zoeken tegen wie je het eerst kan vertellen; een goeie vriend of vriendin, misschien je broer of zus (als je die een hebt). En als je het eerst tegen je ouders wilt vertellen kan je dat natuurlijk ook doen! Ik snap dat dat spannend kan zijn maar hou in je hoofd hoe ze ook reageren ze kunnen je jou niet veranderen en zullen je moeten accepteren. Ik weet natuurlijk niet hoe je ouders zijn maar ik weet wel zeker dat ook al kunnen ze misschien niet zo reageren hoe je had gehoopt ze blijven van je houden. Je kunt ook voor je het zegt vertellen dat het volgende (wat je gaat vertellen) je gevoelig ligt en ze vraagt om begrip. Dit maakt het makkelijker voor je ouders om te zien hoe belangrijk het voor je is. Succes! -X- f
Hey @AnoniemeGuy22 heb het zelfde als jou ik weet niet hoe ik het tegen me ouders moet zeggen
Heb jij misschien nog tips ofzo want ik zit er erg mee
Heb je een leerkracht die op het zelfde geslacht valt zo ja vraag hoe hun het gedaan hebben dat heb ik gedaan
Reputatie 3
Badge +3
Ik weet zeker dat ik homo of Bi ben en ik zit er ontzettend erg mee en ik heb een vraag. Hoe kun je het beste aan je ouders vertellen dat je gay bent?
Heb je een tip of iets van hetzelfde deel het met mij plz.

AnoniemeGuy22


@AnoniemeGuy22 ik heb precies hetzelfde probleem
Hoi.

ik ben zelf een hetero maar als ik gay zou zijn zou ik het wel gwn zeggen want je kan er niets aan doen. Je ouders accepteren je heus wel en meestal hebben ze het ook al door.

Ouders die het niet accepteren zijn losers. Maar als ze echt van je houden houden ze van je hoe je ook bent.

toch is dit misschien wel makkelijk zeggen omdat ik hetero ben. Maar zo zou ik het gwn doen

suc6

groetjes anoniempje
@Anoniempje350
Als mijn ouders het al door hadden zouden ze er al op gekomen zijn. Alleen mijn beste vriend weet dat ik gay ben.
Het beste wat je (naar mijn mening) kan doen is gwn wanneer je op de bank zit met je moeder fzo gwn zeggen wanneer een knappe vent op tv is: tyfus die is knap. Dan gaat zijwaarschiijnlijk vragen stellen enzo waardoor het voor jouw niet zo'n awkward begin is!
Je ouders weten waarschijnlijk het al ik ga binnenkort vertellen tegen hun

Hey, @AnoniemeGuy22 , ik ben zelf trans, en voordat ik uit de kast kwam tegen m'n ouders, wist ik zeker dat alles goed zou gaan, er waren geen tekens dat ze er misschien een probleem mee zouden kunnen hebben dus zei ik het gewoon. Dat is (denk ik) de beste manier. Maar wat ik verschrikkelijk fout heb gedaan is dat ik niet eerst iets had geregeld voor als het mis zou gaan. Want bij mij ging het mis. Ik had het zelf nooit verwacht, je kunt dus niet weten hoe ze gaan reageren ookal denk je misschien van wel. Maak dus niet dezelfde fout en maak een plan voor als het toch misgaat. Better safe than sorry. Good luck! 

Zoals @Thesquidboyo ben ook ik transgender en ik voelde mij altijd een meisje zo gedroeg ik mij en voor mijn ouders van och dat gaat over. Ik werd ouder en al vlug was het Taylor kom eens jongen op school ze vroegen ben jij een homoseksueel? ik nee ik vind meisjes leuk en ging veel met hen om tot op een dag een leraar zei Taylor na school blijft eens even a.u.b.

Ik gebleven en zij vroeg Taylor ben je homo dat mag je gerust zeggen ik zei ik vind meisjes leuk tot ze vroeg voel jij je soms een meisje? Ik zei ja en mijn lerares zei je hebt transseksuele gevoelens. Na een tijdje werd ik depri want ik wou een meisje zijn en ging naar mijn ouders ze zagen dat ik niet gelukkig was ik zei ik vind mezelf een meisje en wil transseksueel zijn. Ze waren van kijk je krijgt zakgeld als je spaart betalen wij de rest enkel moet je sparen voor geslachtsverandering.

Mijn ouders vatte het goed op en het verbergen brengt depressie dus kun je best gewoon eerlijk en open zijn 

Reputatie 2
Badge +1

Ikzelf ben homo, maar nog niet uit de kast

Ik wil wachten tot ik er klaar voor ben

Ik zou als ik een nacht niet thuis ben een brief achterlaten

Of ik zou wachten tot ik een lief heb en zeggen: ik heb een lief, ik zal ze morgen laten zien.

En dan gewoon een jongen laten zien.

 

Laat weten wanneer je het verteld hebt

 

Badge

Ik heb zelf geen ervaring maar mijn zus wil een jongen zijn en hij vertelde het nooit het was in kleine stapjes en toen hij een winkel in liep en meteen naar de jongens afdeling liep wist mijn moeder genoeg maar ik denk dat je ouders het wel weten 

Hey ik ben een biseksueel meisje. Zelf leef ik in een omgeving waarbij het oke is. Dat wist ik ook wel. Toch vond ik het lastig, omdat ik zelf mijn geaardheid ook niet zeker wist. Misschien heb jij dat ook. Het is toch wel fijn om het zeker met iemand het erover te hebben. Voel je verder niet verplicht om heel officieel en groots “uit de kast” te komen. Dat hoeven hetero’s ook niet. Deel het lekker met wie je zelf wilt. Succes!

Badge

Nou ik ben Lesbienne en ik heb langzaam wat tekens gegeven.

Zoals de lesbian prideflag natetekenen en op een zichtbare plek hangen enz..

Ik ben 13 en homo en mn moeder zag het al aankomen en ze vroeg vorig jaar van jij vind jongens leuker dan meisjes he schat .

En ik zei van ja ik denk het wel en ze zei wat leuk is weer is wat anders maar het maakt ons niks uit als je maar zeer gelukkig ben 

Badge

Hoihoi,

Ik ben nogal laat met mijn reactie, maar ik zal toch maar mijn ervaringen delen. 

Je moet vooral doen wat jij het liefste wil. Vertel het eerst aan een zus of broer, of aan een goede vriendin. Je kan er uiteraard ook gewoon voor kiezen om simpelweg een appje te versturen. Pak het in ieder geval rustig aan, doe niets overhaast. Ik raad sowieso aan het eerst aan je ouders en gezin te vertellen. Het zal hoe dan ook awkward worden en je zal je hoe dan ook schamen. Ik werd de allereerste keer ook helemaal rood, maar ondertussen ben ik eraan gewend om uit de kast te komen. Ik ben nu 14 (bijna 15). 

Sterkte en veel succes!

Groetjes,

Jonas

Reageer