Vraag

Hoe weet ik of ik depressief ben? En hoe vertel ik dat aan mijn ouders?

  • 16 August 2023
  • 2 reacties
  • 87 Bekeken

Reputatie 1
Badge

Hi

Ik  heb al maanden het gevoel dat ik depressief ben, Ik ben nog niet naar een huisarts gegaan of zo want ik heb het gevoel dat als mijn ouders erachter komen ze gaan denken dat ik overdrijf

Ik doe gelukkig al een paar maanden niet meer aan snijden maar ik voel me vaak somber en zwak, En mijn schoolpreestaties zijn zwaar omlaag gegaan 

Nu wil ik aan mijn ouders voorstellen om naar de huisarts te gaan en te kijken of ik depressief ben, of iets in die richting, Maar weet ik niet hoe ik dat moet voorstellen

Ik vind het nogal eng / akward om naar ze toe te gaan en het te zeggen, Persoon ben ik meer een persoon op te appen / een brief te sturen

Wat moet ik nu doen?


2 reacties

Reputatie 7
Badge +8

Zelfs al snap ik helemaal dat vragen om naar de huisarts te gaan voor klachten van depressie helemaal niet leuk is is er geen andere mogelijkheid. 

Als ik jou was zou ik proberen een rustig moment te zoeken waar je je ouders erover zou kunnen vragen. Schijf misschien eerst op een papiertje wat je nou precies wilt vragen en waarom. Zelfs al weet je het al kan het wel helpen. En dan vraag je erover. Geef misschien wat voorbeelden voor waarom je misschien denkt depressie of dergelijke te hebben en hoe je daar hulp voor kan krijgen als je naar de huisarts zou gaan. En als het mag en de afspraak gemaakt is moet je eigenlijk gewoon herhalen wat je tegen je ouders zei. Dus dat je denkt depressie te hebben, waarom en hoe je denkt hulp ervoor te kunnen krijgen. 

 

Ik hoop dat dit helpt!

Reputatie 1
Badge

Ja, dat zal ik doen

Super bedankt  voor de hulp, ik zal laten weten of het lukt!

Reageer