hoe vertel je aan je ouders dat je je haar kort wilt laten knippen?


  • Anonymous
  • 0 reacties
hoi

Ik wil al een tijdje super graag mijn haar kort laten knippen. maar hoe vertel je dat aan je ouders? je denkt zeker dat is iets doods normaals maar dat is het ik mijn geval niet.

van mijn 4de tot mijn 16de riep ik altijd ik hou mijn haar tot mijn kont en ik ga het echt niet op steken of iets. nu ben ik 17 en heb het tot mijn kont. ik vond het vroeger echt geweldig maar nu denk ik constant kan ik er niet een schaar er in zetten? ik wil het zo kort laten knippen zo als de meeste jongens en sommige meisjes.

maar hoe zeg je dat aan een moeder die je dwingt dat je het zo lang moet houden. hoe vertel je dat je het kort wilt hebben? en hoe maak je dan ook nog eens de stap zelf?
ik kan namelijk niet tegen veranderingen aan me zelf en zeker niet als je er aandacht van krijgt. en hoe kies je uit wat voor kapsel je dan neemt?
en hoe weet je welke gel handig is? en allemaal zulke vragen heb ik.

hoe weet je als je het doet of je familie niet het contact verbreekt.

ik wist niet in welke subforum ik het moest plaatsen...

groetjes
bella

24 reacties

Hey,

Is het misschien een idee om het eerst tot op je schouders te laten knippen?
Dan kunnen je ouders een beetje aan het idee van jou met kort haar wennen, als je dat een poosje hebt gehad kun je erover beginnen dat je het eigenlijk nog een stukje korter wil.

Je zou je haar kunnen laten doneren, dan heb je een goede reden om het kort te knippen. Misschien kunnen je ouders er dan ook makkelijker mee omgaan.

ik hoop dat je hier iets aan hebt.

Xxjee
Ik denk dat je kan proberen om er langzaam naartoe te werken, knip elke keer dat je naar de kapper gaat een stukje van je haar af. (Je kan ook vaker naar de kapper gaan om het process iets te versnellen). Als je dit in stappen doet trekt het ook niet zoveel aandacht en is het voor jou een stuk minder wennen.

Welke gel handig/ fijn is voor ieder persoon verschillend... Misschien wil je wel wax (Zelfde effect als gel, iets minder sterk en word niet zo hard) gebruiken... Dit is gewoon een kwestie van uitproberen.

Ik denk dat je gewoon een keer met je moeder moet gaan praten dat je hier over na zit te denken en dat je het wel wilt proberen. Dit kan je doen als jullie 's avonds televisie zitten te kijken ofzo.

In elk geval veel succes!
Hey,
hoi

xxjee:
Ik was zo iets al van plan. om over een maand of zo er 35centimeter of meer er af te halen. dat is dan idd tot mijn schouders. en dan later vlak voor dat ik op vakantie ga dus ergens in juli helemaal kort. maar ik weet gewoon niet hoe ik dat moet brengen.

dankje voor je reactie.

Alfred:

ik ben van plan om over een maand of zo het tot mijn schouders het te doen. als ik jou idee zou doen zou het niet bepaald werken. want ik hoef nu maar 1x in het half jaar naar de kapper.

ik denk dat het zwz de aandacht zou trekken. zeker in mijn familie. zij zijn eigenlijk tegen meisjes rond mijn leeftijd met kort haar. zeker als het een wat jongens achtiger kapsel woord.

Welke gel handig/ fijn is voor ieder persoon verschillend... Misschien wil je wel wax (Zelfde effect als gel, iets minder sterk en word niet zo hard) gebruiken... Dit is gewoon een kwestie van uitproberen.

dat zie ik dan wel denk ik.

Ik denk dat je gewoon een keer met je moeder moet gaan praten dat je hier over na zit te denken en dat je het wel wilt proberen. Dit kan je doen als jullie 's avonds televisie zitten te kijken ofzo.

mijn moeder zij gister nog. als je dat wilt gaan doen dan wil ik geen contact meer. je bent en meisje en je hoort er uit te zien als en meisje. je draagt al jongens kleding. dus je mag echt geen kort kapsel nemen.

In elk geval veel succes!

dankje!

groetjes
bella
Hey,

Wat naar, mischien kun je eerst vragen wat ze er van zou vinden als je je haar kort zou knippen en dat langzaam tot de vraag komen of jij het ook mag doen. Of je kunt het vragen als je ouders in een goede bij zijn.

