Skip to main content
Vraag

hoe vraag ik mijn ouders voor therapie

• February 26, 2026
  • 3 reacties
  • 41 Bekeken

Forum|alt.badge.img+2

heyy

ik ben er weer maar ik heb ff een vraag niet judgen a.u.b maar ik ben 13 en weeg 68kg en ben 1.65 dus ik heb overgewicht maar ik zie er niet dik uit ik heb een platte  buik alleen mijn dijen zijn een beetje groot en ik heb een grote bil maar ik ben wel aan het sporten enzo en ik had ook een eetstoornis en was heel dun en toen ik 9 of 10 was kwam er vet aan mijn lichaam omdat mij n ouders me gingen dwingen om te eten maar nu vind me moeder me te dik mijn vader niet btw en ze scheld mijn zus ook uit omdat ze overgewicht heeft maar mijn oma die zegt elke keer dat ik moet afvallen en mijn moeder begon ermee en nu ook me oma en ze beseffen niet dat ik zo hard probeer om nog eigenlijk op aarde te blijven en ze maken mij de heletijd onzeker en ik heb een vape en die gebruik ik soms maar ik heb astma dus het is echt slecht voor me ook als je geen astma heb maar oke mijn soort van uitweg is nu vapen ik deed als eerst sh en nu is het naar vapen ik ben niet verslaafd maar als het teveel word gebruik ik het wel en ik heb  bijna elke dag ruzie met me moeder door me zusje omdat me zusje leugens zegt over mij tegen me moeder en dan word ze boos op zelfs me zus zegt dat het niet waar is maar ze blijft maar me zusje geloven en mijn vader is nu zijn  moeder gaan bezoeken in het land dat ze woont en waar hij is geboren voor 4 weken maar hij stond altijd voor me op maar nu heb ik ook een soort ruzie met hem omdat ik hem nii app en wanneer ik boos of verdrietig ben stoot ik mensen weg dat is echt een bad habit van mij maar ik wil zo graag beginnen met therapie omdat ik als 7 jarige sexueel aangeraakt ben door 2 familie leden en ik wil er echt over praten met iemand en ik heb ook gwn veel meegemaakt maar mijn zus en ik maken vaak van die opmerkingen dat we therapie willen maar me ouders nemen het volgens mij niet serieus btw mijn zus is 18 maar ja ik heb een paar vragen hoe kan ik tegen mijn ouders zeggen dat ik echt therapie wil en btw mijn ouders zijn beide bruin en meestal neemt een black parent household mental health niet serieus dus hoe kan ik het vragen ??

3 reacties

Yusa
Forum|alt.badge.img+14
  • Vaste gast
  • February 26, 2026

Hey wat heftig allemaal! Ik weet eig niet zo goed wat te zeggen dus je krijgt van mij steun en sterkte ❤️ verder raad ik je aan de Kindertelefoon te bellen (0800-0432) of te chatten. Dan kun je samen met hun een plan bedenken. 

Ook nog: 

Liefs, Yusa xx 😘

Forum|alt.badge.img
  • Net nieuw
  • February 26, 2026

heyy, wat vervelend! Heb je misschien op school iemand (zoals een mentor) waar je heen kan gaan? Meestal kunnen zij ook wel contact opnemen met je ouders. Dan hoef je het niet zelf te doen. Heel veel sterkte!😘

Liefs.

Forum|alt.badge.img+2
  • Topic-opener
  • Praat goed mee
  • February 26, 2026

@Yusa 

bedankt!!! zal ik doen