Skip to main content

Homofobische ouders

• September 30, 2025
  • 17 reacties
  • 211 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Lang verhaal dit en TW mensen! Srs!

(Btw, dit is geen teken dat je niet uit de kast moet komen!)

Dus ongeveer 3 a 4 weken geleden kwam ik van school, en voor dat ik nog met mn huiswerk begon wou ik nog een gesprek met iemand afronden. Het was een jongen die ook homo was, en we zaten gwn over te praten. Geen idee waarom maar opeens wou mn moeder weten wie het was. Zei gwn dat het een klasgenoot is, maar toch liet ze me niet met rust. 

Ff backstory mn hele familie is altijd homofobisch geweest, maar het boeide me echt niks omdat ik gwn pas veeeel later uit de kast zou komen/ uit huis gaan. (zat echt te denken aan 24 ofzo, ben 14)

Anyway dus ze liet me gwn niet met rust en vervolgens heeft ze ALLE berichten tussen die jongen en mij vertaald (ze kan geen nederlands). En ja… daar is wel duidelijk te lezen dat ik homo ben.

Sinds die dag heb ik het ZO ZO erg. Dagelijks (erge) ruzie, geschreeuw, nog wat klappen gekregen, bedreigd met alles wat er is (Doodsbedreigingen, bedreigingen om te verhuizen naar een afgelegen dorp omdat ze zich voor me schamen en etc) Ze hebben half mn hoofd geschoren. Had een amazing middenscheiding, volgens mn ouders was dat te “gay” of “vrouwelijk” Vervolgens hebben ze mn wijde broeken weggegooid. Ook te “gay” Ik moet van hun skinny jeans dragen en kort haar hebben. Ze zeiden zelf dat ze geen homo zoon willen. 

Ik vind hun echt geen “ouders” meer. Je zoon dit laten doorleven en geen spijt van hebben? Crazy.

Had meteen een vriendin laten weten. In die moment had ik 112 kunnen bellen (Was echt een chaos), maar ze zei dat ik het aan iemand van school zou moeten laten weten. En ik was het gwn eens met haar. Vaak hebben scholen/organisaties sneller toegang tot hulp (denk ik) dus ja.

Heb ik ook gedaan. Ik mag omkleden in de wc’s en mag tijdens de les een pet op.

Voor het rest niks. En ik verbaas me gwn enorm. Hoe kan er bij zo iets ergs niet meteen hulp aangeboden worden????? Het dag dat ik naar school ging dacht ik echt dat er meteen iemand voor me zou zijn ofzo.

3-4 en nogsteeds nauwelijks van hun gehoord. Die vriendin heeft me sinds het eerste incident niet geappt/beantwoord, en die jongen ook niet.

Mentaal voel ik me echt opgefokt. Ik moet dit allemaal zien te doorleven, en vervolgens krijg ik ook geen support meer van vrienden die ik al jaren ken. Ik heb de laatste weken heel erg veel stress. Ook nog middennacht om moeten kotsen. Ik heb ook echt geen zin in niks meer. 

Ze gaan ook nog herhaaldelijk door mn tel en hebben zelfs een kamera in mn kamer gezet. Ik heb echt geen vrije wil en 0 privacy.

Ik heb geen idee wat ik moet doen. Blijkbaar doet mn school niks aan, dus moet ik mezelf zien te reden.  Ik wil gwn uit dit huis. Ik voel me echt zo onveilig

17 reacties

Forum|alt.badge.img
  • Weet de weg
  • October 1, 2025

Omg heftig dit. Kan me nie voorstellen hoe je je nu dagelijks zo voelt. Het verbaast me dat er ook geen comments waren geplaats. Zo lijkt het alsof je nie wordt gehoord en dat heb je nie nodig vooral nie nu. Of misschien ben ik gewoon ietsjes snel. Maar in ieder geval, school doet dus nie veel. Het is al knap dat je dit vertelt. Ik heb beetje opgezocht en je zou kunnen bellen met kindertelefoon. Ook heb je veilig thuis die je kunt contacteren en anders gewoon 112. Niet denken dat je probleem nie groot genoeg is. Hulp MOET je krijgen. Verder wens ik je veel veel succes. 

mvg s

Fleur_
Forum|alt.badge.img+3
  • De Kindertelefoon
  • October 1, 2025

Hi ​@bitchhhhhyjongen ,

Wat super naar om te horen dat jouw ouders zo reageren en dat ze ook jou uitschelden en slaan… Maar wel wat super knap van jou dat je dit hier durft te vertellen zeg! Je hoort je wel veilig te voelen thuis! Zoals ​@Anoniempiee al zegt zou je hulp kunnen krijgen van de Kindertelefoon. Je kunt met ons bellen van 11:00-21:00 (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Ook zou je contact op kunnen nemen met Veilig Thuis, met hun kun je ook chatten en bellen! Onthoudt dat je er niet alleen voor staat!!

Nogmaals echt super knap dat je dit hier deelt!

Groetjes,

Fleur

De Kindertelefoon

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • October 1, 2025

oh wauw dit klinkt echt supereng 😢 wat je ouders doen is echt niet oké, je hoort niet geslagen of bedreigd te worden en je mag ook gewoon jezelf zijn. dat is helemaal niet jouw schuld, zij doen iets heel verkeerds.

je moet nu echt hulp gaan halen want je bent niet veilig thuis. je kan 112 bellen als het heel erg is en je bang bent dat je iets gebeurt. je kan ook naar school gaan en tegen iemand zeggen dat je thuis mishandeld wordt, zoals een vertrouwenspersoon of de directeur, dan moeten ze dit doorgeven aan de juiste hulp.

probeer alles wat je kan opschrijven of bewaren van wat er gebeurt, zoals berichten of foto’s, zodat iemand kan zien dat dit echt is.

jij hoeft hier niet alleen doorheen, er zijn mensen die je willen helpen en die ervoor kunnen zorgen dat je veilig bent 💛. heel veel sterkte!

xx Wolf 🐺

Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • October 1, 2025

omg… ik lees dit bericht en schrik wel een beetje…. ik zou gewoon zonder getwijfel de 112 bellen… want je eigen kind slaan… wow dat gaat gewoon te ver!! 