Succes!
hoi

Wat naar, mischien kun je eerst vragen wat ze er van zou vinden als je je haar kort zou knippen

ze vinden dat dat dan te jongens achtig woord.

en dat langzaam tot de vraag komen of jij het ook mag doen. Of je kunt het vragen als je ouders in een goede bij zijn.

ik mag het niet doen. maar ik blijf het vragen

Succes!

dankje
Hey,

Wat naar, mischien kun je eerst vragen wat ze er van zou vinden als je je haar kort zou knippen
ze vinden dat dat dan te jongens achtig woord.

Ook als je je haar eerst gewoon tot je schouder doet? Mischien is dat anders een iddee.

en dat langzaam tot de vraag komen of jij het ook mag doen. Of je kunt het vragen als je ouders in een goede bij zijn.
ik mag het niet doen. maar ik blijf het vragen

En als je naar de kapper gaat, en het dan gewoon doet?
Hoi

Wat naar, mischien kun je eerst vragen wat ze er van zou vinden als je je haar kort zou knippen
ze vinden dat dat dan te jongens achtig woord.
Ook als je je haar eerst gewoon tot je schouder doet? Mischien is dat anders een iddee.

Ja ga ik ook doen als het warmer woord. Dan ga ik 30 centimeter doneren aan stichting haar wensen.

en dat langzaam tot de vraag komen of jij het ook mag doen. Of je kunt het vragen als je ouders in een goede bij zijn.
ik mag het niet doen. maar ik blijf het vragen
En als je naar de kapper gaat, en het dan gewoon doet?

Dat is dus het probleem. Als ik naar de kapper moet gaat mijn moeder 2 uur van te voren naar de kapster toe van ze wil alleen de puntjes. En vraag er maar niks over.
Hallo, Bella,

Jouw ouders moeten je accepteren zoals JIJ bent. Ouders denken ook altijd alsof ze alles maar over hun kinderen kunnen beslissen, van haar tot teennagellengte...

Je zou misschien op je school naar je mentor kunnen gaan en dan een keer vragen of jullie een 'tien minutengesprek' kunnen houden met je moeder. Het zal erg confronterend zijn, maar dan heb je in ieder geval een volwassen voorstander.

Doei, en wees lekker jezelf!
De Persoon Zonder Naam

P.S.
In de wet staat niet dat het verboden is om je haar kort te knippen als meisje. Wél is het verboden om als moeder je kind geen eten te geven, je kind op te sluiten, of je kind te slaan.
Hoi Geen_Naam bedankt voor je reactie!

Je zou misschien op je school naar je mentor kunnen gaan en dan een keer vragen of jullie een 'tien minutengesprek' kunnen houden met je moeder. Het zal erg confronterend zijn, maar dan heb je in ieder geval een volwassen voorstander.

Bij het laatste gesprek is het soortvan aan spraak gekomen. Het ging niet specifiek over haar. Maar over alles waar ze de baas over wilt zijn.

P.S.
In de wet staat niet dat het verboden is om je haar kort te knippen als meisje. Wél is het verboden om als moeder je kind geen eten te geven, je kind op te sluiten, of je kind te slaan.

Ik ken de kinderrechten wel een beetje...

Groetjes
Bella
Hoi Geen_Naam bedankt voor je reactie!


Je zou misschien op je school naar je mentor kunnen gaan en dan een keer vragen of jullie een 'tien minutengesprek' kunnen houden met je moeder. Het zal erg confronterend zijn, maar dan heb je in ieder geval een volwassen voorstander.
Bij het laatste gesprek is het soortvan aan spraak gekomen. Het ging niet specifiek over haar. Maar over alles waar ze de baas over wilt zijn.


P.S.
In de wet staat niet dat het verboden is om je haar kort te knippen als meisje. Wél is het verboden om als moeder je kind geen eten te geven, je kind op te sluiten, of je kind te slaan.
Ik ken de kinderrechten wel een beetje...

Groetjes
Bella

Recht om je haar kort te knippen! Leve de vrijheid!

Als je weet dat je moeder alleen 'Nee!' zegt als je vraagt of je je haar kort mag knippen, maar dat ze je niet gaat straffen, zou ik je haar gewoon laten knippen bij de kapper.

Maar, Bella, je hebt ook andere problemen zoals ik heb gelezen en die zijn wel belangrijker dan dit. Dat je je haar niet kort mag knippen is natuurlijk jammer, maar ik zou eerst de andere probleempjes oplossen! Dat over je broer vind ik inderdaad erg heftig.

