Vraag

Hoe zorg ik dat mijn moeder van me houdt?

  • 8 December 2022
  • 2 reacties
  • 75 Bekeken

Reputatie 1
Badge

Okay. Dit klinkt waarschijnlijk als je gemiddelde puber die problemen heeft met haar ouders, maar dat ik gewoon niet het geval.

Laat me het uitleggen.

Ik, een meisje. Ik hou erg veel van mijn ouders, en ik zit ermee dat ik denk dat mijn moeder me haat, omdat iedere keer als ik thuis kom is het werd  te wat ze doet schreeuwen tegen me, en me vertellen wat er allemaal mis met me is, ik ben verwend, ik ben lui, ik ben dom etc…

 

De andere keer is mijn moeder degene die naar mij vent, en daar ziet ze geen problemen mee, en de andere keer slaat ze me, gooit ze me van de trap af of dreigt ze mijn huisdier te vermoorden..

Ik denk echt dat ze mentaal ziek is, maar ik zit altijd met dat schuldgevoel dat ik niet goed genoeg voor haar ben om van te houden..

Mijn vader en moeder wonen samen, maar hebben geen relatie meer, en mijn vader is er bijna nooit, hij drinkt, doet w1€t maar als hij er is is hij verantwoordelijk en aardig.. Mijn moeder doet wel normaal tegen hem, maar denkt nooit twee keer na om tegen ons te gaan schreeuwen over haar eigen problemen ..

 

Ligt het aan mij dat ze zo doet, of is er iets mis.. wat moet ik dan doen?


2 reacties

Badge

Niet iedereen denkt zomaar dat zijn/haar moeder mentaal ziek is, als je dat echt denkt is het beter dat je hulp zoekt voor haar(klinkt stom want iedereen zegt dat altijd, maar is misschien wel handig)

als je dat doet hou dan altijd in gedachten dat je je moeder probeert te helpen, want daar is nooit is mis mee, anderen helpen

zeg bijvoorbeeld dat je nog iets moet doen ergens anders of iemand had belooft te helpen en gebruik die tijd om hulp te zoeken voor haar, of om even een moment voor jezelf te nemen zodat je daarna thuis er weer even tegenaan kan

 

ik heb verder geen idee wat ik tegen je moet zeggen, want ik weet dat het makkelijker zeggen dan doen is, maar ik hoop echt dat je hier iets aan hebt

voor de rest hoop ik voor je dat het snel goedkomt met je thuis situatie! Dat verdient namelijk iedereen

hi @Ik Ben 3 Jaar !! dit klinkt super heftig!

Dat je moeder je slaat en van de trap duwt vind ik niet normaal! en dat ze je bedreigd is ook niet oke! Ik denk dat het goed is om met je juf/meester/mentor te praten!! Of misschien een vertrouwingspersoon bij jouw op school. dit kan natuurlijk super spannend zijn, dat snap ik heel goed! Bereid je drm ook goed voor om dit soort situaties wat bij jouw thuis gebeurd goed uit te kunnen leggen aan anderen. als je met dit probleem blijft hangen, en er met niemand over praat dan helpt het niks en blijft het zo!

het zou kunnen dat je ouders mentaal ziek zijn.  dat weet je natuurlijk niet zeker!

misschien kun je op een sportclub, of doe mee aan leuke activiteiten in jouw stad! zorg voor een beetje afleiding.

 

mijn grootste tip is: praat erover!! doe het alsjeblieft!! er moet actie worden ondernomen!

k hoop dat je er iets aan hebt! oh ja en vergeet niet: je bent niet de enige!! ik ben er voor je

 

liefs emma

Reageer