Katjatja
Forum|alt.badge.img+4
  • Praat goed mee
  • October 1, 2025

Wat super naar en eng dit. Ik wil dat je weet dat wij achter je staan. Het is niet oké wat je ouders doen. Als je twijfelt om te bellen naar iemand kan je dat beter gewoon doen. Het is niet jouw schuld en dat weten we allemaal! De politie komt altijd als je belt, dat is verplicht want iemand zou nooit zomaar bellen. Dus: schakel hulp in. Je hoeft je niet te schamen. In Neder Is het zelfs verboden om mensen met een andere seksualiteit anders te behandelen dus je hoeft niet bang te zijn voor hulp. 
💔💔💔💔💔💔💔🫂❤️‍🩹❤️‍🩹❤️‍🩹❤️‍🩹❤️‍🩹❤️‍🩹❤️‍🩹

Forum|alt.badge.img

@Anoniempiee  ​@Wolf  ​@Victoria  ​@Katjatja Tnxxxx voor de reacties!

Zal wss Veilig thuis bellen.  Geen idee wanneer ik nog tijd voor heb. 

Thuis dan sws niet. Mr ja ik zie wel wanneer

Geen idee of jullie nog vragen hebben mr stel ze gerust!

xx

Forum|alt.badge.img
  • Weet de weg
  • October 1, 2025

@bitchhhhhyjongen geen probleemm! Hou ons op de hoogtee

xx s

*onnodige quote verwijdert door de KT*

Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • October 1, 2025

@bitchhhhhyjongen  ja geen probleem stel ons gerust op de hoogte want ik ben wel benieuwd of het wel goed gaat met jou…

*(onnodige quote verwijdert door de KT)*

Forum|alt.badge.img

@Katjatja  ​@Anoniempiee  ​@Victoria  ​@Wolf 

Geen idee wie er allemaal een update willen mr goed

Heb niet kunnen bellen met veilig thuis, en ben weer in een erge ruzie gekomen

(Ja ik had het druk en heb geen moment kunnen vinden, en via de chat kan je geen melding maken)

ik heb geen idee wat ik nog doe. Zelf kan ik. niks, en school is langzaam. En iemand anders waar ik naartoe kan is er niet

Ik had in het begin echt veel doorzettingsvermogen om dit op te lossen maar nu ben ik gwn ontzettend moe.

Ik verlies echt hoop in dit

Yall als jullie nog vragen hebben stel ze gwn idk wat ik moet zeggen

Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • October 3, 2025

heyy ​@bitchhhhhyjongen 

dusss als ik het goed begrijp is dat je thuis niet kan bellen… dat wordt inderdaad lastiger… maar ben je niet home alone? dat je dan alleen thuis bent met niemand anders zo ja dan kan je die moment grijpen!!! zo nee bel gewoon op de straat!!! laat mij nog ff een update als er wat nieuws gebeurd!!!

Forum|alt.badge.img

@Victoria 

Ja ik ben niet heel vaak home alone lolll mr ja dat is een optie 

Wat jij zegt was wat ik ook deed, gewoon op straat bellen. 

Ze vragen je vervolgens om je naam en nummer achter te laten om gebeld te worden door hun,

die moment was ik bijna thuis dus kon dat niet. (Want ja, dan vragen mn ouders wie het is. Sws)

En ja ze gaan ook absurd vaak door mn tel heen 

dat girl ill keep you updateddd

Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • October 5, 2025

@bitchhhhhyjongen 

alrr… je kan dan gaan logeren bij je vrienden… en dan kan je daar toch bellen? en hopelijk bellen ze terug in een dag!!!

Forum|alt.badge.img

@Victoria 

Ja dat kan ik niet gaan doen lol

had ik allang gedaan als het kon

Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • October 5, 2025

@Victoria 

Ja dat kan ik niet gaan doen lol

had ik allang gedaan als het kon

hoe bedoel je??

Forum|alt.badge.img

@Victoria 

Ja ik kan niet bij een vriend gaan logeren.

Mn ouders laten mij gwn niet sws.

En vrienden heb ik niet meer over na dit allemaal

behalve voor een wat oudere jongen die mij een stukje holp met school enzo

trouwens, m’n mentor gaat maandag en dinsdag “met m’n situatie aan de slag” 

dus eigenlijk deden ze niks tot nu…

anyway dat girl

S4GEEE
Forum|alt.badge.img+1
  • Praat goed mee
  • October 8, 2025

Heyy

Ik zie dat ik een beetje laat ben hierin, maar ik wil er toch wat over zeggen. Je kind slaan is illegaal, net zoals een camera in de kamer van je kind zetten als het goed is. En ik heb nog een tip voor het kunnen bellen naar de veilig thuis, misschien kun je na school naar een bos gaan of een andere rustige plek en daar bellen? Dan horen je ouders het niet en dan heb je de ruimte. Hoop dat het helpt!

Groetjesss ​@S4GEEE 

Forum|alt.badge.img+6
  • Praat goed mee
  • November 15, 2025

Dat is naar om de horen. Je kan ook contact op nemen met veilig thuis of met de kindertelefoon. Of je kan het met je mentor er over hebben of vrienden.