Knipse!
Geen_Naam
Hoi

Recht om je haar kort te knippen! Leve de vrijheid!

Ik heb er pas recht op als ik 18 ben...

Als je weet dat je moeder alleen 'Nee!' zegt als je vraagt of je je haar kort mag knippen, maar dat ze je niet gaat straffen, zou ik je haar gewoon laten knippen bij de kapper.

Nou ze kan wel iets gaan doen. Ze heeft meerdere keren gezegt als ik richting een jongen ga dat ze dan geen contact meer wilt hebben.

Maar, Bella, je hebt ook andere problemen zoals ik heb gelezen en die zijn wel belangrijker dan dit.

Ik weet dat er meer en ergere problemen zijn bij mij. Maar dit is anders. Hier door zou ik me prettiger voelen.

Dat je je haar niet kort mag knippen is natuurlijk jammer, maar ik zou eerst de andere probleempjes oplossen! Dat over je broer vind ik inderdaad erg heftig.

Ik kan die problemen echt niet op lossen. Die kunnen gewoon niet op gelost worden. Ik ga in iedergeval het contact tussen mij en mijn broer verbreek ik op de dag dat ik uit huis ga. Er is geen andere mogelijkheid

Groetjes
Bella
Ok, Bella,

Dan weet ik het niet zo goed, maar als ze dreigt het contact te verbreken, voel je je dan niet beter? Ik kan me voorstellen dat je het contact met je moeder ook wil verbreken als je niet eens meer je haar mag knippen op de manier waarop jij wil.
Dan weet ik het niet zo goed,

het is ook lastig...

maar als ze dreigt het contact te verbreken, voel je je dan niet beter?

ik voel me dan op zich misschien wel wat beter als ik met haar geen contact heb. maar hoe zit het dan met mijn stief vaders familie? daar gaat dan ook contact weg. en ik kan echt niet zonder mijn stief familie. en echt niet zonder me stief zus en stief broer. daar gaat dan ook het contact ben ik bang ook weg. maar dat wil ik niet... wil ik dan mijn zus, boer (de lieve), (stief) opa en oma kwijt? of voor goed een meisje meisje blijven? dat is de vraag die ik me constant af vraagt.

Ik kan me voorstellen dat je het contact met je moeder ook wil verbreken als je niet eens meer je haar mag knippen op de manier waarop jij wil.

ik heb vandaag hele interessante informatie te horen gekregen dat je ook begeleid kan gaan wonen voor je 18de en van af je 17de (ben ik nu) kan je het helemaal zelf bepalen!

groetjes
bella
Hii,

Wat naar, mischien kun je eerst vragen wat ze er van zou vinden als je je haar kort zou knippen
ze vinden dat dat dan te jongens achtig woord.
Ook als je je haar eerst gewoon tot je schouder doet? Mischien is dat anders een iddee.
Ja ga ik ook doen als het warmer woord. Dan ga ik 30 centimeter doneren aan stichting haar wensen.

Goed iddee! Worden andere mensen ook weer blij van.

en dat langzaam tot de vraag komen of jij het ook mag doen. Of je kunt het vragen als je ouders in een goede bij zijn.
ik mag het niet doen. maar ik blijf het vragen
En als je naar de kapper gaat, en het dan gewoon doet?
Dat is dus het probleem. Als ik naar de kapper moet gaat mijn moeder 2 uur van te voren naar de kapster toe van ze wil alleen de puntjes. En vraag er maar niks over.

O.. En kan je niet vertellen tegen de kapper dat je wat anders wilt?
Hoi

Ja ga ik ook doen als het warmer woord. Dan ga ik 30 centimeter doneren aan stichting haar wensen.
Goed iddee! Worden andere mensen ook weer blij van.

Ja. Dat mag dan weer wel. Omdat mijn zus dat heeft voor gestelt mocht het in eens.

Dat is dus het probleem. Als ik naar de kapper moet gaat mijn moeder 2 uur van te voren naar de kapster toe van ze wil alleen de puntjes. En vraag er maar niks over.
O.. En kan je niet vertellen tegen de kapper dat je wat anders wilt?

Ik ga denk ik eerst die 30 centimeter doen daarna zie ik denk ik wel veder

Groetjes bella
Hii,

Ja ga ik ook doen als het warmer woord. Dan ga ik 30 centimeter doneren aan stichting haar wensen.
Goed iddee! Worden andere mensen ook weer blij van.
Ja. Dat mag dan weer wel. Omdat mijn zus dat heeft voor gestelt mocht het in eens.

Gelukkig! Waarneer gaat het gebeuren? Is je zus aardig?

Dat is dus het probleem. Als ik naar de kapper moet gaat mijn moeder 2 uur van te voren naar de kapster toe van ze wil alleen de puntjes. En vraag er maar niks over.
O.. En kan je niet vertellen tegen de kapper dat je wat anders wilt?
Ik ga denk ik eerst die 30 centimeter doen daarna zie ik denk ik wel veder

Leuk! Denk ik.
hoi

Ja ga ik ook doen als het warmer woord. Dan ga ik 30 centimeter doneren aan stichting haar wensen.
Goed iddee! Worden andere mensen ook weer blij van.
Ja. Dat mag dan weer wel. Omdat mijn zus dat heeft voor gestelt mocht het in eens.
Gelukkig! Waarneer gaat het gebeuren? Is je zus aardig?

ik heb geen idee. het liefst over 2 weken. want dan krijg ik een nieuwe bril waardoor 1 van die 2 dan minder op valt.
ja me zus is super lief!

groetjes
bella
Hii,

ik heb geen idee. het liefst over 2 weken. want dan krijg ik een nieuwe bril waardoor 1 van die 2 dan minder op valt

O jah, Wil je dat?

ja me zus is super lief!

Gelukkig! Is zij al uit huis?
Hoi

ik heb geen idee. het liefst over 2 weken. want dan krijg ik een nieuwe bril waardoor 1 van die 2 dan minder op valt
O jah, Wil je dat?

Ik wouw geen nieuwe bril. Maar mijn bril is bijna kapot. Dus werd het tijd na 4 jaar om een nieuwe te nemen. En ik haat aandacht. Zeker als het om een verandering gaat.
ja me zus is super lief!
Gelukkig! Is zij al uit huis?

Ja, al 6 jaar of zo. Maar zij woonde bij der moeder dus ik zag haar ook maar 1x in de 2 weken

Groetjes
Bella

hey, ik heb vrij recent mijn haar ook kort laren knippen. ik vond het erg spannend. gelukkig was het bij mijn moeder op het werk en zat mijn vader erbij. hij leek het totaal niet erg te vinden dat heb ik als meevaller. maar ik kan er maar niet aan wennen dat ik nu kort haar heb. het is gewoon zo anders, ik ben er niet ongelukkig mee maar ik moet er nog steeds zo erg aan wennen dat ik dus ook niet weet of ik er wel gelukkig mee ben. 

ik had gezien dat dit bericht al 9 mnd. oud is en ik dacht, misschien weet jij er meer van dan ik. ik weet niet precies of je je haar uiteindelijk echt kort hebt gemaakt, maar ik vroeg mij af, of je er lang aan had moeten wennen toen je je haar eraf haalde. ook al is het maar tot je schouders, er zit even veel lengte tussen mijn haar toen en mijn haar nu en jouw haar toen het nog tot je kont kwam en jouw haar op je schouders.

 

ik hoop dat als je je haar echt kort hebt gemaakt, dat het goed is gekomen en dat je nu niet meer zo bang bent voor de reactie van andere mensen als het gaat over je haar   :)

 

:)

hey AlphaWolf2002

 

ja ik heb een aantal maanden geleden me haar kort laten knippen. 

ik kreeg er flinke ruzie over maar oke. 

 

toen het van me kont maar me schouders ging kon ik er totaal niet aan wennen. ik kon het niet meer goed achter me oren doen. en het zat en partij te krullen dus ik dat het de hele dag door uit te schelden en zo 😂

 

maar toen ik me haar kort knipte moest ik 1 dag wenen en daarna voelde het als of ik het nooit anders heb gehad

 

groetjes blue

Fijn dat je haar al een paar maanden kort is! 

-Dr8gon99

Badge

mijn vriendin vertelde het ze niet eens, ze ging naar een kapsalon en kreeg een kort kapsel.

hey @Trevorfisher 

-Onnodige quote verwijderd-

ja dat heb ik ook gedaan uit eindelijk. maar ik kreeg wel enorme problemen met mijn ouders toen... ik heb 2 maanden lang mijn haar voor hun moeten verbergen want ze vonden het "schandalig" of zo. 

 

ik vind dat je het beter kan vertellen. want dan kan je minder problemen krijgen. 

 

groetjes blue 

Reageer